11 Reacties
één jaar geleden
Hier net gisteravond de eerste nacht zonder speen. Ik kon haar speen niet vinden (nacht ervoor liep ze te spoken en uiteindelijk kwam ze in ons bed terecht). Dus toen meteen een verhaal ervan gemaakt dat de spenenfee is geweest en het speentje meegenomen heeft voor de baby van tante. Dat was ok en beloofd dat de spenenfee een cadeautje zou brengen. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat.
één jaar geleden
Hier ook alleen nog speen voor het slapen. Ik wil hier wel mee gaan stoppen, maar vind het wel lastig omdat ze er zo aan gehecht is. Het liefst loopt ze hele ochtend met de speen in. Maar ze krijgt ook binnenkort een groot bed en wil ook niet teveel veranderingen in 1x. Ik denk dat ik idd ook iets ga doen van speentje weggeven aan een baby ofzo, of op de post.
één jaar geleden
Nou ik heb hem nu ook niet gegeven. Wel uitgelegd en er "iets leuks" van gemaakt. Maar toch is hij erg in de war. Hij is nu nog steeds aan het zoeken naar zijn speen in bed. Merk wel dat ik het heel zielig vind, je hebt hier wel ruggengraat voor nodig🤣😅
één jaar geleden
Persoonlijke zou ik hem nog even lekker die veiligheid geven. Zeker als hij het alleen in bed gebruikt. Maar ik zie dat je het al aan het proberen bent zonder. Pelle gebruikt zijn speen ook alleen nog in bed. Inmiddels is hij zo goed als zindelijk dus dit is daarna de volgende stap. Maar vrees dat dat nog wel een dingetje word
één jaar geleden
Reactie op Colet
Persoonlijke zou ik hem nog even lekker die veiligheid geven. Zeker als hij ...
Ik heb hem ondertussen ook gegeven. Ik ga een paar weken nadat de buisjes zijn gezet en de rust terug is er mee beginnen. Kan ik hem er ook wat beter op voorbereiden. Hij was heel erg verdrietig. Hij is ook nog eens niet helemaal fit dus gewoon niet de goede timing eventjes.
één jaar geleden
Ik zou wachten tot de operatie. Onze d9chter is sinds 1,5 week speen vrij. Gaat goed. Ze snapt het. Is nu 2,5 jaar vind het wel tijd worden. Had een kalender gemaakt. Na een week kado gegeven. Op de dag dat we begonnen hadden we het in een enveloppe naar buiten gegooit. Naar de spenenfee. Die brengt het naar de babys.
één jaar geleden
Ons zoontje ook nog een speen, enkel met slapen! Hij was hem laatst verloren in de nacht, tranen met tuiten. Dus wij wachten nog even met stoppen. Hadden het wel laatst met hem over speen ruilen voor een coole graafmachine (is hij helemaal weg van) maar vervolgens was hij ook overdag obsessed met die speen bezig en erom aan het vragen. Dus komt wel op ander moment weer.
Ik zou eens aan artsen vragen of er inderdaad een link is met ontstoken oortjes en speen gebruik. Mogelijk dat hij na de operatie al minder pijn gaat hebben (als het geheeld is) en hem dus misschien wel al zelf minder nodig heeft en dat stoppen over tijdje kan. 😊
één jaar geleden
Persoonlijk geen ervaring mee want ons zoontje heeft geen speen, maar ik hoor om me heen goede verhalen over het boek "De lumies zoeken een speen". Misschien een poging waard... Hoop dat de operatie ervoor zorgt dat hij minder last zal hebben!
één jaar geleden
Mijn dochter had ook alleen de speen nog tijdens het middagslaapje en de nacht.
Ik heb een stickerkaart gemaakt voor haar, waarbij de eerste 5 dagen alleen tijdens het middagslaapje de speen weggelaten werd. Ze kwam wel erg slecht in slaap, maar we gaven haar wel de vrijheid om op haar kamer te spelen anders. Normaal slaapt ze nog minimaal 2 uur smiddags.
Vervolgens ook de nachten erbij gepakt. Hier verliep het inslapen ook moeizaam, maar kan ook de hitte zijn. Nu 5 nachten later, gaat het super goed en is ze van de speen af. Ze heeft vandaag een cadeautje uitgezocht bij Intertoys.
Vorige week al bij Intertoys geweest om te laten zien wat voor speelgoed er is, zodat ze ergens naartoe kon werken.
Het is echt doorzetten. Het inslapen zal even moeizaam gaan, maar geef het een aantal dagen de tijd.
één jaar geleden
Nu hier toch over speen gaat heeft iemand ervaring met MachouYou? Dit kun je als vervanging van speen gebruiken en zorgt voor betere stand van je tanden. Hier ook nog steeds een speen probleem. Mijn man ziet het niet als een probleem dus dat is denk ik het probleem 😅