80 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op SaNoy

Mijn oudste heeft door de vaccinaties veel last gekregen van oa eczeem. Lat ...
Even met ggd overleggen. Maar denk wel dat je hem zelf nog een keer moet, ook al ben je immuun. Want dan krijg je een booster voor je kindje.

3 jaar geleden

Voor mijn twijfel over mogelijk! Ik laat mijn kindje inenten. Ik zou het mezelf niet vergeven als mijn kindje ziek zou worden omdat ik haar niet wil laten inenten.

3 jaar geleden

Ik laat mijn kids gewoon vaccineren. Zou het mezelf nooit vergeven als ze zo'n ziekte op zouden lopen met de mogelijk levenslange gevolgen van dien, net als dat ik het mijn eigen anti-vax moeder nooit vergeven zou hebben als ze mij niet geënt had vanwege haar 'principes'. Gelukkig kwam die denkwijze bij haar pas later. Alleen de griepvaccinatie vind ik onnodig. Dit is meer bedoeld voor ouderen of mensen die bij een risicogroep horen. Ook zal ik met mijn kind uitkijken bij niet-gevaccineerde kinderen. Heb ze liever uit de buurt. Kunnen nog steeds de ziektes bij zich dragen en overbrengen op mijn kind, mij, of andere dierbaren. Nee, dankjewel. Ze mogen bij iemand anders mee gaan liften op het wel-vaccineren.

3 jaar geleden

Reactie op Meez

Even met ggd overleggen. Maar denk wel dat je hem zelf nog een keer moet, o ...
Heb het opgezocht: Ik ben laatst nog gevaccineerd voor kinkhoest in verband met een reizigersvaccinatie. Heb ik dan nog een vaccinatie nodig? Als je de kinkhoestvaccinatie vanaf 13 weken in je zwangerschap hebt gehad is een tweede vaccinatie tijdens deze zwangerschap niet meer nodig. Meestal wordt er voor een reis een DTP Difterie, Tetanus en Poliomyelitis -vaccinatie gegeven. Die werkt niet tegen kinkhoest. Alleen als een DKT Difterie Kinkhoest Tetanus  -vaccin (difterie, kinkhoest, tetanus) of DKTP Difterie, kinkhoest, tetanus, polio -vaccin (difterie, kinkhoest, tetanus, polio) is gegeven, dan is een vaccinatie niet meer nodig.

3 jaar geleden

ik ga wel vaccineren. ik twijfel hier ook niet over.

3 jaar geleden

Ik twijfel er niet over en heb alles aangevraagd net

3 jaar geleden

Zeker vaccineren. Ik heb daar nooit over getwijfeld. Is niet verstandig om het niet te doen.

3 jaar geleden

Ik laat mij daar niet voor vaccineren. Heb vaccinatieschade van dichtbij meegemaakt. Een goede hygiene hanteren voor jezelf en voor je kinderen houdt zoiezo een hoop op afstand.

3 jaar geleden

Reactie op Momoffive

Ik laat mij daar niet voor vaccineren. Heb vaccinatieschade van dichtbij me ...
Maar accepteer je het dan ook als mensen zeggen dat jouw kinderen ergens niet welkom zijn? Dat vraag ik me dan af. Eigen keuzes zijn natuurlijk prima, maar in hoeverre accepteer je de consequenties daarvan?

3 jaar geleden

Ik word een beetje vaccinatie-menig-moe. Volgens mij behoort dit een leuk forum te zijn maar zie hier en met soortgelijke topics een aantal reacties van extreem felle voorstanders van vaccineren voorbij komen. Het lijkt onderhand alsof je verplicht wordt extreem goede beweegredenen moet hebben om een pro-vaxxer te overtuigen. Is dat de bedoeling van dit alles? Mensen die niet vaccineren doen dit ook met een reden, waaronder ik, en ik hoef me hiervoor echt niet te gaan verdedigen. Ik weet immers zelf wel waarom ik het niet laat doen. Het is een beetje jammer dat, je door het aangeven dat je niet wil vaccineren, gelijk in de buurt van het aluminiumhoedje wordt geparkeerd of als bedreiging wordt gezien of als slechte moeder die een keus voor haar kindje maakt die niet verantwoord is. Ik snap alle pro-vaxxers heel goed, en des te lastiger is het als iemand zich niet kan of wil verplaatsen in iemand die een andere keus maakt. Laten we elkaars keus hoe dan ook respecteren en accepteren!

