66 Reacties

3 jaar geleden

Ik had hier hetzelfde probleem. Ben helemaal gestopt met hapjes en bekijk het nu per product. Geef 3 dagen lang een groente soort. Mijn zoontje kan bijv door wortel moeilijk poepen, dus krijgt hij die voorlopig niet meer. Misschien ook een idee voor jou ☺️

3 jaar geleden

Reactie op geluk2020

Mijn zoontje drinkt idd 60cc water per dag, olijfolie door de grodnten, pru ...
Bij lactulose siroop moet je ook extra vocht geven boven de flesjes en water. Misschien ook watermeloen geven... of rijpe banaan.

3 jaar geleden

Reactie op pouneh

Babies mogen gewoon water drinken. Geef je kleine in totaal 60cc water over ...
Babies vanaf 6 maanden toch pas?

3 jaar geleden

Toch wil ik nog eens inhaken op dit onderwerp, zit toch wel even in onzekerheid🙈. Jade is een vrolijk meisje van 6,5 maand. Bijna een maand geleden zijn we gestopt met nutriton (verdikkingsmiddel) omdat er een vermoeden was van verborgen reflux. Door de nutriton heeft Jade vrijwel vanaf de eerste maand diarree gehad. Nu we gestopt zijn leek het goed te gaan qua symptomen verborgen reflux, maar ze kreeg wel steeds harde ontlasting en twee weken terug een goede verstopping, waarbij we met spoed medicatie zijn moeten gaan halen om het op gang te brengen. Nu moeten we het aankijken, maar helaas lijkt het weer van voren af aan te beginnen. De tips die we nu vanuit het CB en de dokter doen zijn: bij elke fles 10 tot 30 cc meer water; gewoon fruit en groente blijven aanbieden, maar letten op vezelrijke groente / fruit, gisteren hebben we thee 40 cc tussendoor bij het fruit gegeven en zijn we gestart met rijstebloem/ fijne granen papje s avonds (dit kon geen kwaad volgens het cb) tevens hoopte ik dat het de darmen op gang zouden brengen, maar helaas. Sinds drie dagen geen fatsoenlijke ontlasting meer gehad en het wordt steeds harder en harder. Nu heb ik via een kennis de tip gekregen kokosolie door de flesjes en groente te doen, dit is op biologische basis en zou geen kwaad moeten doen. Wat zouden jullie doen? Gewoon eens uitproberen onder het motto baat het niet, schaadt het niet…… ? Of tot maandag wachten (advies CB) en dan het Cb bellen en hopen dat ze tegen die tijd niet weer een verstopping heeft? We zitten een beetje met de handen in het haar, want ze perst de hele dag door en er komt niets, daarbij merk je aan haar dat het haar nu weer pijn begint te doen!

3 jaar geleden

Reactie op Rv89

Toch wil ik nog eens inhaken op dit onderwerp, zit toch wel even in onzeker ...
Ik zou naar de huisarts gaan. Heb voor mijn oudste na lang aandringen lactulose gekregen. Dat hielp goed. Daarna op advies van de osteopaat probiotica gegeven. Dat werkte beter. Van het cb werd ik hier niet wijzer, kreeg er geen advies wat hielp, maar dat kan per cb schelen natuurlijk.

3 jaar geleden

Reactie op Rv89

Toch wil ik nog eens inhaken op dit onderwerp, zit toch wel even in onzeker ...
Pff wat vervelend zeg!! Persoonlijk zou ik niet wachten en kijken wat ik zelf kon doen, is dat met kokos Olie dan is dat zo. Wat zegt jou gevoel dat je moet dan?

3 jaar geleden

Reactie op Rv89

Toch wil ik nog eens inhaken op dit onderwerp, zit toch wel even in onzeker ...
Ik zou gewoon weer een schepje nutriton door de fles doen. Dat liever dan lactulose daar kreeg mijn zoontje veel kramp van. Maar dat is voor iedereen verschillend. Wat hier helpt is water aanbieden tussendoor en de flessen nog steeds aanlengen met 10 cc extra water.

