35 Reacties

4 jaar geleden

Hey, Voor mij is dit ook de 1ste zwangerschap. Hoewel ik geen overduidelijke kwaaltjes. Is hij er wel mee bezig. Niet in de zin van opzoekwerk als 'wat te doen als partner' maar komt mij toch geregeld over de buik wrijven enzo. Dus op dat vlak ben ik wel blij dat hij er voor mij is. 🥰

4 jaar geleden

Dit is ook onze eerste zwangerschap. Vriendlief wist nog eerder wat ik wel en niet mag eten dan ik....🤣 Hij heeft al van jongs af aan een grote wens om vader te worden, dus helemaal blij en betrokken nu....🙏💖 Kookt vaak lekker en super gezond en heeft inderdaad ook allerlei apps op zn telefoon gedownload...

4 jaar geleden

Reactie op Essm

Ik mag bij me eerste echo video bellen zodat die toch soort van kan mee kij ...
Dat mocht ik maandag ook 🤦‍♀️ was best gek. Wist niet of ik nu naar t scherm vd echo moest kijken of de reactie v vriendlief via de tel in de gaten moest houden 😂

4 jaar geleden

Hoe krijg ik me vriend Zover dat die snapt wat hormonen met me doen want ik ga hem echt wat aan doen 😂

4 jaar geleden

Reactie op leylacay

Hoe krijg ik me vriend Zover dat die snapt wat hormonen met me doen want i ...
Ik vind zelf de app van Ouders van Nu ook erg duidelijk en handig...daar staat net als hier per week beschreven wat er met je kindje gebeurd en wat er die periode met niu gebeurd... Misschien eens samen lezen?

4 jaar geleden

De app zwangerschap + is erg fijn, dan zie je in een animatie hoe de baby er op dat moment uit ziet. Ik heb hem ook geïnstalleerd bij mijn vriend en die vind het erg leuk om te zien. Als we dan weer een week verder zijn vraag ik ook altijd of we samen even kijken naar onze muppet 😅. Maar hij baalt ook dat hij niet kan voelen wat ik voel, ook al is het niet veel soeps.

4 jaar geleden

Het boek ‘help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt’. Dit boekt lees me vriend nu is simpel leuk geschreven boek waardoor die meer jou begrijpt maar op lekker mannelijker manier en is bij bol . com maar €12.95. Echt enorme aanrader!

4 jaar geleden

Ik heb het boek "vader op komst" gegeven. Dat is geschreven vanuit het standpunt van een jonge vader, heel leuk! Daarnaast volgt hij ook via een app. Dan weet hij toch wat er allemaal gebeurt, ook al ziet hij het niet

4 jaar geleden

Het boek ‘help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt’. Dit boekt lees me vriend ...
Die heb ik ook voor mijn vriend gekocht inderdaad, maar ik betaalde 17 euro haha

4 jaar geleden

Reactie op Ellen3

Mijn man heeft direct zo’n app geïnstalleerd waarin hij kan bijhouden wat i ...
Eh waarom mag je je cruesli niet meer hebben dan? 😅😂 Ik eet dat eh elke dag zo ongeveer...

4 jaar geleden

Reactie op Wensvoornummertwee

Eh waarom mag je je cruesli niet meer hebben dan? 😅😂 Ik eet dat eh elke d ...
Dit zou ik ook niet weten. Erg vreemd is het wel want hier zit echt niets schadelijks in. Via de ZwangerHap app geeft het ook aan dat het gewoon veilig is. Ik denk dat haar vriend haar in de maling heeft genomen 😂

4 jaar geleden

Mijn vriend en ik waren compleet in shock de eerste week dat we erachter kwamen. Hoewel het geen “ongelukje” was, maar we waren een beetje aan het flirten met het idee en hebben bewust seks met elkaar gehad in mijn vruchtbare periode. Eigenlijk met de naïefe gedachte dat het vaak niet meteen lukt. Nu we het inmiddels allebei hebben laten bezinken, neem ik hem overal in mee. In mijn emoties, de bijkomstigheden die bij zwangerschap komen kijken (die vooral op internet staan), we kijken filmpjes samen van hoe het zich ontwikkelt en hebben samen de verloskundige gebeld. Hij vind het ook heel moeilijk te beseffen allemaal, hoe graag hij het ook wil. En ook hij mag niet mee naar mijn eerste echo, die helaas vanwege de omstandigheden pas in mijn bijna 11e week gaat zijn. Hij mag waarschijnlijk mee bij de 14e week... Hij hoopt dat we een oplossing vinden dat hij evt. bij de deur mee mag kijken oid. Anyway, vertel hem alles, probeer hem te betrekken, laat hem dingen kijken en lezen. Succes! Liefs.

4 jaar geleden

Mijn vriend heeft zelf het Oei ik Groei zwangerschaps handboek gekocht een paar weken geleden voor ons samen. Het boek ligt op de salontafel zodat we er af en toe ik kunnen bladeren. We gaan er ook een traditie van maken, dat hij elke zondag aan mij gaat voorlezen hoe groot de baby is en wat er in mijn lijf gebeurd etc. Maandag ben ik (als het goed is) 9 weken, dus kan hij mij mooi zondag gaan voorlezen wat er allemaal in die week gebeurd. Zo probeer ik hem er een beetje er bij te betrekken en hij is zelf ook nieuwsgierig. Verder betrek ik hem in het huishouden omdat ik met mijn misselijkheid al moet kokhalzen als ik al aan de keuken denk 😂... Daar is hij alleen wat minder blij mee, om al het eten voor deze broedende prinses klaar te maken 😃

4 jaar geleden

Ik was bang dat dat bij ons ook zou gebeuren. Dus heb ik hem vorige week mee genomen naar de prenatal en de baby dump vanaf dat moment werd het voor hem een beetje real en dacht hij steeds meer om/aan me. Momenteel stopt hij de broodjes in de oven aangezien ik te misselijk ben. 🥰 beste zet die ik heb gedaan. En voor de echo denk ik aan FaceTime + opname van het beeld als herinnering😊

4 jaar geleden

Ahhh dat is zeker niet fijn.... Laat hem de app zien met wekelijkse vooruitgang en videobellen bij volgende echo?