16 Reacties

2 jaar geleden

Hi! Dat kan zeker. De meest betrouwbare test is elimineren/provoceren. Dan zorg je dat je 2-4 weken niets geeft waar ei in zit. En daarna geef je wel weer ei. Krijgt je zoontje dezelfde reactie dan is de kans erg groot dat hij inderdaad niet tegen ei kan. Daarna kan je evt via een ei-ladder nog kijken of hij wel tegen kleine hoeveelheden kan zoals bijv in koekjes. Veel meer als bovenstaande kunnen artsen niet voor je doen (als ze de klachten al serieus nemen). Bloedonderzoeken doen ze meestal niet op deze leeftijd omdat ze niet echt betrouwbaar zijn. Wij lopen nog wel in het ziekenhuis voor de allergieën van onze meid. Melk en ei zijn via provocatie bevestigd. Pinda mochten we niet eens provoceren, maar na een jaar smeken hebben ze eindelijk een bloedtest gedaan en mogen we daarvoor ook gaan provoceren (wel in het ziekenhuis ivm eerdere reactie). Daarna vinden wij het zelf tijd om het daar af te ronden aangezien ze toch niet echt wat kunnen betekenen. Enige wat ze doen is pushen dat we elke 2-3 maanden ei en melk opnieuw provoceren 🤷‍♀️ Mijn man heeft trouwens ook pds met als grootste trigger ei. Die krijgt ook gigantische krampen. En tot zijn 12e heeft hij ernstige koemelkallergie gehad. Voor ons echt wel een reden om de kleine niet zo vaak te willen pesten met een provocatie.

2 jaar geleden

Haha mijn berichtje is niet zo positief naar artsen toe 😅 We hebben gewoon gemerkt in de afgelopen 1,5 jaar dat artsen het zelf ook niet allemaal weten en zelfs zichzelf continu tegenspreken. Je moet echt sterk in je schoenen staan om niet afgescheept te worden met ‘huilbaby’ of gedrag of ‘het hoort er nou eenmaal bij’.

2 jaar geleden

Hoi! Mijn zoontje heeft een ei allergie. Maar hij reageert heel heftiger erop. Na ik met 7m een bloemkool ei hapje had gemaakt kreeg hij het zo benauwd en zat z'n hele lichaam onder de galbulten en rode vlekken. We zijn door verwezen naar de allergie poli. Hier hebben ze een huid prik test gedaan en is bevestigd dat het om ei gaat. Verder bouwen we noten op omdat dit vaak een verband heeft. We hebben binnenkort een provocatie test. Maar dan moet hij niet hele tijd ziek zijn. Hij is inmiddels al 3 keer afgezegd.. Wat Ellen zegt herken ik niet.(sorry Ellen😩) Wij mogen geen ei geven en ook niet proberen. Het heeft wel tot een jaar geduurd tot we terecht konden en ze ons hielpen. Mijn zoontje reageert al op het minste ei. We hebben ook een nood drankje mocht hij weer benauwd krijgen. Ik heb zelf een lactose intolerantie en ook PDS. Ik kan ook ineens heel raar op dingen reageren, soms door stress. Soms omdat ik een dag slecht eet. Over PDS is helaas nog niet veel bekend. Ik gebruik wel probiotica voor m'n zoontje en lang antibiotica gebruik heeft hij nergens last van gehad. Wonderbaarlijk luisterde het CB meer dan de HA. Dus je zou hun eventueel kunnen bellen. Maar wat Ellen ook zegt, anders even elimineren. Ei ladder doen wij via een diëtist maar dat kan je ook opzoeken.

2 jaar geleden

Hoi! Mijn zoontje heeft een ei allergie. Maar hij reageert heel heftiger e ...
Wij hebben inderdaad ook de meeste hulp van het CB gehad. Zonder die geweldige dames hadden we veel langer moeten aanmodderen. Zit volgens mij best veel verschil in ziekenhuis. Huidprikken doet onze arts niet aan, omdat via de huid anders zou zijn dan als je het eet 🤷‍♀️ Fijn dat ze bij jullie zo goed helpen! Er zal ook een verschil zitten in de heftigheid van de allergieën. Pinda mogen we ook absoluut niet geven omdat ze daar via de borstvoeding galbulten en dikke ogen van kreeg. Maar van ei heeft ze een vertraagde reactie waarbij ze ‘alleen maar’ heel veel gaat spugen. Daardoor grotere kans dat ze eroverheen groeit.

