42 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb met 8 weken een echo gehad (en wegen en bloeddruk meten), aankomende week met 11 weken termijnecho (+wegen, bloeddruk en bloed prikken) en dan geen idee wanneer weer.. zou normaal met 15 weken dan zijn aangezien je elke 4 weken controle hebt.. maar nu met corona geen idee🤷‍♀️

3 jaar geleden

Wat is precies het verschil tussen week 14 en 16,5, en week 14 en 17? Of heb je ergens een typfout gemaakt? Verder denk ik dat er vanwege corona minder echo's worden gemaakt, alleen het hoogst noodzakelijke.

3 jaar geleden

Ik had vandaag mijn eerste echo, daar zagen ze dat ik ietsje verder was namelijk 11+1. Nu over 3 weken weer eerst telefonisch gesprek en dan later op de dag het hartje luisteren. Dan gingen ze ook de bloeddruk meten zei ze.

3 jaar geleden

Ik heb elke 4 week controle gehad tot nu toe. De eerste echo had ik met 7,5 week, de termijnecho met 11 weken, deze was best uitgebreid heb denk ik 10 a 15 minuten naar ons kindje mogen kijken 🥰en nu over 2 weken weer een echo met zo'n 15 week. En daarna de 20 weken echo, heb elke 4 weken controle met echo, mijn verloskundige doet in plaats van alleen het hartje luisteren elke keer een echo, omdat ze toch een echo apparaat hebben staan en het is met hetzelfde apparaat, dus vinden ze een echo veel leuker om te doen, 2 in 1 😍

3 jaar geleden

Ik heb ivm corona geen 8 weken echo gehad. Maar wel termijn echo en was toen 9+6 nu heb ik met 15 weken een controle om het hartje te luisteren en de bloed uitslagen te bespreken. En rond 20 weken heb ik alvast de 20 weken echo gepland staan. Veder wil ik graag tussendoor nog een pretecho maar tot nu toe word die hier nog niet gedaan dus even afwachten

3 jaar geleden

Met 12 weken heb ik een echo gehad bij de verloskundige. Zij vertelde mij dat ze met 16 weken weer een echo maakt. Daarna de 20 weken echo en met 24 weken wordt er, zolang de maatregelen er zijn, een bel afspraak gepland. Dan pas met 27 weken weer een echo. Maar heel hard hopen dat de maatregelen tegen die tijd weer soepeler zijn!

3 jaar geleden

Als je kijkt op de NVOG staat welke zorg ze moeten bieden nu in corona tijd. En dat is dus rond 11 weken termijn echo, 16 weken hartje luisteren, 20 weken echo en daarna weet ik het zo niet meer. En uiteraard altijd gepaste zorg bij spoedvragen zoals bloedingen. Ik spreek overigens over NL regelgeving. Weet niet wat in BE de richtlijnen zijn.

3 jaar geleden

Ik had net de dag voor de corona maatregelen van kracht werden een vroege (pret)echo. Toen 6+5weken. Bij 10+5weken had ik de termijnecho. Volgende week bij 15+5 heb ik het luisteren naar het hartje voor de eerste keer en dan gaan ze meten ofzo. Voor mij de eerste keer dus weet niet wat normaal is. Wel heb ik telkens het gevoel dat er erg lang tussen de afspraken zit

3 jaar geleden

Me eerste echo was met 8 wk werd gecorrigeerd naar 9.5 week. Nu krijg ik mijn termijn echo als ik bijna 12 wk ben ( ook dat kan meer zíjn) met 11 week telefonisch gesprek gehad wegen en bloeddruk gemeten.

3 jaar geleden

Ik had met de termijn echo trouwens een best lange uitgebreide echo. En ze heeft me bloeddruk gemeten en mij gewogen. En bloed prikken deed ze niet. Dit mocht allemaal in het ziekenhuis dus dat word besproken rond 15 weken, ( want ik doe geen nipt )

3 jaar geleden

Ik moet om de 4 weken naar de geanycoloog ook omdat het niet natuurlijk is gebeurd bij ons maar door inplanting omdat ik voor de vrouwen ben

3 jaar geleden

Voor mij is het ook me eerste kindje. En voor het gevoel zit er idd wel elke keer veel tijd tussen en vooral in t begin maakt het je onzeker of alles nog goed zit 😇😊

3 jaar geleden

Heb met 8 weken een Korteweg gehad en woensdag eerste termijn echo. 10.4 Vandaag bloed geprikt. Met 4 weken weer afspraak en echo. Maar ik ben gewoon bij huisarts. En heb tot aan 30weken elke4 weken afspraak en echo. Dan via ziekenhuis Ivm geplande keizersnede

3 jaar geleden

8 weken, 10 weken 15 weken 20 weken of t echos zijn weet ik niet van de 15 weken maar heb dan wel een afspraak

3 jaar geleden

9 weken echo, 12 weken hartje luisteren, 16 weken hartje luisteren, 20 weken uitgebreide echo Met 15,5 week heb ik een pretecho gepland staan bij een echobureau.

3 jaar geleden

Eerste echo met 6 weken, intake vk ook rond 6 weken, 12 weken echo, 15 weken controle en hartje luisteren, 20 weken echo. Hoe dichter bij de uitgerekende datum hoe vaker je een afspraak hebt. Ik heb meestal meer.echos ivm de groei (grote baby's). Na de 20 weken weet ik even niet meer wanneer op controle maar meestal is dat niet zo heel boeiend op het hartje luisteren na.

3 jaar geleden

Nou ik vandaag een hele discussie aan de telefoon met vk. Heb bij 11.1 eerste echo gehad en nu bij 16 weken (19 mei) pas 2de en geen echo alleen hartje luisteren. Daar was ik het niet mee eens ik vond dat ze best 2 minuutjes echo kunnen maken om te laten zien. Nou niet dus ze blijven bij hun punt en ik bij de mijne dat ik m’n kind wil zien bij 16 weken want anders zie ik de baby pas weer met 20 weken. Dus ik ben aan het kijken nu naar andere alternatieven praktijken waar ik wel gewoon normaal iets vaker een echo kan krijgen.

3 jaar geleden

Ik had er 1 met 8 weken, de termijnecho met 11 weken en 26 mei de 16 weken echo. Daarna pas de 20 weken echo.

3 jaar geleden

Reactie op jarelva

Nou ik vandaag een hele discussie aan de telefoon met vk. Heb bij 11.1 eers ...
Volgens mij is dat normaal. Ik heb bij vrienden en familie nagevraagd op welke momenten zij een echo hadden. Namelijk de 8 weken, termijnecho en 20 weken echo. En inderdaad bij 16 weken hartje luisteren en bloeddruk meten dus geen echo. Ik heb ook met 16 weken alleen een controle, 1 dag na jou.. echt balen he! Als het goed is kan je nu wel een voor een pretecho langs sinds de maatregelen zijn versoepeld, maar dat kost dan wel geld.

3 jaar geleden

Reactie op jarelva

Nou ik vandaag een hele discussie aan de telefoon met vk. Heb bij 11.1 eers ...
dit is bij ons standaard. Ook buiten de coronatijd. Dus ik snap de verloskundige wel. Dat is de reden dat er zoveel vrouwen toch ook tussendoor een pretecho laten maken.