3 jaar geleden

Reactie op Theekopje89

Maar accepteer je het dan ook als mensen zeggen dat jouw kinderen ergens ni ...
Heb deze vraag echt al een paar keer voorbij zien komen maar geen 'anti-vaxer' die reageert. Ben benieuwd!

3 jaar geleden

Ik word een beetje vaccinatie-menig-moe. Volgens mij behoort dit een leuk f ...
Ik ervaar dat heel anders. Ik lees nergens een oordeel, ik lees wel vragen. Maar vragen zijn goed toch? Dat maakt dat we elkaar begrijpen. En vragen maakt dat je slimme(re) keuzes kan maken, ongeacht het onderwerp. Jammer dat de vragen die gesteld worden niet beantwoord worden. “Ik word moe van de vragen” kan natuurlijk een antwoord zijn, maar het zorgt niet voor begrip. Misschien wil jij mijn vraag wel beantwoorden? Als je kiest voor niet vaccineren, hoe sta je er dan in als mensen ervoor kiezen om jouw kind weg te houden van hun kind (wanneer die wel gevaccineerd zijn)? Ik ben daar echt oprecht benieuwd naar. Er zijn tegenwoordig veel minder mensen die vaccineren en ik denk dat dat in de toekomst zoeken wordt naar de beste manier om daar voor beide partijen mee om te gaan. De enige manier waarop dat kan is denk ik elkaar vragen te laten stellen. Want dan kun je pas rekening houden met elkaars gevoelens/ideeën. Dat gaat niet wanneer je die van een ander niet weet en invult.

3 jaar geleden

Ik word een beetje vaccinatie-menig-moe. Volgens mij behoort dit een leuk f ...
Same here. Ik ben namelijk voor vaccinatie en ik krijg juist van sommige anti-vaxxers het gevoel dat je je moet verdedigen waarom je je kind met gif in laat spuiten. Iedereen doet datgene wat hij/zij het beste vind voor zijn/haar kind. Ik kan ondanks alle onderzoeken niet snappen waarom mensen hun kinderen niet laten vaccineren, maar tegelijkertijd zal ik deze mensen niet veroordelen! Leven en laten leven. Wat dat betreft vind ik dit soort onderwerpen/topics niet prettig. Als je over dit onderwerp twijfelt kun je het beste op internet gaan zoeken naar bronnen voor/tegen en niet naar meningen van anderen zoeken op dit forum. Dat lokt uiteindelijk vooral discussie uit, terwijl dit forum vooral bedoeld is voor het delen van leuke dingen of andere vragen, die niet zo beladen zijn. Lang verhaal, maar laten we elkaar steunen en leuke dingen met elkaar delen i.p.v. een eindeloze discussie voeren.

3 jaar geleden

Wij laten wel vaccineren. Het is een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken, daar staat iedereen vrij in. Wel is het zo dat ik liever geen kinderen in huis wil die niet gevaccineerd zijn of dat ons kind gaat spelen bij kinderen die niet gevaccineerd zijn. Dit omdat ze toch een bepaald risico vormen en ik laat juist vaccineren om dat risico te verminderen.

3 jaar geleden

Ik wilde het eerst niet doen.. maar ik vind dat ik dan echt super gezond moet leven samen met m’n gezin .. ik weet niet of ik daar elke dag aan kan voldoen. Hoe doen mama’s het die hun kids niet vaccineren ? Gaan ze naar kdv ect? Voeding ?..

3 jaar geleden

Wij doen het absoluut. Geen twijfel over mogelijk.

3 jaar geleden

Ik laat mijn kind pas na een half jaar/een jaar vaccineren, zodat ze eerst zelf haar immuunsysteem kan aansterken. Plus zal ze dan ook niet zoveel prikken krijgen als wanneer ze net geboren is. Ik ben huismoeder en ze zal dus ook niet naar een opvang gaan.