2 jaar geleden

Hi, het kan inderdaad een allergische reactie of overgevoeligheid zijn. Door provocatie kan je nagaan of het echt door ei komt. Voor je met een arts in gesprek gaat zou ik mezelf wel afvragen wat je precies van hem/haar wil. Wil de een diagnose, begeleiding of..? Wij hebben heel wisselende ervaringen als het gaat om artsen en allergieën. In Zwolle werden we de eerste maanden totaal niet serieus genomen. Zowel door de huisarts als de kinderartsen niet. Dit terwijl ons zoontje zo enorm veel klachten had (van matige klachten als veel kramp en projectiel braken tot benauwd, blauw aanlopen en slap worden). Uiteindelijk bleek hij een flinke koemelkeiwit allergie te hebben. Omdat het vertrouwen een deuk had opgelopen zijn we na diagnose overgestapt naar Utrecht. Daar een hele fijne kinderarts gekregen die kijkt naar het kind maar ook het gezin. De provocatie die vaak herhaald wordt bij 1 jaar is bijv. uitgesteld tot juni, zodat we echt op adem konden komen en eea een plekje konden geven. In de tussentijd zijn we met een diëtist (vanuit het ziekenhuis) aan de slag geweest zodat ons zoontje wel een goed gevarieerd eetpatroon ontwikkelde. Daarnaast is een huidtest en bloedtest gedaan. Alles gaat in goed overleg. Wat ik je mee zou willen geven is dat je als ouder je kind het best kent en daar ook op kan en mag vertrouwen.

2 jaar geleden

Ze moeten echt even een aanpas functie maken want de zinsopbouw en spelling is om te huilen bij mij sorry haha.

2 jaar geleden

Reactie op Ellen3

Wij hebben inderdaad ook de meeste hulp van het CB gehad. Zonder die geweld ...
Wat apart met dat huid prikken. Daar begonnen ze hier mee. Inderdaad! Ik merk al veel verschil hier tussen de ziekenhuizen in onze stad. Ik vind wel dat ze hier lang met een behandeling wachten. Ik hoop zo dat m'n zoontje erover groeit want dit is niet leuk zo. Dat kinderen spugen heb ik ook vaak gelezen. Maar dan zou je niet meteen aan aan allergie denken. Ook heftig met pinda bij jullie... Zijn jullie toevallig zelf allergisch voor iets anders? Ze geven aan dat een kindje dan nog meer kans heeft.

2 jaar geleden

Ons zoontje had kma. Hier is hij goed overheen gegroeid. Echter als hij mayonaise, fritessaus of mad sauce eet en klein mini beetje bij zn friet krijgt hij rode vlekken. Overal waar hij zichzelf aanraakt tijdens het eten krijgt hij rode vlekken, deze verdwijnen binnen 2 uur.

2 jaar geleden

Reactie op Trace

Ons zoontje had kma. Hier is hij goed overheen gegroeid. Echter als hij ma ...
Melk is in principe geen ingrediënt in mayonaise. Hebben jullie toevallig mayonaise met melk of speelt er nog wat? Luna krijgt die vlekken ook bij soja.

2 jaar geleden

Reactie op Trace

Wow dit is toevallig. Vandaag at mijn zoontje een happy meal met friet saus en binnen no time zat zijn hele gezicht onder de vuur rode vlekken, want hij had heel het bakje frietsaus over zijn gezicht uitgesmeerd. Heb hem toen in de douch gedaan en na 1,5 uur ongeveer vlak voor hij naar bed ging ging het weg. Dan vermoed ik toch ergens een allergie

2 jaar geleden

Reactie op Steffiek

Wow dit is toevallig. Vandaag at mijn zoontje een happy meal met friet saus ...
Ja dat is ook wat er bij ons gebeurt. Raakt hij zn oren aan dan worden deze ook rood.

2 jaar geleden

Reactie op Liescodeluxe

Melk is in principe geen ingrediënt in mayonaise. Hebben jullie toevallig m ...
Waarom hij hier zo op reageert durf ik niet te zeggen. Hij reageert niet op ei. Pinda's zijn geen probleem alleen bij mayonaise en die mc donalds saus reageer hij erop op z'n huid.

2 jaar geleden

Fritessaus water, raapolie, maïszetmeel, azijn, weipoeder (melk), suiker, gedroogde glucosestroop, vrije uitloopei-eigeel, zout, gemodificeerd maïszetmeel, voedingszuur: citroenzuur, dextrose, conserveermiddelen: E202, E211, specerijen (mosterd), peterselie, gistextract, verdikkingsmiddel: xanthaangom, dille-extract, natuurlijke aroma's, kleurstof: E161b, smaakversterkers: E627, E631 Bevat: Ei, Melk, Mosterd Dit zijn de ingrediënten van die McDonald's saus. Kan dus goed dat @trace en @steffiek ze daarom erop reageren.

2 jaar geleden

Reactie op Trace

Zijn best veel kindjes die op sauzen een huidreactie krijgen door de zuren die erin zitten.

2 jaar geleden

Fritessaus water, raapolie, maïszetmeel, azijn, weipoeder (melk), suiker, g ...
Weipoeder is inderdaad melk!

2 jaar geleden

Reactie op Trace

Mijn dochter krijgt ook die vlekken met mayonaise, toevallig las ik op google dat dit ontzettend veel voorkomt en gewoon een reactie van de huid is. Ik dacht de eerste keer ook een allergie, maar het is iets wat bij veel kinderen voorkomt. Laat ik haar lekker smullen en het blijft even zo zitten dan is het heftiger dan dat ik het tussendoor schoon maak.