9 Reacties

2 jaar geleden

Tv staat bij ons de hele dag aan maar niet dat hij de hele dag kijkt tis meer voor de gezelligheid hou er niet van als het stil is thuis overdag haha. En tablet elke dag wel even een halfuurtje maar dan speelt hij wel leerzame spelletjes over dieren vormen etc

VRIEND

2 jaar geleden

Ongeveer een half uurtje per dag, maar niet elke dag. Als ik ga koken en hij begint een beetje moe/jengelig te worden dan mag hij een half uurtje Bing kijken. Op sommige dagen ook helemaal niet, als we bijvoorbeeld de hele dag buiten in de tuin zijn met mooi weer. In het weekend ook wel eens in de ochtend bij ons in bed, als het te vroeg is om op te staan 😂. Van de week was hij een beetje ziekjes, dan mag hij ook gewoon op de bank liggen tv kijken. Het verschilt dus een beetje, maar gemiddeld zo’n half uurtje per dag, daar ben ik ook wel streng in, als er niks ‘bijzonders’ aan de hand is gaat de tv niet aan. Ook niet onder het eten. De rest van de dag staat de radio hier aan. ☺️

2 jaar geleden

Hier staat de tv de hele dag aan, vaak met wat achtergrond muziek of gewoon tv. Mijn dochter toont er verder weinig interesse in, en natuurlijk zet ik ook wel eens wat voor haar op wanneer ik kook, of in huis bezig ben.

2 jaar geleden

Smorgens als ze net wakker is 10 min drinkt ze haar pap fles. Smorgens moet ze altijd even beetje wakker worden en vooral met rust gelaten worden. (Lijkt op haar vader😅) savonds met koken zet ikde tv aan. Maar dan kijkt ze niet eens de hele tijd. Na het eten als het geen mooi weer is blijft de tv aan staan. Verder gaat ze mee de boerderij op en heel veel buiten spelen dus. Oja en als ik moet voeren met de trekker en er is even niemand die op haar kan letten gaat ze mee en dat vind ze niet heel leuk. Kijkt ze Netflix op mijn telefoon 🙈max 30 min. Dus hier verschilt per dag min 30 min tot max 4uur op een dag staat de tv aan.

2 jaar geleden

Wij kijken in de ochtend altijd het nieuws, maar dat kijkt hij natuurlijk nog niet echt. Daarna gaat de tv weer uit. Over het algemeen gaat pas na 17 uur de tv aan voor m'n zoontje. Nu ik aan het eind van m'n zwangerschap kom doe ik m soms in de ochtend ook aan als ik even wil chillen. Maar m'n zoontje kan zich over het algemeen heel goed zelf vermaken. Vraagt wel vaak om tv te kijken, maar ik vind dat niet nodig.

2 jaar geleden

Bij ons geen. Alleen formule 1 ofzo kijken we wel eens overdag en dan kijkt ze een paar minuten mee.

2 jaar geleden

Smorgens tijdens haar melkfles en broodje even Zappelin aan. Dan eet ze tenminste goed en kan ze even rustig wakker worden. En om iets voor 12 uur voor haar dutje nog even sesamstraat. Soms staat de tv langer aan maar meestal is ze dan lekker aan het spelen en kijkt ze er niet naar.

2 jaar geleden

Gemiddeld? Nul. Als ze echt niet te genieten is omdat het eten koken lang duurt en ze honger heeft, zet ik wel eens Nijntje op YouTube op mijn telefoon aan. Maar daar is ze na een paar minuten ook weer klaar mee.

2 jaar geleden

Ik kies bewust voor tv. Ben bang dat tablet en telefoon de ogen meer aanspannen. Tv is puur voor achtergrond, kijkt max 5min en speelt verder.