25 Reacties

2 jaar geleden

Gewoon hele dag onzin praten 😂

2 jaar geleden

Als je het lastig vind om uit jezelf iets te bedenken, kun je vertellen wat je aan het doen bent. Het gaat een baby niet om de inhoud, maar om de toon en om met taal bezig te zijn, dus zelf verhaaltjes verzinnen (die voor ons nergens op slaan), kunnen ook!

2 jaar geleden

Ik had dat ook met mijn eerste kindje dat ik niet zo goed wist wat ik tegen hem moest zeggen. En nu bij mijn tweede kindje hebben we hele verhalen. Of ik vertel hem wat ik ga doen, of we hebben het over zn grote broer zovan: "ga jij later ook zo gek doen hahah" of zing een liedje, mijn kindje is daar dol op, hoe slecht t ook gaat🤣

2 jaar geleden

ik vertel smorgens wat we gaan doen die dag 🙈. of als vriendlief thuis is "kijk Dirk wie komt daar aan?" ik heb echt hele verhalen tegen hem. voorlezen doen we ook alleen geen babyboekjes maar gewoon kindervoorleesboeken. (jip en janneke, grote fiep boek dit zijn 2 voorbeelden)

2 jaar geleden

Ik voer eigenlijk niet echt gesprekken maar spreek gewoon alles uit wat ik doe. 'En nu gaan we slapen. Even slaapzakje aandoen. Etc. Etc. Misschien dat dat voor jou ook helpt 😊

2 jaar geleden

Reactie op Denisejarno

Gewoon hele dag onzin praten 😂
Daar is papa zo goed in. Mijn andere zoon en ik luisteren dan ook heel graag mee want het zijn hele bijzondere verhalen. Heerlijk ongegeneerd onzin uitkramen

2 jaar geleden

Ik kraam gewoon onzin uit of zing mee met muziek op de radio. Soms maak ik van bestaande liedjes andere teksten wat in mijn hoofd plopt en soms doe ik de geluiden naar die Liam maakt 😁 Het leukste is gewoon dom dingen uitkramen 😂

2 jaar geleden

Reactie op Janine1990

Als je het lastig vind om uit jezelf iets te bedenken, kun je vertellen wat ...

2 jaar geleden

WAHAHA! Die baby! Helemaal gebiologeerd.

2 jaar geleden

Reactie op Gnivar

Daar is papa zo goed in. Mijn andere zoon en ik luisteren dan ook heel graa ...
Haha mijn man verzint liedjes lig soms echt dubbel van het lachen

2 jaar geleden

Vertellen wat ik aan het doen ben. Vertellen waar we naartoe gaan. Vertellen hoe lief papa/opa/oma/oom/tante is. Wat voor shitweer het is. Mama trekt even de schoenen aan, is aan het koken, etcetera 😆 Maar ik ben van nature iemand die sowieso veel lult😂😅

2 jaar geleden

Liedjes zingen

2 jaar geleden

Hier een paar dingen die ik dagelijks tegen Bibi zeg: "Hee kijk! Hebben we de buurvrouw ook weer met haar hond. Wat zullen we gaan eten vanavond? Mama is moe. Waar gaan we naar toe wandelen vandaag? Ik ga even de flesjes schoonmaken. Oh kijk, je melkpoeder torentje is weer leeg. Ik ga m even bijvullen. Zo zeg, de cliënten op m'n werk waren verveeeelend gisteren! Wat wil jij later worden? Zie ik daar een snotterbel? Wat voor liedje zal ik nu voor je zingen? Mama is nog steeds moe. Morgen komt oma! Jezus wat ben je toch een knap kind. Ennnn rollen maar! Goedzo! Mama gaat even een broodje eten. Wat zal ik eens op m'n brood doen? Proost! Zullen we maar weer eens een flesje gaan maken? Wat voor fruit wil je? Peer? Banaan? Jeeeetje wat stinkt je windje zeg! Heftig luchtje hoor Bieb! Oh kijk, daar komt papa weer! Hallelujah! Dit is een kleine greep uit m'n gesprekken overdag met Bibi.🙃

2 jaar geleden

Ik vertel vaak waar ik of papa mee bezig is. Dan moet je denken aan: Kijk Oliver papa is aan het koken. Hij heeft net water in de pan gedaan. Ga jij later helpen met koken? Of Kom je mee Ollie we gaan even naar boven om je luier te verschonen - omschrijf daarna dat ik naar boven loop op de trap. Licht aan doen, deur openen etc. Als ik niets meer om te zeggen. Voorlezen uit boekjes, 3 minuut verhaaltjes, meneertje/mevrouwtje boekjes, Fiep in het verkeer, dikkie dik etc. Oh en ook gewoon spotify opzetten met kinderliedjes, juf roos, kinderen voor kinderen en dan meezingen

2 jaar geleden

Haha, ik moet hier heel hard om lachen. (Niet vervelend bedoeld) maar ik heb echt precies hetzelfde! Haha! Ik heb ook geen hele verhalen, bar weinig verhalen... Dus ik volg🙈

2 jaar geleden

Vandaag is Vicky 26 weken. En ik zag in de 24baby app het volgende staan: “Mamama!” Je hoort het waarschijnlijk dagelijks als je baby 26 weken oud is. Hij praat honderuit en zijn gebrabbel lijkt steeds meer op ‘echte’ taal. Hij weet zelf nog niet wat de woordjes die hij produceert betekenen, maar wat klinkt het toch lief! Nou dat is dus niet zo. Ik hoor bijna nooit iets wat ook maar enigzins lijkt op "mama" überhaupt niets wat ook maar enigszins op een woordje lijkt... Andere vooruitgang is er wel. 😊 Rollen, sokken uittrekken (en dan in de mond proppen) dingen aanpakken, lekker eten, vooral bittere witlof vindt ze heerlijk 🤦🏼‍♀️ Ze probeert rechtop te zitten... Dus ja ik ben bang dat ik te weinig tijd besteed aan "taal"

2 jaar geleden

Reactie op Voldemort

Vandaag is Vicky 26 weken. En ik zag in de 24baby app het volgende staan: “ ...
dat is een indicatie he? niet alle kindjes ontwikkelen het zelfde! en vaak is toch het eerste woordje Papa ipv mama 😂

2 jaar geleden

Gewoon onzin tuti fruti dadada hij begrijpt er toch niks van😄

2 jaar geleden

Reactie op SindsDien

dat is een indicatie he? niet alle kindjes ontwikkelen het zelfde! en vaak ...
Ja dat weet ik, dat het een indicatie is. 😶 Alleen ze zegt nog helemaal niets. Heel af en toe iets van grappige geluidjes.

2 jaar geleden

Reactie op Voldemort

Ja dat weet ik, dat het een indicatie is. 😶 Alleen ze zegt nog helemaal ni ...
mijne zegt ook niks.. ja AAAAAAAAAAAAAAAHAAAAA en PŔRRRRRRRRRRTRRR en als ie huilt lijkt het op NEEHEEE NEEEEHEEEE 😂. maar dat is puur wat ik wil horen.