4 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Lynnm
Is het niet of uittesten of de 24 maanden slaap regressie?
Nooit geweten dat die 24 maanden slaapregressie bestond. Dacht dat het een andere oorzaak kon zijn. Hij eet ook minder, het lijkt wel alsof dat het is ja. Het is een fase, het is een fase😂. Thanks!
2 jaar geleden
Denk idd een regressie/fase… ik heb altijd begrepen dat van bed wisselen juist het beste is als het slapen wel goed gaat. Dus ik zou nog even wachten. Maar heb nog geen ervaring hoor, hier slaapt hij ook nog in zijn ledikantje 😅
2 jaar geleden
Mijn zoontje gaf t aan door inderdaad te beginnen met klimmen. En sliep vanaf dag 1 meteen goed in zn grote jongens bed, als baby sliep hij al met 3 weken door. Ik ben verder heel flexibel in naar bed gaan hij gaat tussen 7 en 8 naar bed ook heeft hij last van de wintertijd verschil dan kunnen ze ook moeilijker naar bed toe willen. Verder stel ik mijn zoontje gerust door elke avond te zeggen " als je nu lekker gaat slapen zie je morgen vroeg mama en papa weer en gaan we weer lekker spelen en als je lief bent krijg je een snoepje maar nu is het bedje tijd en mama is beneden en gaat nergens naar toe en als er wat is komt mama meteen naar je toe" hoe slim dat hij is begrijpt hij alles en lezen we nog een verhaaltje voor. Maar in t begin moest ik het echt soms 2 uur volhouden niet te gaan kijken omdat hij het uitproberen al vroeg door had dat we meteen kwamen dat begon al met 6 maanden oud 😅 uiteindelijk wel gewerkt al vond ik t mega zielig maar een echte doorzetter. Hij is nu net 2. En wacht zelfs sochtends op zn bed netjes tot dat we komen maar wij hebben ook de klink andersom gedaan voor zijn Veiligheid. Omdat vanwege mn traplift er geen traphekje kan (: mijn zoontje heeft wonderbaarlijk genoeg de ja fase alles is ja xD ik denk vooral omdat ik ook vaak zeg " Ja is leuk en dan mag je meer, en als mama nee zegt mag je minder en is niet leuk." Ik praat tegen mn zoontje als een normaal persoon maar dan aangepast (: nu praat hij al hele zinnen xD qua boosheid ben ik er heel simpel in boos zijn is oke maar ga niet op de grond liggen dan word je ziek. En nu doet hij t ook niet meer en stampt hij met zn voetjes maar geef er verder geen aandacht aan. Als hij rustig is vraag ik waarom hij boos was en ik zeg dagelijks mama houdt heel veel van jou en is heel trots op jou (: qua bed tijd merk ik als je niet te veel pusht en ze juist naar bed laat gaan als ze merken dat ze moe zijn dan ook de mogelijkheid geven dat dat ook goed is en naar bed gaan geen straf is. Uiteraard wel een richtings tijd behouden maar dit is wat hier goed werkt. Worden ze boos dan leg ik bovenstaande uit waarom slapen leuk is (: