19 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb een aantal in huis liggen waar ze ook wel mee speelt en op bijt wanneer ze last heeft van haar tandjes, dus misschien door dat ze er hier mee speelt doet ze nooit moeilijk. Ook poets ik altijd met haar samen zo dat ze ziet mama doet het ook. Vaak krijgt ze de tube tandpasta ook in haar handjes. Enige wat ze hier doet is soms haar mond dicht houden en dan laat ik het gewoon.
3 jaar geleden
Reactie op Lotje6
Hier ook drama! Enige probleem is dat als ik hem de tandenborstel geef hij ...
Precies dit! Ik dacht daarna; zij een tandenborstel in haar hand en ik eentje in haar mond. Conclusie, 2 tandenborstels in haar mond en ik heb misschien 3 tandjes lichtjes aangeraakt.. Gelukkig doen we het bijna altijd samen (vriend en ik), eentje vasthouden en de ander poetsen.
3 jaar geleden
Er bestaan ook van die ‘borsteltjes’ die je over je vinger kunt schuiven. Zat bij ons bij het kraampakket van de zorgverzekering. Misschien werkt dat?
En inderdaad altijd ook jijzelf je eigen tanden poetsen (met een gewone borstel) en zoveel mogelijk zelf laten doen, als dat mogelijk is. Het is een fase, komt uiteindelijk weer goed! (Was bij mijn zoontje ook)
3 jaar geleden
Wij doen nu liggend op de commode en dan iets in z'n handen. Ja het is niet het leukste om te doen 😝
3 jaar geleden
Hier ook een probleem. Met een tandenborstel lukt het niet meer. Ik was laatst voor mezelf bij de tandarts en die gaf aan om eventueel met een gaasje over z'n tanden te wrijven. Dit werkt aardig goed, je moet alleen wel uitkijken voor je vingers...🙈
2 jaar geleden
Bij ons lukt het ook niet goed. Soms laat ie het toe maar meestel is het brullen. Nu heb ik een gele, elektrische tandenborstel met een draakje erop en een lichtje erin. Hij mag het zelf doen en wij sturen dan een beetje bij. Dit werkt nu weer een paar dagen.. totdat dit ook niet leuk meer is.
2 jaar geleden
Ik doe elke keer beginnen met zelf een paar haaltjes langs de tanden die hij heeft, daarna laat m zelf klooien. Hij gooit z’n speen ervoor uit z’n mond.
2 jaar geleden
Ik heb een aantal in huis liggen waar ze ook wel mee speelt en op bijt wann ...
Ja heb ik hier ook wel eens gehad, naja dan de volgende dag opnieuw proberen. In ieder geval geen strijd van maken