12 Reacties

2 jaar geleden

Ik lees even mee! hier ook maar heel beperkt vermaken. Al is het ook vooral omdat hij richting mij super aanhankelijk is, als ik er niet bij ben gaat het een stuk beter. Toch zou het fijn zijn wat goede ideeën op te doen hier😊 Hij is ook wel in de klim en klauter fase, maar ik ga geen klimtoestel in huis halen en als ik de kussen van de bank als parcour op de grond leg doet hij er weer helemaal niets mee😅

2 jaar geleden

Hier merk ik de laatste tijd pas dat ze echt zelfstandig word kwa spelen, ze zit het liefst met al haar knuffels in haar tentje, ballenbak is ook een succes en wat ze heel leuk vind is zo'n magische (magnetische) tekenbord. Hier begon ze al vrij vroeg mee en vind het tekenen erg leuk.

2 jaar geleden

Reactie op Marielleolthof

Ik lees even mee! hier ook maar heel beperkt vermaken. Al is het ook vooral ...
Dat is hier ook zo! Bij mij het meest, bij haar vader gaat het al een stuk beter. En op de opvang vraagt ze totaal geen aandacht. Constant zelfstandig aan t spelen 😅 tips zeker welkom dus

2 jaar geleden

Hier merk ik de laatste tijd pas dat ze echt zelfstandig word kwa spelen, z ...
Wat een leuke tip! Tekenbord, tip van een bepaald merk? Zie ze op internet van overal, bij Hema bv:)

2 jaar geleden

Reactie op Eval89

Wat een leuke tip! Tekenbord, tip van een bepaald merk? Zie ze op internet ...
Ik heb inmiddels al 3 gehad omdat ze nog wel eens hardhandig is haha. Heb van de week een houten online besteld bij de Lidl. Hier voor had ze van die plastic dingen, maar die waren zeker een groot succes.

2 jaar geleden

Smartmax is favoriet hier. Hij vind het helemaal geweldig hoe alles aan elkaar blijft “plakken” en kan echt een half uur lang alles eraf trekken en weer tegen elkaar aan zetten.

2 jaar geleden

Mijn zoontje vindt het nu heel leuk als ik twee potjes klei pak (gewoon van de action, kinderklei) en dan 1 klei stuk eruit haal. Van de ander balletjes draai. Dan verplaatst hij de hele tijd balletjes van de ene naar het andere potje. Wel met begeleiding in de zin van dat je erbij moet zijn. Muziekje aan. Scheerschuim op een (salon) tafel en lekker legaal kliederen. Mijn zoontje vindt het heerlijk nu om buiten te spelen met zijn zandtafel. Ik heb er een van m'n beste vriendinnetje gekregen met twee bakken. Klein tafeltje is het maar. Met wat speelzand (3 euro bij Intratuin) vormpjes, harkje en schepje erin... Plezier voor 100. Vandaag was hij volgelopen met koud water. Mijn man heeft het eruit geschept en warm water in gedaan en zo heeft hij in het zonnetje zelfs even met water gespeeld. En misschien wel de grootste favoriet hier thuis voor binnen. Het kooksetje van de action (5 euro). Terwijl ik kook gaat mijn zoontje ook "kookuh" en zit zo 20,25,30 minuten lekker zelf te spelen en te koken.

2 jaar geleden

Wij hebben de luxe van een kind die veel zelfstandig speelt. Op het moment is een grote doos favoriet. Die staat in een hoek van de kamer en gaat ze heerlijk in zitten met haar knuffels. Staan een paar van die grote knuffels (net zo groot als haar) naast waar ze heerlijk mee kroelt. Het keukentje speelt ze ook veel mee. Haar stoeltje neemt ze door de hele kamer mee en gaat ze mee aan de salontafel zitten. Daar ligt ook standaard een kleurboek en potloden (moet alleen af en toe de tekeningen van tafel halen 😅). Ze kan zelf bij haar boekjes in de kast, voelboekjes of met flapjes met dieren pakt ze het meest. Ik ben er wel de hele tijd bij natuurlijk, maar probeer haar lekker zelf te laten ontdekken. We grijpen in als iets echt niet mag (kabels bijv) of het gevaarlijk is.

2 jaar geleden

Hier houdt hij zich vooral zoet met spullen in en uit zijn bakken halen. Zijn speelgoed zit in Kallax kasten met die stoffen bakken en hij heeft nog een mandje en hij gooit alles eruit, maar dus ook weer er in en dan loopt hij rond met het mandje met wat blokjes erin. Verder gaat alles met een gat erin om zijn handen als armband. Is hij mee begonnen met die welbekende stapellopen van FischerPrice, alle ringen om zijn handen, behalve de kleinste, die past niet, maar inmiddels gaan ook de schuurdeuren van de Duplo om. Die gebruikt hij trouwens ook om open te doen, blokje erin, valt er vanzelf uit omdat er geen achterkant is en zo blijft hij lekker bezig

2 jaar geleden

Dax kan al vanaf best vroeg zichzelf vrij lang vermaken. Ik denk ergens dat dit ook misschien wel de aard van het beestje is. Ik was vroeger ook zo. Dax speelt veel met zoomizoos trein, duplo, magibloks, toettoet auto's, maar hij speelt het allermeeste met zijn keukentje. Hij heeft een theeserviesje van Hema, pannetjes en spatels van Ikea, houten fruit/groenten/taartjes/toast, houten koffiezetapparaatje en daar speelt hij het meeste mee. De hele dag heeft ie een lepeltje en een beker, kopje of pannetje in zn hand. De hele dag proeft ie wat ie 'gekookt' heeft en soms komt ie even naar ons en moeten we ook proeven. Zelfs de hond moet eraan geloven haha. Vaak is vanalles wat niet van hem is ook reuze interessant. Labello, een wcrolletje, een scrunchie, foldertjes. Vaak als ik aan het koken ben geef ik hem een maatbeker en een spatel en dan zit hij zelf te doen alsof hij ook aan het koken is. Tegenwoordig vermaakt hij zich al als hij naar buiten kijkt en vogels in de tuin ziet.

2 jaar geleden

Mees vind dit koffiezet ding geweldig. Hij kan zo duizenden kopjes koffie per dag zetten.. het allerleukste vind hij als hij een echt bakje Senseo mag zetten. Hij weet precies hoe t Senseo apparaat werkt 😂

2 jaar geleden

Onze zoon mag graag spelen met autootjes, stapeltoren, houten puzzels, loopkarretje en duplo. Hier kan hij zich prima mee vermaken. Boekjes leest hij graag samen op de bank, maar dan vooral na een paar seconde spelen op de bank. Haha! Ik zie ook nog andere leuke tips staan, gaan we eens proberen maar hij heeft al zoveel. 😅