18 Reacties

3 jaar geleden

In België mag je niet werken als je verkouden bent volgens mij. Ik denk dat je automatisch 2 weken ziekteverlof krijgt

3 jaar geleden

Reactie op bieke_47

In België mag je niet werken als je verkouden bent volgens mij. Ik denk dat ...
Ik werk voor mezelf dus dat betekend nog steeds geen inkomen.. Ik voel me verder goed en heb 't idee dat door de hormonen (kan dat?) deze verkoudheid niet zomaar overgaat..

3 jaar geleden

Ik heb hetzelfde, alleen ik twijfel of ik hooikoorts heb... Voor verkoudheid duurt het te lang en heeft het niet echt een opbouw. Blijf niezen, dichte neus, soms waterig, soms wat bloed, prikkerig. Ik ben meer op zoek naar iets wat ik kan gebruiken bij dichte neus 's nachts.

3 jaar geleden

Reactie op Marieke8585

Ik heb hetzelfde, alleen ik twijfel of ik hooikoorts heb... Voor verkoudhei ...
Ja verkoudheid, hooikoorts. Heb het allebei. En inderdaad ik nies me suf en m'n neus blijft maar dichtzitten. Vind jij 't verantwoord om dan te gaan werken?

3 jaar geleden

Wanneer je in Nederland woont mag je ook niet werken met een verkoudheid tot je 48 uur klachten vrij bent. Via de ggd is er een corna belteam opgesteld. Je kunt hierheen bellen voor dit soort vragen.

3 jaar geleden

Ik heb zelf een salon en ik zou dan denken als er een klant komt nu met een verkoudheid en ze zegt ik ben altijd verkouden dan zeg ik uit voorzorg toch de afspraak af. En zo moet je ook bij jezelf denken hoe moeilijk het ook is.

3 jaar geleden

Ik heb hetzelfde, maar bij mij is het combinatie van lichte hooikoorts en zwangerschapsrhinitis (ook wel zwangerschapsverkoudheid genoemd, komt best vaak voor)

3 jaar geleden

Reactie op Marenne

Ik heb hetzelfde, maar bij mij is het combinatie van lichte hooikoorts en z ...
Ja zoiets las ik al. Maar zou je dan wel of niet gaan werken icm corona? Vind 't lastig..

3 jaar geleden

Reactie op Chantalle1993

Ik heb zelf een salon en ik zou dan denken als er een klant komt nu met een ...
Ja precies. Ik vraag m'n klanten om hun verantwoordelijkheid te nemen. Dan moet ik dat zelf ook doen hé.. Pffff lastig zeg

3 jaar geleden

Ja zoiets las ik al. Maar zou je dan wel of niet gaan werken icm corona? Vi ...
Ik zou zelf niet gaan werken en ik denk dat klanten dit ook niet fijn gaan vinden.

3 jaar geleden

Nee dan mag je niet werken. Volgens mij zijn de richtlijnen hier duidelijk in. Blijf thuis bij hoesten, niezen etc. Hopelijk ben je er snel vanaf.

3 jaar geleden

Ik heb de dokter gebeld en krijg hooikoorts pilletjes en neusspray, hopelijk ben ik er snel vanaf. Bedankt jullie mening had ik even nodig

3 jaar geleden

Ik heb hooikoorts, zo niet handig nu. Maar de medicatie werkt goed voor zover mogelijk. Ik mag geen andere want daar word ik zo duf en slaperig van. Ik snotter alleen voordat ik me pilletje inneem en moet overdag soms niezen. Maar dat probeer ik dan maar in te houden, want mensen zijn gelijk in paniek. Door de zwangerschap is mijn neusje erg gevoelig :( en nies zelfs om parfums. Maar het is en blijft een ding wel of niet werken. Ben kapster en de bescherming middelen liggen er.

3 jaar geleden

Lees dat veel medicijnen voor hooikoorts mogen gebruiken! Ik heb het ook heel erg maar mijn arts geeft aan dat het helemaal niet bewezen is dat bepaalde medicijnen die door huisartsen worden gegeven niet schadelijk zijn voor de baby. Zijn te weinig onderzoeken. Ja homeopatische middelen dan.

3 jaar geleden

Ik zou in dit geval overleggen met GGD, je moet er toch niet aan denken iets te doen wat negatieve publiciteit geeft, zeker niet nu je het al moet hebben van je vaste klanten. En als je wel mag werken en klanten vragen ervaar, toon je je eigen verantwoordelijkheid omdat je met GGD hebt overlegd.

3 jaar geleden

Hooikoorts?

3 jaar geleden

je slijmvliezen zwellen op tijdens je zwangerschap

3 jaar geleden

Hier ook flinke verstopte neus maar dit heb ik elke x als ik zwanger ben. Als je zwanger bent schijnt het vaker voor te komen. En heb last van hooikoorts. Verder niet ziek. Dus als je je goed voelt en geen koorts heb.