80 Reacties

3 jaar geleden

Jazeker, absoluut geen twijfel hier!

3 jaar geleden

Ja hoor absoluut!

3 jaar geleden

Reactie op KarinM

Zeker! Vaccineren heeft heel veel kinderen het leven gered. Het voelt soms ...
Dit, 100%

3 jaar geleden

Ja hier ook zeker weten. Buiten dat je je kind beschermd voor nu heeft het ook gevolgen voor later. Ik ken namelijk iemand die ms heeft en niet gevaccineerd was. Daardoor kan die geen ms remmers krijgen. Zo schijnt dat bij meer ziektes te zijn

3 jaar geleden

Ik begrijp nog steeds niet waarom men hier aan twijfelt. Echt niet snap het gewoon niet.

3 jaar geleden

Reactie op suus007

Ik begrijp nog steeds niet waarom men hier aan twijfelt. Echt niet snap het ...
Lees de bijwerkingen en ingrediënten lijsten van doktoren misschien begrijp je het dan iets beter de vaccinaties zijn niet zoals die wij vroeger kregen helaas

3 jaar geleden

Ik heb de prik vandaag gehaald er was ook geen twijfel voor ons maar ik moet er wel bij zeggen hij deed pijn en ik heb een stijve arm ervan ben nu wel blij dat ik mijn kind dat in ieder geval 1x heb bespaard

3 jaar geleden

Op het lareb staat veel informatie over bijwerkingen die gemeld zijn door moeders waarvan kinderen ernstige bijwerkingen hebben gekregen. Vaccinaties zijn er niet voor niets, Maar ze zijn ook niet compleet veilig en het rivm kan dit dus niet garanderen. Ik snap dat moeders ervoor kiezen het niet te doen en om het wel te doen. Het is en blijft een lastig onderwerp. Er is geen goed of slecht in of je het wel of niet doet. Iedere moeder wil tenslotte het beste voor haar kind en volgt haar intuïtie. Moeders die besluiten om het niet te doen, doen dat niet zomaar na 1 artikel op facebook. Daar zijn boeken, artikelen, websites, docu's en gesprekken aan vooraf gegaan. Vaak met verdieping in voeding en goede kennis van de darmflora en imuunsysteem. Leven en laten leven is mijn motto!

3 jaar geleden

Wij doen het ook, om de redenen die hier al gezegd zijn: groepsimmuniteit, de bescherming en gezondheid van ons kind en omdat niet vaccineren sowieso veel gevaarlijker is dan wel vaccineren. De kans is klein dat het, in dit geval, kinkhoest krijgt, maar als het zo ver komt, ben je echt de sjaak helaas... Ik vind zelf dat veel mensen zich laten leiden door spookverhalen of te vage verhalen van "ik ken iemand die..." of "ik heb wel eens gehoord dat..", zonder achtergrondinformatie of -kennis. Maar ik denk ook dat dit discussies zijn die niet op dit forum thuis horen 😜

3 jaar geleden

Absoluut wel! De reden dat bepaalde ziektes bijna niet meer voorkomen is omdat we een bepaalde graad van gevaccineerde personen hebben in Nederland. Als je daar onder komt kunnen er uitbraken komen van ziektes.. Ik persoonlijk vind het erg onverantwoord en zou niet willen dat mijn baby naar een opvang gaat waar ook niet gevaccineerde kinderen naartoe gaan, met daardoor het risico dat mijn baby die nog niet alle vaccinaties heeft gehad mogelijk ziek kan worden.. Als iedereen zou besluiten om zijn kinderen niet meer te vaccineren komen er allerlei ziektes terug.. Ik persoonlijk kan er niet bij dat er mensen zijn die dat willen of die dat risico voor lief nemen.. Ieder zijn eigen mening, maar lees alsjeblieft niet alleen info op anti vaccinatie sites want dat licht je jezelf niet goed voor.

3 jaar geleden

Absoluut!!!

3 jaar geleden

Reactie op Swirlsz

Lees de bijwerkingen en ingrediënten lijsten van doktoren misschien begrijp ...
Nee, het zijn niet dezelfde vaccinaties, ze zijn veiliger, omdat er meer bekend is over de verschillende stoffen en wat die in welke concentraties in het lichaam doen!

3 jaar geleden

Ik vraag mij oprecht af aan de mensen die ervoor kiezen om niet te vaccineren of zij vervolgens ook bewust hun kind geïsoleerd houden om andere kinderen te beschermen? Want ik snap dat ieder zijn eigen keuze maakt, maar het blijft een ‘uitzonderlijke’ keuze. Één weliswaar waarvan jij denkt dat je het beste doet voor jouw kind. Maar wat heeft jou vervolgens het recht om jou ongevaccineerde kind, bij bijv mijn nog ongevaccineerde baby in de buurt te laten komen (bijv in een winkel). Door jouw keuzes bepaal jij op zo’n moment het risico voor mijn baby. Dus ik vroeg mij daarom af hoe moeders van ongevaccineerde kinderen hiermee omgaan. Ik neem aan toch dat je hier rekening mee houdt?

