17 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb de laatste tijd ook een warm hoofd.. Weet niet hoe het komt. Ik heb wel hooikoorts maar weet niet of het daardoor komt nu ik die medicijnen niet mag innemen

4 jaar geleden

Ik weet alleen dat tijdens je zwangerschap je temp iets hoger is sowieso. Weet niet wat je normaal hebt?

4 jaar geleden

Ja ik! Net nog een zweetuitbarsting gehad. Dan is mijn temperatuur ook echt ineens rond de 38 🤕 Mn man brengt me naar mijn werk: fietsen gaat niet doordat ik zowat ga hyperventileren.. kortademig ben ik dus ook. Verder voel ik me prima, dat is het vreemde!

4 jaar geleden

Reactie op Umm

Ik heb de laatste tijd ook een warm hoofd.. Weet niet hoe het komt. Ik heb ...
(Ik heb cetrizine nu voor mijn hooikoorts samen met een spray: fluticasonpropionaat. Werkt iets minder: maar ik nies iig niet!)

4 jaar geleden

Er wordt doorgaans gesproken over koorts boven de 38 graden. Ik zou ook vanavond even tempen en morgenochtend. Kan soms ochtend en avond verschil in zitten. En deze waarden even doorbellen naar de huisarts morgenochtend en vragen met welke waarden je dit weekend toch aan de bel moet trekken. Dan heb je zekere voor het onzekere om ook rustig het weekend in te gaan!

4 jaar geleden

Ik heb normaal 36 graden en nu ij zwanger ben 37.4 ... ik ben ook regelmatig benauwd 😊

4 jaar geleden

Hier ook verhoging 37,9. Onze huisarts spreekt van verhoging vanaf 37,5 en koorts vanaf 38,5. Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken met 37,6 dat is net aan verhoging🤷🏽‍♀️(of juist weer niet met 37,1) moe zijn we allemaal wel tijdens de zwangerschap. En kortademig ben ik zelf ook door zwangerschap en hooikoorts. Blijf je je zorgen maken zou ik de ha even bellen:)

4 jaar geleden

Oorthermometers zijn sowieso niet heel nauwkeurig. Niet het meest prettige idee maar een rectaal thermometer is veel nauwkeuriger.

4 jaar geleden

Ik heb ook verhoging tijdens de zwangerschap. Is normaal. Je hoeft je geen zorgen te maken

4 jaar geleden

Ook last van. En draaierig en snel buiten adem. Soms alleen al van het opstaan van de bank en een klein stukje naar de keuken lopen. Hopelijk in het 2e trimester minder last van.

4 jaar geleden

Ik schommel tussen de 37 en 38 in. Niet zo heel spannend begreep ik toen ik pas de tent van het ziekenhuis door moest. Die dame zei al kan je zwanger schap zijn, omdat ik even bang was dat ik niet verder kon. Bij 38.5 was het een probleempje om door te lopen. Ivm koorts.

4 jaar geleden

vanaf 38.5 is het koorts.. vanaf 37.5 is t verhoging.. kan komen door hormonen schommeling.. niet zo spannend hoor :) gewoon lekker toegeven aan moe zijn

4 jaar geleden

Reactie op Umm

Ik heb de laatste tijd ook een warm hoofd.. Weet niet hoe het komt. Ik heb ...
Ceterizine mag tijdens de zwangerschap! Is ook een medicijn voor hooikoorst klachten..

4 jaar geleden

Hier hetzelfde.. daardoor mocht ik gisteren het ziekenhuis niet verder in en mocht in een coronatest doen ook omdat ik in de zorg werk.. ik baalde enorm want had gisteren eigenlijk mijn termijn echo :/ vandaag krijg ik uitslag vd test en hoop ik dat de afspraak morgen door kan gaan (fingers crossed)

4 jaar geleden

De verhoogde temperatuur, moeheid en kortademigheid is normaal en heb ik ook last van. Mijn temperatuur is zelfs bijna een graad warmer als wat ik normaal heb.

4 jaar geleden

Voel je je ziek? Is de meting betrouwbaar (rectaal is meest betrouwbaar)? Meerdere keren per dag meten heeft geen zin. In de avond is je temperatuur altijd hoger, dan in de ochtend. Als alles goed is, gewoon stoppen met temperaturen, je maakt jezelf gek door nonstop te meten. (Hier nog zo eentje die door kan slaan 😉). Als je echt corona hebt, dan voel je je echt ziek en hoest je de longen uit je lijf. En vriendin van me heeft het en is al 3 weken ziek thuis en zegt dat je het niet kan missen 😉. Sterkte 😘

4 jaar geleden

Hier ook al een tijdje rond de 38graden, mijn verloskundige zei uitzieken! Ik weet alleen niet hoe heb verder niks😅 Las toen zelf dat je als zwangere een hogere tempratuur kan hebben...