66 Reacties

3 jaar geleden

Hmm goed idee! Welke speen heb je gebruikt?
Papfles maat L

3 jaar geleden

Ik heb van alles geprobeerd. Zelfs lactulose gehad van de arts. Wat ik nu doe ik elke dag bij avondhap 1theelepel olijfolie toevoegen. Sindsdien poept hij elke dag of om de dag en voorheen 1x5dg en dan erg hard, was echt zielig moest heel hard persen. Olijfolie is een wondermiddel bij ons. Bij lactulose moet je juist veel water drinken en dat kunnen baby’s nog niet.

3 jaar geleden

Reactie op geluk2020

Ik heb van alles geprobeerd. Zelfs lactulose gehad van de arts. Wat ik nu d ...
Lactulose werkte hier ook averechts.

3 jaar geleden

Bij ons gaat het gelukkig nu beter sinds ik water tussendoor geef, al heeft het heel lang geduurd voordat ze überhaupt water wilde drinken 😅. Ook probeer ik zoals sommige als tip gegeven hebben geen banaan meer te geven of in combinatie met goede vezelrijk ander fruit en ben ik gevarieerd groentehapjes gaan geven, voor ons werkt dit tot nu toe. Zelf heb ik de tip via kennissen gekregen een klein beetje kokosolie door de flesvoeding en groentehap te roeren, dit moet schijnbaar ook werken, heb het zelf helaas niet uitgeprobeerd omdat het bij ons op dat moment net beter ging.

2 jaar geleden

Vraag me af hoe het bij jullie met de ontlasting van de kleine is? Onze meid is nu bijna 11 mnd en heeft nog steeds dagen dat ze echt harde keutels heeft en het uitschreeuwt en heel slecht lijkt te slapen. Iemand misschien nog tips, ze krijgt gevarieerd eten, voldoende water tussendoor, fruit en groente, brood enz.

2 jaar geleden

Reactie op Rv89

Vraag me af hoe het bij jullie met de ontlasting van de kleine is? Onze mei ...
Ik zit in het zelfde schuitje....

2 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Ik zit in het zelfde schuitje....
Hier ook af en toe harde ontlasting., ondanks gevarieerd eten. Ik geef af en toe pruimen en sindsdien gaat het beter

2 jaar geleden

Reactie op Rv89

Vraag me af hoe het bij jullie met de ontlasting van de kleine is? Onze mei ...
Mijne doet goed op banaan wat bij andere juist averechts werkt en peer werkt ook laxerend

2 jaar geleden

Reactie op Rv89

Vraag me af hoe het bij jullie met de ontlasting van de kleine is? Onze mei ...
Wij doen olijfolie in z'n eten. Flink wat maar hij vind dat best lekker. Het werkt hier 🤷🏻‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op AnDeRu

Hier ook af en toe harde ontlasting., ondanks gevarieerd eten. Ik geef af e ...
Doe ik al... En olijfolie ook, het helpt allemaal niet echt...

2 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Doe ik al... En olijfolie ook, het helpt allemaal niet echt...
Welke merk kv gebruik je?

2 jaar geleden

Reactie op Rv89

Vraag me af hoe het bij jullie met de ontlasting van de kleine is? Onze mei ...
Wij hebben dit ook al een lange tijd en geven iom de huisarts lactulose siroop, gewoon van het Kruidvat. Klein lepeltje per dag. Soms is het nog steeds wel aan de harde kant of lukt het alleen als haar luier open is, maar nu heeft ze ook vaker wat zachtere ontlasting. Hoop dat als ze straks overgaat op gewone melk het beter gaat. Geen idee of het daarmee te maken heeft trouwens. Wij geven ook altijd meer water in de fles etc. Pruimen zakjes van Ella’s kitchen werken ook wel goed.

2 jaar geleden

Welke merk kv gebruik je?
Kruidvat, ze reageert op nurtilon... Het is met dagen wel en dan weer niet... Haar eetpatroon veranderd ook voorduurdend natuurlijk. Meer vast voedsel en minder melk. Het is af en toe echt knudde, ik denk dat ze gewoon gevoelige darmpjes heeft...

2 jaar geleden

Reactie op Bateau

Wij hebben dit ook al een lange tijd en geven iom de huisarts lactulose sir ...
Okay misschien moeten we toch maar over dan...

2 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Kruidvat, ze reageert op nurtilon... Het is met dagen wel en dan weer niet. ...
Ja nutrilon is veranderd namelijk. Misschien lag het daar aan. Maar Kruidvat is hetzelfde zover ik weet. Je kan misschien 50/50 extra care geven?

2 jaar geleden

Ja nutrilon is veranderd namelijk. Misschien lag het daar aan. Maar Kruidva ...
Oja en gebruik je probiotica? Dat helpt hier ook heel goed. Wij gebruiken Hipp en dat zit al in de kv

2 jaar geleden

Oja en gebruik je probiotica? Dat helpt hier ook heel goed. Wij gebruiken H ...
In het verleden wel gedaan maar merkte geen verschil...

2 jaar geleden

Mijn zoontje gebruikt Forlax junior, een zakje per dag. Dit is afgegeven door de huisarts. Zijn ontlasting is niet heel zacht. Hij poept nog steeds kleine beetjes elke keer. Maar het hoopt zich gelukkig niet meer op tot het zo hard is , dat het Poepen niet wil en erg pijn doet.

2 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Doe ik al... En olijfolie ook, het helpt allemaal niet echt...
James had er ook heel erg last van. Wij gebruiken die vitamine D waar probiotica in zit. Merkte eerst geen verschil maar nu na 3 weken wel. Hij heeft echt een stuk minder last van verstoppingen. Misschien het proberen waard?!😬

2 jaar geleden

Reactie op loite

James had er ook heel erg last van. Wij gebruiken die vitamine D waar probi ...
Ja ik moet er wat mee maar het wisseld zo vannochtend was het weer prima poep...