35 Reacties

2 jaar geleden

Doet ze dit elke nacht? Onze zoon doet dit ook wel eens en voornamelijk als er tandjes/kiezen doorkomen.

2 jaar geleden

Ons zoontje had dat om klokslag 23:00 iedere avond. Heeft een aantal weken geduurd en nu nergens meer last van. Wij zeiden dan al tegen elkaar beneden “oh het is bijna 23:00 let op” en ja hoor dan ging de sirene weer aan zo raar 😅

2 jaar geleden

Klinkt als nachtangst. Is iets anders als een nachtmerrie, maar vooral heftig voor de ouders. De kinderen hebben er zelf in principe geen last van. Komt eigenlijk altijd binnen de eerste 2 uren slaap, maar kan ook wel midden in de nacht gebeuren. https://www.eindelijkslapen.nl/nachtangst-alles-over-pavor-nocturnus-bij-kinderen/

2 jaar geleden

Hier ook nu een periode! Altijd tussen 23.00 en 00.00 en dan vaak snachts nog een keer..

2 jaar geleden

Verlatingsangst?

2 jaar geleden

Hier voor Kerst ook 3 weken aan een stuk om 22:00 dat het begon. Ineens was het over. Wij dachten ook aan een sprongetje of nare dromen. We merken nu wel een enorme vordering in haar ontwikkeling (constant woordjes na willen zeggen, super vrolijk, van 2 naar 1 dutje, met haar vorkje eten prikken, proberen te puzzelen...).

2 jaar geleden

Kindjes beginnen nu heel erg te dromen, wellicht is dat het? En waarschijnlijk een sprong. Zitten we allemaal in nu helaas😲

2 jaar geleden

Bedankt voor de reacties we moeten dus denken het is een fase

2 jaar geleden

Reactie op Mx3

Klinkt als nachtangst. Is iets anders als een nachtmerrie, maar vooral heft ...
Heeft mijn dochter ook gehad. Helemaal overstuur, krijsen, gillen, ‘praten, roepen. Bijna Niks hielp Licht aan, rustig praten, natte washand op gezicht. Nu is ze 8 en nog heel af en toe dat ze het heeft, vooral na drukke/spannende dag.

2 jaar geleden

Bij ons hielp een nachtlampje! 💡

2 jaar geleden

Ze blijkt dus oor ontsteking te hebben😢 voel me zo schuldig😭 en ze had geen koorts en ze pakte niet aan der oortjes maar had vandaag toch even de dokter gebeld omdat het niet goed meer voelde bij mezelf

2 jaar geleden

Reactie op debbie14

Ze blijkt dus oor ontsteking te hebben😢 voel me zo schuldig😭 en ze had ge ...
Kan je toch ook niet weten? Je hebt als nog gehandeld toch...

2 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Kan je toch ook niet weten? Je hebt als nog gehandeld toch...
Ja dat wel maar denk wel te lang gewacht . Voortaan als de nachten echt krijsen is ga ik echt eerder na de dokter toe. Want huilen dat doet ze wel is natuurlijk maar dit krijsen is echt wel anders. Had het cb gebeld en die zei nog verlating angst ben ik nog met het huil schema bezig geweest ook😢

2 jaar geleden

Reactie op debbie14

Ja dat wel maar denk wel te lang gewacht . Voortaan als de nachten echt kri ...
Ahh wat rot, jullie lieve meisje. Maar gelukkig is het goed gekomen 🤗. Nu weet je het voor een volgende keer. Had je zelf nog even de dokter gebeld?

2 jaar geleden

Ahh wat rot, jullie lieve meisje. Maar gelukkig is het goed gekomen 🤗. Nu ...
Ja ik heb zelf gebeld had eerst het cb gebeld en die zijn dan dat huil schema maar dit was gewoon geen huilen meer maar krijsen niet zoals ik gewend ben. En voelde gewoon niet goed meer

2 jaar geleden

Reactie op debbie14

Ja ik heb zelf gebeld had eerst het cb gebeld en die zijn dan dat huil sche ...
Het CB zegt altijd heel gauw dat je met een huilschema moet gaan werken. Goed dat je naar je eigen gevoel hebt geluisterd! Je kunt je kindje in dit geval niet binnen een dag begrijpen. Het is helemaal niet gek dat je het eerst even aan hebt gekeken. Je hebt het prima gedaan!

2 jaar geleden

Reactie op Mx3

Het CB zegt altijd heel gauw dat je met een huilschema moet gaan werken. