Mijn dochter gaat naar de kdv al sinds ze 5 maanden is. Ik was altijd verbaasd hoe netjes de kleren daar blijven, maar ze krijgen daar altijd een grote slab om.
Nu is het echter sinds al een paar weken dat ze eind van de middag tomaatjes krijgt (mijn dochter is gek op tomaatjes). Kennelijk doen ze haar dan geen slab om, want haar kleren zitten dan helemaal vol met tomatenvlekken. En dan heb ik het niet over een paar kleine vlekjes.
In eerste instantie heb ik er niks van gezegd, omdat ik dacht dat het eenmalig was. Maar het is nu structureel zo voor al een aantal weken. Ik doe haar overigens wel oude kleren aan. Maar ik krijg de vlekken er echt niet meer uit, omdat ze al ingetrokken zijn als ze thuiskomt. Zelfs na insmeren met ossengalzeep en dan in de was.
Nu vind ik het een beetje zonde van de kleren, ook al zijn het oude kleren, aangezien de vlekken erin blijven zitten.
Nu vindt mijn vriend dat ik er niks van moet zeggen, omdat het erbij hoort en dat ik haar maar oude kleren aan moet doen.
Ik wil ook niet de klagende ouder zijn, maar het is toch niet gek hier iets van te zeggen?
En hebben jullie nog tips voor hardnekkige tomatenvlekken die al ingetrokken zijn? Ossengalzeep werkt dus niet goed genoeg.
Ik zou ook niet klagen maar gewon vragen of ze jaar bij tomaatjes een slab om willen doen. Heb ook wel eens gevraagd extra op te letten met insmeren nadat onze dochter verbrand was. Die dingen gebeuren maar kan je gewon bespreken hoor
Ik zou het gewoon vragen. Misschien doen ze haar wel een slab om, maar veegt ze dr handjes tussendoor af aan dr shirt. Das in ieder geval wat die van mij doet. 😅
Ik werk op een kinderdagverblijf en heb ook al eens een ouder gehad die wat zei over mandarijnvlekken. Op dat moment niet bij stil gestaan, maar later hebben we er beter op gelet en met mandarijn een slabber om gedaan. Ik heb het niet als vervelend ervaren!