10 Reacties
2 jaar geleden
Hier precies t zelfde, ik zet wel door... dan maar even huilen 😅ik had al geprobeerd een liedje te bedenken en een filmpje als afleiding.. maar t werkte niet. Zelf poetsen vind ze dan wel weer heel leuk.
2 jaar geleden
Present! ☝ Ik ga een ander tijdstip proberen, maar verder geen tips. De tandarts zei dat het wel naar 2x p dag kon. Nou, die ene keer is al drama op dit moment. 😅
2 jaar geleden
Hij vindt het soms heel vervelend, zeker als er een tand of kies doorkomt.
Inmiddels weet hij dat papa of mama eerst poetst en daarna mag hij zelf poetsen. En sinds kort heb ik een tandenborstel voor mijzelf erbij liggen, want hij wil ook wel eens mijn tanden poetsen. Zo houden we het meestal leuk... 😬
2 jaar geleden
Ik heb 2 borsteltjes, hij mag de ene gebruiken en tegelijkertijd poets ik met de andere. Als hij dat niet wil, dan houd ik zn handjes naar beneden en poets ik zelf. Ik ben zelf preventie assistente en weet dat dit gelukkig een fase is..
Door mijn werk weet ik ook hoe belangrijk het is dan juist wel te poetsen. Zo’n klein kindje in de stoel met gaatjes en pijn zien we helaas nog steeds en het is (haast) onmogelijk dit (goed) te behandelen.
2 jaar geleden
Drama hier.
Alles al geprobeerd. Meneer word zo kwaad dat die dan stopt met ademen en blauw aanloopt. Dus dan weer flink in zn gezicht blazen en dan begint ie weer te schreeuwen. Maar dan is die zo in paniek daarvan dat we er maar mee stoppen.
Heb liedjes geprobeerd, liggend, zittend, gek doen, hem zelf wat laten proberen, mijn tanden tegelijk poetsen, hij mijn tanden, etc etc
En heb sinds vandaag een borstel bij Holland en barrett gehaald.
Lijkt op een halve bijtring en dat gaat een heel klein beetje. Ik doe net zo vervelend met dat ding bij mezelf dat hij boos word en dat ding mij afpakt en er dan op gaat kauwen. Nou dat is ongeveer het plan met dat borsteltje.
Morgen weer een dag...en een nieuwe poging...
2 jaar geleden
Reactie op Mimmie80
Drama hier.
Alles al geprobeerd. Meneer word zo kwaad dat die dan stopt met ...
Jeetje, ik ben blij om te zien dat we niet de enige zijn maar vind het echt wel heftig dat er meer kindjes zijn waar het zo'n probleem bij is. Jullie ook heel veel succes, hopelijk is het nieuwe borsteltje een succes. Momenteel is het hier elke avond toch een mini gevecht met ons meisje toch maar in de houdgreep: voel me echt een heeeeeele slechte mama dat het zo moet maar ben doodsbang dat ze straks een slecht gebit krijgt en een hoop ellende bij de tandarts moet ondergaan. Wel hebben we contact gezocht met het consultatiebureau: het zou geen kwaad kunnen als ze een paar daagjes geen gepoetste tandjes hebben en het zou echt een fase zijn. Deze fase duurt bij ons nu bijna 4 weken, hopelijk is het snel weer beter, bij alle kindjes! Geeft de papa's en mama's ook weer wat geruststelling:) heel veel sterkte en succes!
2 jaar geleden
Reactie op Mimmie80
Drama hier.
Alles al geprobeerd. Meneer word zo kwaad dat die dan stopt met ...
Afgezien van poetsen vond ons mannetje het überhaupt vervelend als we in zijn mond wilden kijken of aan zijn neus zaten. Dat deden we op momenten die hij aan zag komen, bij het wassen en aankleden of omkleden. Hij kon zich al opmaken voor een gevecht 🙈Het heeft hier geholpen om het op willekeurige momenten op de dag te herhalen, tandjes benoemen, ook bij papa of mama kijken naar tandjes en aan zijn neus zitten ook al was het niet nodig. Hij verzet zich nu (meestal! ) niet of veel minder. Dat scheelt ook druipende snottebellen 🤭