3 jaar geleden

Wat bij ons hielp was om af en toe wat hapjes te mengen met pruimen. We hebben in de vriezer wat blokjes pruimen uit een potje (ijsblokjes houder). Als we merken dat de ontlasting moeizamer gaat doen we 1 of 2 blokjes door een ander hapje heen. Werkt super goed. We moeten niet meteen een heel pruimenhapje doen, want dan gata het iets te hard 😂 maar hoeveelheid van een ijsblokje werkt hier goed.

3 jaar geleden

Reactie op Lo93

Wat bij ons hielp was om af en toe wat hapjes te mengen met pruimen. We heb ...
Dat gaan wij ook eens proberen hier harde keutels vandaag... Banaan blijft hangen 🤭

3 jaar geleden

Reactie op DaniëlleS

Olijfolie neemt de verstopping niet weg!, zorgt dat de overige ontlasting d ...
Klopt maar dat was de vraag toch ook niet of werd dat duidelijk gemaakt in de topic zelf. Een paar druppeltje bij de groentes doet goed. Maar dan heb ik niet over de supermarkt olie, maar de echte pure olijfolie. Trouwens ook olie gebruiken mocht je kant en klare potjes gebruiken voor de kleine. Voor echte verstoppingen zou ik zeker naar de huisarts gaan. Zo sneu

3 jaar geleden

Reactie op Lo93

Wat bij ons hielp was om af en toe wat hapjes te mengen met pruimen. We heb ...
Welke pruimen gebruik je hier precies voor?

3 jaar geleden

Reactie op Lo93

Wat bij ons hielp was om af en toe wat hapjes te mengen met pruimen. We heb ...
Ik ben dit ook aan het doen, misschien moet er meer doorheen bij mijn dochter, al weer even geen poepies gezien 😳

3 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Ik ben dit ook aan het doen, misschien moet er meer doorheen bij mijn docht ...
Wat hier goed werkt is gedroogde pruimen laten wellen in water. Dat water wordt dan ook helemaal bruin, beetje siroop achtig en dat gebruik ik dan in zijn hapje of om zijn flesje mee te maken, altijd succes 👌

3 jaar geleden

Reactie op Lizaem

Wat hier goed werkt is gedroogde pruimen laten wellen in water. Dat water w ...
Top zal het eens proberen, het waren harde keutels vanmorgen. Maar hapjes gaan hier al een weekje moeilijk ik denk door de tandjes en het weer... En dan poept ze hier minder....

3 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Top zal het eens proberen, het waren harde keutels vanmorgen. Maar hapjes ...
Drinkt Hanna al water? Hier helpt het om extra water tussendoor te geven.

3 jaar geleden

Gisteren lactulose gekregen via de hp maar nog steeds geen ontlasting gezien🤯 hij drinkt ook bijna tot geen water/diksap dus het is even puzzelen allemaal

3 jaar geleden

Reactie op Denise-1988-

Drinkt Hanna al water? Hier helpt het om extra water tussendoor te geven.
Ja doen we hier ook, aleen ze wil liever een extra fles momenteel 😅 ik probeer haar gelijk uit een beker te laten drinken maar dat is voor haar wel moeilijk nog

3 jaar geleden

Reactie op Steffiek

Gisteren lactulose gekregen via de hp maar nog steeds geen ontlasting gezie ...
Als boris weinig drinkt leng ik de flessen flink aan met 30 cc meer water per fles.

3 jaar geleden

Ik heb dunne smoothie gemaakt voor mijn meisje. Lekker veel vocht en fruit. Grote speen zodat het er makkelijk uitkomt..1 ste keer dat ik het heb gedaan was als resultaat een mega poepbroek🤗. Dan maar schoonmaken toch. Kind blij mama/ papa blij😊

3 jaar geleden

Reactie op Petra81

Ik heb dunne smoothie gemaakt voor mijn meisje. Lekker veel vocht en fruit. ...
Hmm goed idee! Welke speen heb je gebruikt?