35 Reacties
2 jaar geleden
Ik geef ook nog bv. Dochter is ook 15maanden. Mijn schoonmoeder zegt ook dat ik er mee stoppen. Maar ik trek er niets van aan.
2 jaar geleden
Ik geef geen borstvoeding meer maar het is prachtig dat je dit nog doet. Laat niemand dat van jullie afpakken er is niks mis mee. Ze zijn het hier niet gewend en vinden het daarom raar. Ik ben gestopt omdat ik nu weer zwanger ben en mijn dochtertje zelf geen interesse meer heeft. Anders gaf ik nu nog borstvoeding aan mijn 15 maanden oude dochter, met een dikke buik van de tweede. Laat ze lekker lullen. Als het moment daar is om te stoppen dan voel jij dat aan en geeft je zoontje het waarschijnlijk aan.
2 jaar geleden
Ik geef mijn dochter ook nog borstvoeding.
Ik krijg vooral veel bewondering dat ik het al zo lang volhoud.
Ik geniet er ook echt nog van!
2 jaar geleden
Bijna 16 maanden en ook nog ongeveer 1 keer per dag borstvoeding! Heerlijk! Ik zei eerst altijd 6 maanden, daarna een jaar, toen 18 maanden. En ik zie mezelf nog niet stoppen over 2 maanden 🙈 Dus ik heb zo iets van, we zien het wel. Ik krijg ook wel veel bewondering, maar inderdaad ook reacties dat ze het niet meer nodig heeft en dat ze bijna 1,5 is en of ik mijn lijf niet een keer terug wil. Ik reageer er niet eens meer op. Mijn borsten, mijn dochter, mijn leven. Soms als iemand zegt dat ze al bijna 1,5 is en wanneer ik ga stoppen reageer ik wel eens in de trant van; als ze 16 is ga ik erover nadenken. Mensen snappen dan vaak gelijk wel dat het een vrij ongepaste vraag is en houden dan op. Ik reageer meestal dus niet, niet de moeite waard om mensen iets uit te leggen wat ze niet begrijpen.
2 jaar geleden
Je moet vooral doen wat voor jou goed voelt. Je kan je afvragen waarom je deze reacties krijgt en het gesprek aan gaan.
Ik ben deels gelijkgestemd.
Ik geef ook nog steeds borstvoeding. Ik zou graag willen stoppen, maar de kleine man is er nog niet aan toe. Hij krijgt nu alleen nog maar bv in de avond/nacht en als troost. Onze jongen had vorige week buikgriep en hij hield niks binnen. Toen was ik heel blij dat ik nog bv geef. Hij kreeg wel wat voedingsstoffen binnen ipv alleen water/thee.
Ik verwacht dat ik max nog 6 maand door ga.
Van vrienden, familie en collega's krijg ik alleen maar complimenten dat ik het zo lang volhoud.
2 jaar geleden
Als mijn dochter nog zelf bij mij had willen drinken, had ik waarschijnlijk ook nog gegeven. Ik mis de borstvoedingsmomenten echt soms nog wel en het had me geweldig geleken haar zo op deze leeftijd nog te kunnen voeden. Helaas heeft ze maar 3 maanden bij mij gedronken en heb ik daarna nog 10 maanden gekolfd. Ze wilde zelf mijn melk niet meer hebben toen ze flink verkouden was en we hebben toen de overstap naar plantaardige melk gemaakt.
2 jaar geleden
Ik geef ook nog borstvoeding. Ik denk dat het niet heel erg nodig is maar zeker voor het slapen gaan krijgt hij nog. Als we overdag thuis zijn en ik zit lekker op de bank dan komt hij ook naar me toe en gaat op mn schoot liggen om aan te geven dat hij wel even wil drinken. Ik geniet van ons momentje. Ik ga door zolang hij het aangeeft maar max 2 jaar. Ik zeg ook al tegen hem als je lekker met mama wil knuffelen hoef je niet te drinken maar alleen knuffelen mag ook. Als hij zich niet lekker voelt drinkt hij vaker en dan ben ik ontzettend blij dat ik hem nog kan voeden!! Ik krijg geen reacties van mijn omgeving puur omdat het ze geen drol aangaat. Als ik mijn kind wil en kan voeden dan doe ik dat!
2 jaar geleden
Hier ook nog borstvoeding. Ze slaapt pas recent door zonder nachtvoedingen dus als ik ochtends in haar kamer kom dan kijkt ze eerst mijn borst uit mijn badjas en daarna is ze klaar voor de ochtend 😆
Ook geef ik s avonds voor het slapengaan nog. Ik vind het hele fijne momenten en wil doorgaan totdat zij aangeeft dat het niet meer hoeft. Mijn man denkt daar echter anders over. Hij heeft echt haat aan de borstvoeding, maar we zijn het er samen over eens dat we op dit onderwerp het niet eens zijn. En accepteert dat het zo is. Hij vindt dat de borstvoeding de oorzaak is dat zij meer naar mij toe trekt. Ik denk daar anders over. Maar we gaan gewoon lekker door 🥰🙌🏻
2 jaar geleden
Ik ook hoor een keer per dag. Meestal in de ochtend kunnen we samen slapend knuffelen 😳 schoonmoeder zegt ook jaa dat moet je er mee stoppen. Dat is juiat zielig voor het kind zei ze. Ik ben ergens mee eens. Want dit wordt dus weaning. Maar aan de andere kant ik vind het mooiste wat er is. En ik denk dat me dochter het fijn vind.
Maar ze begint alles te begrijpen dus ze begin nu met dr hand naar me borsten om tepel te zoeken terwijl we buiten zijn. Tijd om te stoppen dus.
2 jaar geleden
Ik geef zelf ook nog borstvoeding en mijn dochter is ook 15 maanden, het is iets super moois en we mogen maar trots zijn dat we het nog geven! Niks aantrekken van wat anderen zeggen.
Mijn streven is wel om haar met ander half jaar niet meer te geven. Hopen dat het lukt gaat wel wat moeizaam omdat ze ermee gewend is te slapen.
2 jaar geleden
Helaas sinds kort gestopt omdat ze telkens zo verkouden was dat ze geen vacuum meer kon houden.
Dus alles is vanzelf gestopt, maar toch ruim 14 maanden mogen geven en zou zeker door zijn gegaan!
Hier heeft niemand iets gezegd er over. Maar zou ook niet mogen vind ik. Is jouw keuze en die van jouw kindje. Het is tenslotte jouw lichaam.
2 jaar geleden
Ik geef ook nog borstvoeding zeker 4 keer per dag. Ik ben ook blij dat ik het nog geef gelukkig staat men omgeving erachter soms krijg ik wel eens een opmerking hoe lang ik dit nog vanplan ben dan zeg ik dat het voor moeder en kind tot 2 jaar het beste is. Maar dat ik niet weet wanneer we ermee stoppen, hij kan nu alle goede voeding van bv kringen waarom zou ik er dan mee stoppen en melk geven wat voor een koe bedoeld is🙃.
2 jaar geleden
Reactie op boymom:)
Ik geef ook nog borstvoeding zeker 4 keer per dag. Ik ben ook blij dat ik h ...
Waarom BV, omdat het voor jou als beste voor jou en je kind is. Ik geef mijn kind 'melk wat voor een koe is' omdat dat het beste oplossing voor ons is. Ik wil je als tip geven let erop hoe je dingen verwoord, ze kunnen anders opgevat worden dan dat je misschien bedoelt💚🧡
2 jaar geleden
Ik ook nog s ochtends borstvoeding en s avonds krijgt ze een mini flesje afgekolfde melk
2 jaar geleden
Bedankt voor al jullie lieve reacties. Fijn dat ik niet de enige ben ❤
2 jaar geleden
Hier ook al 14,5 maand. Ben voorlopig nog niet van plan om te stoppen, zolang Corona nog actief is, ga ik door, ik wil dat hij de anti stoffen van mijn vaccinatie blijft krijgen. Mijn nichtje heeft al 1,5 jaar long covid (kan maar 3 uur per dag naar school, slaapt vaker overdag dan mijn zoontje) en ik zou het mezelf niet vergeven als hij dat krijgt terwijl ik het op deze manier had kunnen verlichten.
Mijn schoonvader heeft een jaar geleden er veel opmerkingen over gemaakt. Toen heeft mijn man met hem gepraat en verteld over de WHO norm (2 jaar) en daarna is het gestopt. Verder krijg ik niet echt vaak opmerkingen.