29 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Wij doen dit met yogurt met vruchtjes, ik heb probeer het ook aan te vullen ...
Ik vind dat je het goed doet! Idd geen druk op het eten zetten. Het werkt niet. Straks krijgen ze helemaal een aversie tegen eten/drinken. Ikzelf was ook een slechte eter. Ik at weinig en luste ook heel weinig. Bij mij en denk vele andere ook goed gekomen.
Mits je kindje helemaal niet eet of drinkt dan word het een ander verhaal.
2 jaar geleden
Reactie op Petra81
Ik vind dat je het goed doet! Idd geen druk op het eten zetten. Het werkt ...
Thanks! Ze heeft ook een tijd gehad dat ze alles wel (stukjes) in d'r mond stopte er 1x op beet en dan weer uitspuugde... Dan dacht ik nou je hebt het igg geproefd... Ze wilde 'geen velletjes' een tijdje maar ze 'lust' eigenlijk alles wel.
2 jaar geleden
Hier altijd een super goede eter gehad maar sinds kort is het waardeloos.
Avond eten maar een paar happen. Brood bijna niet, ongeveer een half broodje op een dag. En dan nog een half stuk fruit.
Waar het aan ligt? Sprong? Doorkomende kiezen? Verkoudheid? Veel ziek geweest dus angstig geworden? Liever met eten spelen dan het opeten?
Toevallig vandaag nog bij de kinderarts geweest voor iets anders, maar omdat hij goed op gewicht is maken ze zich geen zorgen en doen ze er niets mee.
Ik probeer op dit moment ook vanalles uit, knijpfruit is op nu bijvoorbeeld iets dat er wel goed ingaat en dan maar een extra aangevuld flesjes meer op een dag en wat maispuffs gaan er ook nog wel in af en toe. Nooit verwacht me hier druk om te moeten gaan maken. Hoop dat het hier een fase is waar we straks weer vanaf zijn
2 jaar geleden
Hier was het vandaag weer drama want madame had maar liefst 45 minuten geslapen op de opvang over de hele dag… 🤪 wat hier ook nog wel eens werkt is op schoot houden of anders een handje vasthouden of arm om haar schouders slaan. Soms lijkt ze die geborgenheid ff nodig te hebben om rustig te worden en dan eet ze wel. Misschien helpt het bij jullie ook…
2 jaar geleden
Wat frustrerend! Kan het komen doordat hij op een soort ontdekkingstocht is? En dus meer geïnteresseerd is in wat je met het eten kan doen dan opeten? Mijn dochter wil soms ook alleen het eten dat op onze borden ligt, of alleen als ze zelf de lepel vast heeft. En soms vindt ze het alleen leuk om de stukjes in en uit het kommetje te leggen. En dat verandert weer iedere dag. Tips lezen over de peuter pubertijd helpt mij (positief blijven, geduld, etc)
2 jaar geleden
Ja hier ook ineens! Altijd een goede eter gehad (15 maanden, 88 cm en 13,5 kg. Ineens is het drama. Paar happen en dan beland alles op de grond helaas. Het helpt hier wel om alles zelf te eten. Dus zelf de vork aangeven en daarmee eten. Maar we laten het maar even. Net als tandenpoetsen. Lukt ook voor geen meter meer helaas🙈
2 jaar geleden
Ah wat naar voor je. Ik begrijp dat je zorgen hebt. Mijn advies: volg je moedergevoel! En de dames van het consultatiebureau moet je maar laten kletsen. Die zien maar zo’n klein stukje van jullie leven. Volg je gevoel en ga evt naar een arts.
Na een poosje van kastje naar de muur gestuurd te zijn ben ik beetje ‘duidelijk ‘ naar de arts geweest en nu gaan we naar de kno arts.
Onze dochter (15 maand 8600 gr) blijkt te grote neusamandelen te hebben en mist daardoor ‘smaak’ en het kauwen is blijkbaar vervelend oor de oren. AL VANAF DAT ZE 6 maanden was! Ik had eerder naar mijn moedergevoel moeten luisteren
(Eerste kind, wist ik veel)
2 jaar geleden
Als ik jou was zou ik bij solid starts kijken, het eerste zoontje van de oprichtster at ook slecht en viel (te veel). Nu heeft ze een site vol met hoe je het kan voorkomen, overgang van gepureerd eten naar stukjes, wat te doen als je kind niet eet.
Verder wil ik je een hart onder de riem steken, onder het lijntje zegt niets, het is een gemiddelde, dat betekent dat er kindjes kleiner en groter zijn en dat is helemaal ok. Als hij maar zijn eigen groei volgt.