29 Reacties

2 jaar geleden

Het vreemde is ook.. Je zou denken dat hij wel van zich laat horen als ie honger heeft.... Maar dat is niet zo.. 😔

2 jaar geleden

Wil hij niet zelfstandig eten? Mijn dochter eet liever zelfstandig dan dat ik haar geef.

2 jaar geleden

Wil hij niet zelfstandig eten? Mijn dochter eet liever zelfstandig dan dat ...
Ook geprobeerd.. Zelfde resultaat..

2 jaar geleden

Ik heb exact hetzelfde met mijn zoontje. Wil ook amper eten. Hij is nu bijna 15 maand en weegt 8495 gram. Drie weken geleden 8700 gram, is dus iets afgevallen. Ben nu doorverwezen naar de kinderarts.

2 jaar geleden

En afleiding? Tijdens een filmpje of een speeltje?

2 jaar geleden

Reactie op Eeef92

En afleiding? Tijdens een filmpje of een speeltje?
Ook al geprobeerd 😭

2 jaar geleden

Reactie op Babynov

Ik heb exact hetzelfde met mijn zoontje. Wil ook amper eten. Hij is nu bijn ...
Erg vervelend! Ik hoop dat ze je kunnen helpen en goeie tips hebben

2 jaar geleden

Reactie op Lotje6

Ook al geprobeerd 😭
Aah wat vervelend zeg.. ik weet het ook niet zo goed. Soms geef ik brood als me zoontje niet wil eten.. succes. Hopelijk eet hij snel weer goed.

2 jaar geleden

Reactie op Lotje6

Ook geprobeerd.. Zelfde resultaat..
Hmm wat vervelend en frustrerend, hopelijk heb je snel antwoord

2 jaar geleden

Hier gaat avondeten ook niet echt van harte. Meteen huilen zodra ze in de kinderstoel zit. Terwijl ze overdag zonder moeite boterhammen en fruit eet, ook in dezelfde stoel. Als ze echt slecht eet geven we haar vaak nog wat kwark (dit eet ze wel, ook zoiets 😅) en daarna voor bed nog een papfles zodat ze toch nog wat vulling heeft.

2 jaar geleden

Wat eet hij wel?

2 jaar geleden

Hier ook vaak drama met avondeten! Maar we merken dat het vooral gedoe is als ze te weinig geslapen heeft overdag, of iig als ze ‘s middags niet geslapen heeft… Hier werkt het om haar eerst zelf te laten klooien met een bakje, lepeltje en wat eten. Ze speelt er vooral mee maar zodra ze kleine beetjes in haar mond stopt voeren we haar tussendoor met een lepeltje, dan eet ze redelijk gedachteloos alles of een groot deel op ;-) En anders geven wij ook yoghurt (gaat er bijna altijd wel in) en evt een cracker of boterham. Soms eet ze na de yoghurt wel ineens haar (koud geworden) eten, of hapjes yoghurt afwisselen met warm eten lukt soms ook (als ze genoeg afgeleid is met iets).

2 jaar geleden

Wij merken trouwens ook dat soms een kwartiertje eerder eten geven (als dat lukt met werk enzo) een wereld van verschil is… dus als het haalbaar is zou je ook kunnen proberen eerder eten te geven!

2 jaar geleden

Reactie op Petra81

Wat eet hij wel?
Vandaag ontbijt bijna 2 sneetjes brood zonder korst met jam, kwart beker thee.. 1 lange vinger, halve peer, tussen de middag half broodje appelstroop, Na het slaapje 1 lange vinger en avondeten niks.. alleen vla en yoghurt..

2 jaar geleden

Reactie op di-jan

Wij merken trouwens ook dat soms een kwartiertje eerder eten geven (als dat ...
Goed idee, gaan we proberen!

2 jaar geleden

Ik heb een dochter van 14 maanden en ongeveer 10 kilo. En ze eet ook niet. Geen brood geen groente en ook bijna geen fruit. Ze leeft op flessen nutrilon. Wij balen daar ook heel erg van en blijven eten aanbieden. Maar ze speelt er mee. Wel loopt ze al vanaf voordat ze 1 jaar werd en begint ze al woordjes te zeggen.

2 jaar geleden

Reactie op Daphne18

Ik heb een dochter van 14 maanden en ongeveer 10 kilo. En ze eet ook niet. ...
Oke, mijn zoontje is ook nog eens een mega slechte drinker.. en vanaf het moment dat ie 1 werd had hij absoluut geen behoefte meer aan nutrilon.. dus helaas ook die voeding krijgt ie niet..

2 jaar geleden

Reactie op Lotje6

Goed idee, gaan we proberen!
Ik zou idd ook proberen eerder eten te geven. Misschien is hij dat te vermoeid om te eten..ons meisje heeft dat soms terwijl ze heel goed eet. En anders een boterham geven in de avond, iets van fruit / groente er bij leggen. En kijken wat hij wil? Vorkje of lepel erbij. Wel vervelend lijk mij het als je kindje zo minder goed eet.

2 jaar geleden

Wat at hij voorheen wel graag, wat nu moeilijk gaat? Bied je hem tijdens het avond eten een prakje aan of losse stukjes? Onze jongen vind pasta en lasagne erg lekker. We proberen dat dan ook 1x per week te eten. Stoppen het vol met groente en meneer eet dan flink meer als je het vergelijkt met een aardappels, groente, vlees maaltijd. Dan eet hij een paar stukjes aardappel en een paar stukjes groente. Hier wordt ook vaak gespeeld met het eten en dat laten we tot op zekere hoogte ook toe. Als hij te weinig van zijn portie heeft gehad dan snijden we een stukje van ons eten en bieden hem dat dan aan. Hij vindt het mooi dat hij dan eten krijgt van ons bord ipv zijn eigen bord.

2 jaar geleden

Hier gaat avondeten ook niet echt van harte. Meteen huilen zodra ze in de k ...
Wij doen dit met yogurt met vruchtjes, ik heb probeer het ook aan te vullen. En ik gaf haar echt wat anders bij als het weer eens flut was, dan maar krentenbol en banaan als avondeten 🤷‍♀️ Beter dan niets. Nu gaat het redelijk goed, nog steeds geen volle portie maar best wat. Wat hier hielp was 1 zelf laten doen, niet voeren. 2 Mee laten eten met ons. 3 Vooral geen strijd van maken wil ze niet dan krijgt ze iets anders. 4 Blijven proberen dag in dag uit. Het was bij ons echt het avond eten, fruit en brood gaan super. Misschien heb je er wat aan misschien niet igg wil ik je succes wensen.