3 jaar geleden

Reactie op Skybles

Ik vraag mij oprecht af aan de mensen die ervoor kiezen om niet te vacciner ...
Van de week vertelde iemand mij dat een vriendin van haar de kinderen van haar schoonzus niet bij haar baby liet, omdat die niet gevaccineerd zijn. Hele familierel is dat aan het worden, terwijl ik vind dat die moeder groot gelijk heeft met haar verzoek. Ik ga zelf straks hetzelfde vragen van mensen. Prima als je je kind niet wil laten vaccineren, maar draag daar dan ook de consequenties van.

3 jaar geleden

Reactie op Skybles

Ik vraag mij oprecht af aan de mensen die ervoor kiezen om niet te vacciner ...
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Prima als je voor jouw kindje de keuze maakt (om welke reden dan ook) om het niet te doen, maar breng de mijne niet onnodig in gevaar!

3 jaar geleden

Reactie op Skybles

Ik vraag mij oprecht af aan de mensen die ervoor kiezen om niet te vacciner ...
Eens! Ik ben zelf microbioloog, dus deze micro-organismen en infectieziekten zijn mijn werk. Tevens ben ik ook zwanger en ik ben als de dood dat mijn baby straks tussen ongevacvineerde kinderen op het dagverblijf zit. Helaas mag hier nog geen controle op... Ik ken de verschrikkelijke gevolgen van deze infectieziekten bij baby's helaas. Deze baby's worden besmet door ongevaccineerde kinderen

3 jaar geleden

Ik vind het een zeer onverstandige keuze om kinderen niet te laten vaccineren. Zoveel heisa om bijwerkingen en ingrediënten, terwijl het gaat om iets wat uitvoerig wetenschappelijk getest is en ervoor zorgt dat je kind (en inderdaad, ook andere kinderen!) veel gevaarlijke ziektes niet kunnen krijgen. De informatie die je vindt over waarom je het beter niet zou doen, zijn afkomstig van twijfelachtige bronnen. De enige reden waarom ik het zou begrijpen om niet te vaccineren, is omdat je kind wegens medische redenen niet gevaccineerd kan worden en er daarom op moet rekenen dat anderen die vaccinaties wel krijgen. Ik vind niet dat het een keuze zou mogen zijn om de gezondheid van kinderen op het spel te zetten.

3 jaar geleden

Reactie op Ingebruik

Nee. Doen we niet. Eerste ook niet gedaan nu weer niet.
Ik ben heel benieuwd waarom je hiervoor kiest? Ik zelf ben absoluut voorstander van vaccinatie en ben erg benieuwd wat iemands beweegreden is om je kind niet te laten vaccineren

3 jaar geleden

Wel vaccineren, en ook extra vaccinaties als we naar het buitenland op vakantie gaan en het wordt aanbevolen.

3 jaar geleden

Mijn oudste heeft door de vaccinaties veel last gekregen van oa eczeem. Later bleek dat hij allergisch was voor kippeneiwit. Dit is hoogstwaarschijnlijk de trigger geweest van het actief worden van zijn eczeem en astma. Hiermee zeg ik dus niet dat de eczeem e.d. ontstaan is door de vaccinaties. Zijn darmflora moest hersteld worden en we hebben zijn vaccinaties toen uitgesteld. Uiteindelijk toen hij iets ouder was, hebben we hem alle vaccinaties alsnog gegeven. Zn eczeem was daarna beter onder controle. Nu is hij 13 en heeft hij bijna geen last meer van zn eczeem. Ook geen last meer van voedselallergie (muv noot, pinda, pollen etc😑). Hij heeft ook extra vaccinaties gehad toen hij 2 jaar was ivm een rondreis door China, Thailand en Cambodja voor 6 maanden. Alleen geen griepvaccin, ik denk dat hij zelf de griep zal moeten verslaan. Datzelfde geldt voor de Mexicaanse griepvaccin (daar zijn toch behoorlijk wat nadelige uitkomsten bij geweest) en ook bij een eventuele vaccin voor covid slaan wij over. Maar de 22weken vaccin (dkp) laat ik wel zetten. Deze is al jaren onderzocht met weinig (ernstige) bijwerkingen. En het scheelt de uk ook weer een prikje. Ik moet alleen nog even uitzoeken of ik m mag laten zetten. Ik heb mijn laatste vaccin dktp een aantal jaar geleden laten zetten waardoor ik levenslange immuniteit heb. Dus weet niet hoe dat dan zit, iemand hier enig idee?