77 Reacties

4 jaar geleden

Ok ben nu juist elke keer een beetje misselijk als ik wel wat gegeten heb.. maar mijn maag schreeuwt er om en we moeten goed blijven eten!

4 jaar geleden

Reactie op Wollepluis

Hier ook!! Heb de zetpillen.... Maar het helpt me nauwelijks 😭 ik voel me ...
Oh wat naar voor je! 😞 Bij mij helpen ze opzich wel maar het haalt niet alles weg. Meer de scherpe randjes zodat ik wel kan slapen. We moeten het maar accepteren denk ik en hopen dat het na 12/13/14 weken weg gaat. 🙏🏼🍀

4 jaar geleden

Ik wil me ook graag hier melden 😣 Ik ben nu 6+4 weken zwanger, eerste zwangerschap. Sinds vorig weekend is de misselijkheid begonnen en kan ik eigenlijk geen eten zien of ruiken. Ik leef op witte boterhammen en beschuiten met kaas, cool best en een beetje avondeten (wat mijn partner gelukkig klaarmaakt want een blik in de koelkast zorgt voor een enkeltje naar de wc). Het is niet dat ik ook moet overgeven maar mijn maag zit me dan letterlijk in m’n keel. Mijn partner zegt telkens dat ik ook moet proberen om gezond te eten (voordat ik zwanger was at ik koolhydraat arm, veel groentes dus). Maar ik krijg het gewoon echt niet weg... Heb hier al goede tips gelezen en om te lezen dat ik niet de enige ben doet me ergens ook een beetje goed. Hopelijk voelen we ons snel beter!

4 jaar geleden

Ik merk ook dat ik misselijk ben maar dat het bij mij door vermoeidheid komt. Als ik rust voel ik me stukken beter, en ben ik nog wel een beetje misselijk maar kan ik gewoon alles eten.

4 jaar geleden

Ooh ook ik ben de hele dag ontzettend misselijk! De ochtend is het ergst, want dan heb je natuurlijk een lege maag. Als ik wat eet, helpt dat, maar tegen het middag uur is het wat beter. Maar nog steeds erg misselijk. Ik ie het maar als ‘yes het zwangerschapshormoon is er steeds meer’! Maar het is wel heel lastig ..

4 jaar geleden

9 weken hier en voel me s ochtends op een beetje misselijkheid prima. Dan drink ik een glas optifit en 2 beschuitjes en dan is dat voorbij. Vanaf de middag 14.00 begint de ellende. Misselijk. Elk uur een beschuit met jam. Of iets van fruit. Als ik niks eet is T zo onaangenaam. Avondeten na 3 happen vol. Dan laat ik het even staan en eet ik het in etappes op+ mijn stemming is vanaf dan tot aan bedtijd om te janken. Hopen dat dit over een paar weken over is. Ook voor mijn lieve vriend. Arm dier.

4 jaar geleden

Hier nog een... ondanks alle goede voornemens wordt deze baby opgebouwd uit chocoladevla en brood met kaas. Gooi uit schuldgevoel wel wat fruit in de vla. Mijn man heeft gembercapsules gehaald, en dat lijkt ook wat te helpen. De dame van MvM tipte coca cola, heeft mijn man ook gelijk in huis gehaald. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Sterkte meisjes, we doorstaan het voor een goed doel!

4 jaar geleden

Reactie op LFM96

Oh wat naar voor je! 😞 Bij mij helpen ze opzich wel maar het haalt niet al ...
Ja idd... Ik heb nu ook de okugest tabletten van vsm erbij en ik drink steeds een slokje cola... Bij mijn vorige zwangerschap duurde het tot week 16 hoop dat het nu minder lang is... Jij ook succes hé!!

4 jaar geleden

Tot week 16 😱 Ik kan wel janken bij die gedachte 😭 Dan heb ik nog een lange, ongezonde weg te gaan! Zijn jullie niet bang om onwijs aan te komen van die (schijnbaar normale) nieuwe voedingsgewoontes? Ik wel 😓 Elke witte boterham zorgt voor strijd in m’n hoofd...

4 jaar geleden

Reactie op SparkYY

Ik wil me ook graag hier melden 😣 Ik ben nu 6+4 weken zwanger, eerste zwan ...
Pik heb hetzelfde probleem en nog steeds! Maar probeer toch wat te eten, zoals eieren, dadels, gedroogde vijgen, walnoten en amandelen zijn heel goed voor de ontwikkeling van de baby. Als je het moeilijk vind om te eten, probeer de bovenstaande dingen te eten, zodat je baby voldoende voedingstoffen binnenkrijgt. Al moet je overgeven, probeer toch wat te eten. Wat mij btw heeft geholpen tegen misselijkheid is warme melk.

4 jaar geleden

Reactie op SparkYY

Ik wil me ook graag hier melden 😣 Ik ben nu 6+4 weken zwanger, eerste zwan ...
Dit is zo herkenbaar. Ik leef ook op crackers met kaas en eiersalade meer krijg ik er niet in. Normaal ben ik gek op fruit en avondeten maar nu word ik al misselijk als de koelkast open gaat. 🤢

4 jaar geleden

Hier ook voor de misselijkheid echt de kop op stak vanalles gezonds gaan halen. Nu staat het daar in de ijskast slecht te worden want alleen het idee al maakt me misselijk. Ben nu 7+4. Gelukkig zijn druiven 1 van de zaken waar ik nu heel de tijd zin in heb. Die zit ik dan ook vaak de hele dag door te eten want zelfs een halfvolle maag is vaak al genoeg om de misselijkheid weer te doen opduiken. Kook ik savonds gezond dan kan ik maar 3 happen eten terwijl ik wel een heel pak friet op kan. Lastig hoor, gezond proberen blijven eten deze weken :(

4 jaar geleden

Wat mij erg smaakt is frisse Youchurt met verse aardbeien, een dadel en gedroogde vijg onder gesneden. Dan een beetje honing erover en wat amandelschilfers. Mijn maag blijft hier redelijk lang gevuld mee. En de snoepaanvallen blijven hier even mee weg.. Voorlopig nog 😀🙈

4 jaar geleden

Wat een goeie tips allemaal. Wat doen jullie de rest van de dag? Ik ben zo misselijk dat ik mezelf probeer bezig te houden maar meest van de tijd lig ik op de bank.. maarja daar word je zo suf van. Iemand nog leuke ideeën om te doen ondanks de misselijkheid het wind van de rest

4 jaar geleden

Ik ben docent in het VO. Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar deze drie w ...
Super herkenbaar! Ik ben stiekem ook zo blij! Ik lig de hele dag op de bank en ben intens blij dat ik niet voor de klas hoef te staan met deze misselijkheid.

4 jaar geleden

Super herkenbaar! Ik ben stiekem ook zo blij! Ik lig de hele dag op de ban ...
Ho, hij stuurde hem al weg voordat ik klaar was. Natuurlijk hadden we het coronavirus allemaal veel liever niet in de wereld gehad, maar als het dan toch moet, dan is de timing voor mij nu wel fijn. Al mis ik inderdaad ook de afleiding. Een schooldag vliegt altijd voorbij en nu zie ik bijna iedere seconde wegtikken...