77 Reacties

4 jaar geleden

Wat bij mij ook wel wil helpen vaak is VSM Okugest zuigtabletjes. Deze zijn homeopathisch en o.a tegen misselijkheid . Ik heb nu vaak beetje weeïg gevoel, tegen misselijkheid aan maar nét niet... Gelijk maar weer tevoorschijn gehaald 🙊

4 jaar geleden

Ik vind het ook lastig hoe om te gaan met eten, heb vaak een honger gevoel ook al heb ik net gegeten.. ben smorgens wel misselijk, dan eet ik een boterham met zoetigheid, en onderweg naar het werk een kauwgum, dit helpt bij mij! En veel water drinken

4 jaar geleden

Ik heb dat ook gehad (nu nieuwe medicatie), zowel bij de eerste zwangerschap als nu, maar had HG waardoor ik niets binnen hield. Ik at de hele dag van die toastjes crackers, die je door midden kan breken zeg maar. Die zijn licht en zo heb je altijd wat in je maag! Zorgen dat je altijd iets in je maag hebt voorkomt dat het erger wordt. Eet vooral waar je zin in hebt, en probeer je maaltijden wat over de dag te verdelen. Bijvoorbeeld in plaats van bij de lunch twee boterhammen, eet je er 1 en een uur later weer 1.

4 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties. Ergens fijn om te horen dat jullie hetzelfde meemaken, ook al is dat kostmisselijk zijn😅. Vanmiddag direct gember en van die LU-crackers gehaald. Voel mij idd wel ietsje beter nu!

4 jaar geleden

Reactie op Mamsie2

Heel herkenbaar hier dezelfde symptonen. Hoe combineren jullie dit met werk ...
Ik ben docent in het VO. Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar deze drie weken thuis komen best wel gunstig uit wat betreft de beroerdheid. Aan de andere kant, op het werk had ik wel genoeg afleiding om er niet aan te denken.

4 jaar geleden

Herkenbaar. 6w+3 Elke ochtend yoghurt met cafeïnevrije koffie In de auto een cracker, Appel tijdens de koffie pauze. Crackers bij lunch of broodje. En vanaf de lunch dan de eventuele crackers die overblijven. Terug weg appel. Anders weet ik dat ik misselijk word. Vandaag viel 1 van mijn cliënten op dat ik zo veel at. En zei jij eet ook de hele dag door. Moest wel lachen.

4 jaar geleden

Hebben jullie ook nog tips voor het avond eten? Ik ben op het moment gedurende de dag steeds wat misselijk, ochtend het ergst. Maar avond eten valt ook niet altijd goed 😅! Nu 7 week zwanger! 😇😇

4 jaar geleden

Bij is het gewoon ik ben nu 4+5 alleen ik ben nu al heel erg misselijk. Normaal gesproken dat als ik heb gegeten ben ik meteen ook vol maar nee hoor ik heb snel na een half uurtje weer honger alsof ik uren niks heb gegeten.. Het is evht heel erg raar ik die veel eet en snel vol raakt is nu tegenover gestelde geworden.. Ik heb gelukkig nu ook wat minder krampen dan eerst..

4 jaar geleden

Herkenbaar allemaal. Vandaag begonnen met om de 2uur eten. Maar dan wel dezelfde hoeveelheid als normaal. Dus ontbijt in tweeën lunch in tweeën en avond eten normaal. Gaat op zich prima. Vandaag wel meer moe ook... gember thee werkt bij mij wel. En gister merkte ik dat kauwgom ook iets van dat honger gevoel kon rekken. Het is allemaal zoeken😅 misschien zeg ik morgen wel dat het niet werkt🤭

4 jaar geleden

Ohh ik eet de hele dag door! Vanochtend om 5 uur wakker geworden van de buikpijn en direct zin in een boterham met kaas. Ik eet normaal helemaal niet zoveel. Vandaag 6 weken zwanger. Ik probeer veel thee te drinken

4 jaar geleden

Reactie op Hiyou

Ohh ik eet de hele dag door! Vanochtend om 5 uur wakker geworden van de bui ...
Let je met thee wel op welke je kiest? In veel theesoorten zit caffeine en teveel daarvan is niet goed...

4 jaar geleden

Hier ook 6weken en 2 dagen zwanger en als ik lang niks eet word ik heel naar en duizelig. Neem nu dus ook steeds wat mee als ik naar buiten ga. Merk ook dat ik veel eten niet lust, zoals avond eten hartig voedsel.. zoetigheid gaat er wel in en fruit kan ik ook gewoon eten.

4 jaar geleden

Herkenbaar! Als ik niet eet voel ik me wat misselijk maar niet heel erg. Zodra ik eet gaat het wel over. Als ik aan gekookte groenten denk begin ik al te kokhalzen. Verder merk ik dat ik minder trek heb in ongezonde dingen zoals koekjes en chips.

4 jaar geleden

Hey dames ik ben tussen 6-7 weken En ook ik ben misselijk en duizelig als ik niet eet maar ik heb juist erg trek in normale maaltijden rijst kip met salade juist gezonde dingen inplaats ongezond! Terwel ik de eerste keer dat ik zwanger was alleen maar taart wilde eten en snoep enzo.

4 jaar geleden

Hier morgen 7 weken. Ook ik heb sinds een kleine week dat ik misselijk ben gedurende de dag, wanneer ik aan eten denk. Het ergste moment is tijdens het koken, al die geurtjes!🤮 zelfs gister mn avondeten overgeslagen. Vandaag weer kleine lichte maaltijden (kopje cup a soup deed wonderen) en gaat weer iets beter!

4 jaar geleden

Reactie op chantalll-24

Hier ook 6weken en 2 dagen zwanger en als ik lang niks eet word ik heel naa ...
Hier hetzelfde. Ik ben 7 weken en 4 dagen zwanger maar avondeten gaat hier niet goed. Krijg bijna geen hap door m’n keel. Net gewoon moeten huilen omdat ik me zo ellendig voel. Ik heb dit dus vanaf een uurtje of 17:00 totdat ik naar bed ga ... overdag wel wat moeite met eten maar een heel stuk minder en dan lukt het ook wel gewoon. Fruit gaat ook heel goed. Maar avondeten gaat slecht.

4 jaar geleden

Hier ook geregeld misselijk. Vandaag merkte ik dat fruit goed hielp. Ik had een klein trosje druiven op.. vooral het regelmatig blijven eten en veel water drinken

4 jaar geleden

Reactie op Mama Maja

Hier hetzelfde. Ik ben 7 weken en 4 dagen zwanger maar avondeten gaat hier ...
Heel herkenbaar dit. Gisteren maar 3 crackers opgekregen en ook dat kwam er constant uit. Ik heb de huisarts gebeld en heb nu pillen gekregen tegen de misselijkheid. Hoop dat het snel helpt...

4 jaar geleden

Ben vandaag 7 weken en afgelopen week kwam het misselijke kwaaltje ook tevoorschijn. Als ik eet ben ik misselijk en als ik niet eet ook. Kon er ook niet van slapen dus was de afgelopen 2 dagen bijna 24 uur op.. Helemaal gesloopt. Belde mijn HA huilend op en die heeft mij Emesafene voorgeschreven en heb vannacht voor het eerst weer door kunnen slapen.

4 jaar geleden

Reactie op LFM96

Ben vandaag 7 weken en afgelopen week kwam het misselijke kwaaltje ook tevo ...
Hier ook!! Heb de zetpillen.... Maar het helpt me nauwelijks 😭 ik voel me zo ellendig!!