50 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Suusama

Ik zit ook in sollicitaties en vertel het wel, vooral omdat we pas 12 weken ...
Ik ben aangenomen. Eerlijkheid duurt het langst :) gaan voor een werkgever die er oké mee is denk ik!

4 jaar geleden

Reactie op Suusama

Ik ben aangenomen. Eerlijkheid duurt het langst :) gaan voor een werkgever ...
Gefeliciteerd!! Voor zo’n werkgever wil je zeker aan de slag!

4 jaar geleden

Ik ben momenteel ook aan het solliciteren, heb daarstraks contact opgenomen met iemand van het OCMW en die zei dat het niet verplicht is iets te zeggen, zeker niet voor je bent aangenomen... als ze me iets kwalijk nemen steek ik het dus gewoon op haar 🤷🏼‍♀️😂 neen grapje, ik vind het ook heel dubbel, maar ik weet dat ze nogal kort door de bocht kunnen zijn helaas (uit vorige werkervaringen, ik weet dat het heus niet overal zo is maar mijn vorige werkgever was hier echt heel kort door de bocht in), moest ik nu ergens kunnen beginnen zeg ik het ze ook pas na een tijdje... ik wil het kindje financieel wel genoeg kunnen bieden en dan denk ik dat het verstandiger is om het toch even stil te houden..

4 jaar geleden

Ik ben zelf wel al een jaar aant werk, nogsteeds als intrimmer(weekcontracten). Als het écht moet kan het ook ineens gedaan zijn. Maar vanzodra ik het wist mét zekerheid, heb ik toch aan de leidinggevende verteld. Nu, ik weet dat ze me ook niet zomaar 'opt straat' gaan zetten. We komen in princiepe reachers tekort. Ze zetten mij ook niet meer op Bostitch (zware artikelen) en houden zeker rekening met mij.

4 jaar geleden

Ik heb toevallig deze week gesolliciteerd, verteld dat ik twaalf weken zwanger ben, en aangenomen! Helemaal te gek. Ze waren blij dat ik er open over ben geweest.

4 jaar geleden

Hoi, als een werkgever er naar vraagt ben je verplicht om het te zeggen. Anders niet. Maar bedenk ook dat je een proefperiode hebt waarschijnlijk, waarbij het kan zijn dat je werkgever er voor kiest om er mee te stoppen (mag niet maar zie je veel gebeuren). Eerlijkheid duurt het langst. Wij hebben net ook een zwangere aangenomen en ik lees hieronder van meerdere personen goede berichten. Ik denk dat het belangrijk is dat je duidelijk voor ogen hebt hoe je het wilt gaan doen na de zwangerschap, zodat je werkgever ook meteen een goed beeld heeft en al verder kan gaan denken! Zorg er voor dat de baby geen issue is en dat je weet op welke dagen je je oppas hebt en je kunt werken.

4 jaar geleden

Reactie op MJB28

Hoi, als een werkgever er naar vraagt ben je verplicht om het te zeggen. An ...
Werkgever mag niet vragen naar zwangerschap of de wens om zwanger te worden.

4 jaar geleden

Reactie op MJB28

Hoi, als een werkgever er naar vraagt ben je verplicht om het te zeggen. An ...
Zeker niet! Werkgever mág dit niet eens vragen en antwoorden hoeft niet! Je mag hier zelfs over liegen! https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gelijke-behandeling-op-het-werk/vraag-en-antwoord/welke-vragen-mogen-niet-gesteld-worden-tijdens-een-sollicitatiegesprek

4 jaar geleden

Reactie op Skybles

Ik zal wel een knuppel in het hoenderhok gooien, maar ik vind dat een werkg ...
Ik ben het met je eens. Ik hoor eind deze maand of ik contractverlenging krijg, kans is klein vanwege in de reiswereld werken én Corona crisis. Maar ik weet wel dat ik het al in mijn brief ga zetten dat ik in verwachting ben. Op moment van uit dienst gaan ben ik al meer dan 20 weken dus kan ook niet anders, vanwege buik. Maar als ik minder weken was, was ik ook eerlijk geweest. Daarmee bouw je een basis met je werkgever: eerlijkheid duurt het langst!

4 jaar geleden

Hey Flow123. Wat heb je uiteindelijk besloten om te doen?