3 jaar geleden

Ik word een beetje vaccinatie-menig-moe. Volgens mij behoort dit een leuk f ...
Wat jammer dat je het zo ziet. Ik zie hier inderdaad soms wat stellige meningen, maar dat is voornamelijk vanuit onbegrip. Ik heb eerder een vraag gesteld waar ik oprecht nieuwsgierig naar ben. Tuurlijk vind ik het niet kunnen dat een ander bijvoorbeeld voor mijn kind beslist om het risico te nemen om een ziekte over te dragen. Dat lijkt mij meer dan logisch. Ook mensen die kiezen om niet te vaccineren zouden het niet fijn vinden dat er iemand moedwillig met Corona op jouw kinderfeestje komt. Maaaaar ik kan mij dus voorstellen dat je daarom andere keuzes maakt en bijv je kinderen niet naar een kinderdagverblijf brengt of niet meeneemt naar openbare plekken zoals zwembaden ofbinnenspeeltuinen. Ik ben gewoon benieuwd hoe je daar mee omgaat. 🤷🏼‍♀️ juist om het gesprek aan te gaan en om kennis op te doen om zo ook hopelijk wat meer begrip te krijgen voor de keuzes van mensen die kiezen voor niet vaccineren. Als je daar dan geen antwoord op wilt geven, kan ik mij voorstellen dat je tegen onbegrip aan blijft lopen.

3 jaar geleden

Zeker weten. Persoonlijk kennen wij iemand die door het niet vaccineren in een rolstoel zit (polio) met dank aan zijn ouders. Alles om te voorkomen dat mijn kinderen dit kunnen krijgen.

3 jaar geleden

Reactie op Skybles

Wat jammer dat je het zo ziet. Ik zie hier inderdaad soms wat stellige meni ...
Bij sommigen uit onbegrip, maar helaas ook veelal om hun mening en overtuiging over te dragen. En dat is jammer. De reden waarom ik mij bijvoorbeeld niet vaccineer met de 22 weken is vanwege mijn hersenletsel (ik heb sowieso veel beperkingen straks ook rondom het bevallen zoals bijvoorbeeld geen ruggenprik etc omdat er van bewezen is dat dit meer schade kan toedienen, evenals een vaccin). Mijn gezondheid telt immers net zo goed als die van een kindje. Daarnaast hebben diverse familieleden vaccinatie schade opgelopen en zie ik de laatste tijden om mij heen behoorlijk veel positieve gezondheid en ontwikkelings gevolgen van het niet-vaccineren van kindjes die nu ca. 8-14 jaar ten opzichte van de wél gevaccineerde kinderen. Ik kijk vooral ook om me heen naar de praktijk in plaats van me te laten leiden door internet - waar veelal meningen op staan. Hoe we er mee om gaan: de tijd zal het gaan leren denk ik? We wonen en werken aan huis, we beschikken zelf over heerlijk openbare plekken en we zien wat het ons gaat brengen. Maakt me dat een slechte moeder? Nee, maar wel een moeder die wellicht iets anders in het leven staat door dat ik zelf nooit serieus genomen ben door mijn eigen letsels, als fout van medici en daarom met mijn levenservaring gemiddeld gezien andere keuzes maak en dat is niet per definitie slecht. Ik hoop dat ik wat antwoorden heb kunnen geven, het is en blijft moeilijk om mezelf te verwoorden (zeker ook met mijn hersenletsel) gezien ik de pro kant ook heel goed snap hoor! Maar de wetenschap is ook niet alles: helaas dus te vaak meegemaakt dat er gezegd en laten zien wordt wordt wat men je wil laten doen geloven en daar wil ik graag zelf keuzes en onderscheid in maken. En nogmaals: ik wil mezelf niet steeds hoeven te verdedigen of verantwoorden want ik weet dat veel mensen ook over dit/mijn antwoord het hunne denken. En dat is prima, maar daarmee komen we gelijk weer uit op het welles/nietes spelletje en daar lijkt mij dit forum niet relevant voor. Vragen stellen mag en kan altijd, maar ook in voorgaande topics over dit onderwerp helaas veel vrouwen gezien die elkaar verbaal nogal te lijf gaan wat gewoon erg jammer is. Ik las nog een andere vraag: hoe ik er in sta als mensen er voor kiezen hun kind weg te houden? Tja, dat gaan we tegen die tijd ook meemaken dan toch? En daarnaast, als je kindje is ingeënt, maak je je normaal gesproken ook geen zorgen toch? En als je naar het buitenland op vakantie gaat komen daar ook weerstand ziektes voor waarvoor veelal wordt geadviseerd te enten, maar wat veel mensen toch niet doen? Uiteindelijk gaat het hele leven over (verantwoord) keuzes maken, maar in mijn ogen zijn veel dingen relatief. Want: wat verantwoord voor de een is, is dat voor de andere niet. En wat voor de een gezond is, is voor de ander ook niet. Een stukje eigen waarde, cultuur, achtergrond of andere beweegredenen: alles behoort goed te zijn! ☺️