13 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb er ook last van. Een beginnende spatader naast mijn linkerknie, en gesprongen (paarse) vaatjes aan de binnenkant van mijn linkerenkel. Vooral in de avond last van, dan is mijn linkerbeen ook een stuk dikker. Een spijkerbroek (ik draag alleen skinny's) knelt gewoon af, terwijl ik dat rechts niet heb. Heb het deze week besproken met vk en ze had het idd over mogelijkheid van steunkousen, verder weinig aan te doen. 'Lelijk' en vervelend is het zeker 😔

5 jaar geleden

Ik heb 2 jaar terug mijn linker been laten laseren en strippen nadien met warm weer nog steeds last(wel minder als voor die tijd). Ik draag nu aan 1 been een steunkous,omdat ik anders niet normaal kan lopen en meer rugklachten krijg. Wat mensen er van vinden maakt me niet uit draag het ook onder een jurkje of rokje.

5 jaar geleden

Ze hebben bij de Hema ook steunpanty's. Misschien is dat voldoende steun in de zomer en helpt het voorkomen dat je tegen het einde van de zwangerschap hele zware steunkousen aan moet.

5 jaar geleden

Bij mij wordt het nu met 22 weken duidelijker zichtbaar, ik heb er gelukkig niet heel veel last van, behalve dat het niet zo mooi is. Ik had me er wel op voorbereid: mijn ouders hebben veel spataderen en ik had er ook al. Mijn vk heeft me nog een crème geadviseerd: hamamelis. En aesculaforce (druppels/tablet/korrels). Dus dat ga ik eerst eens proberen!

5 jaar geleden

Ik heb al veel spataderen, zit in de familie en mijn moeder heeft de meesten gekregen tijdens haar zwangerschappen. Ik heb daarom steunkousen aan laten meten. Ik draag ze regelmatig maar niet elke dag (vind het niet fijn omdat ze strak zitten). zit wel regelmatig met mijn benen omhoog met een kussen eronder. Ik heb helaas ook veel last van hele moeie benen, dit is wel minder als ik ze een dag draag.

5 jaar geleden

En nee, het ziet er niet uit maar als ik de schade zie van mijn moeder dan voorkom ik liever zoveel mogelijk 😕 met een zwarte legging eronder en lange jurken valt het weinig op, alleen zoals ik al zei vind ik zo’n strak gevoel op mijn benen niet erg fijn. Het wordt overigens gewoon vergoed (wel eigen risico).

5 jaar geleden

Ik droeg tijdens mijn werk altijd de Hike kousen van STOX. Zitten heerlijk en zorgen voor een goede bloedsomloop. Kon ook echt niet zonder toen ik werkte, merkte meteen verschil als ik ze niet droeg. Nu werk ik niet meer en loop ik dus ook minder, maar als ik ga wandelen doe ik ze altijd aan.

5 jaar geleden

Ik ben ook al 2x gelaserd en heb nu gewoon blauwe plekken op me onderbenen en hele dikke vaten in me knieholte. Ik draag op werk kousen en probeer met de benen omhoog te zitten thuis. Maar het is aanleg helaas en na me bevalling zal ik weer gelaserd moeten worden.

5 jaar geleden

2e zwangerschap en mijn benen worden achter nog lelijker en rechts is gevoeliger. Niks aan... maar hoor pas wat doen als het echt zeer gaat doen omdat ze er toch niet snel wat aan zullen doen. Ik moet maar accepteren dat de mooie beentjes verleden tijd zijn

5 jaar geleden

Reactie op Janine1990

Bij mij wordt het nu met 22 weken duidelijker zichtbaar, ik heb er gelukkig ...
Waar kun je dat halen ? Wil dit ook wel proberen. Draag wel steunkous,maar als dit ook helpt kan ik misschien de zomer steunkous loos door (ze zijn best warm)

5 jaar geleden

Reactie op Banaan

Waar kun je dat halen ? Wil dit ook wel proberen. Draag wel steunkous,maar ...
Wat doet deze creme of die druppels/tabletten?

5 jaar geleden

Ik heb sinds 3 weken vermoeide zware benen met opkomende spataderen. Ook houden ze al vocht vast. (23 weken zwanger) na mijn eerste 2 zwangerschappen trok dit allemaal snel weer weg. Maar nu begint het eerder 😑 afgelopen dinsdag steunkousen laten aanmeten. Hopelijk helpt dit.

5 jaar geleden

Lieve leden van de geboorteclub November 2020, Dit topic is al even online in onze geboorteclub! Er is al een poosje niet meer op dit topic gereageerd. Ondertussen is er een aantal weken geleden een nieuw topic geopend met zeer vergelijkbare inhoud. Dit is het topic 'Spataders' dat je ook kunt vinden via https://community.24baby.nl/geboorteclubs/geboorteclub-november-2020/spataders-MlAvgn Daarom ga ik dit topic sluiten. Mocht je het niet met mijn keuze eens zijn? Laat het me dan vooral weten! Lieve groet, Anna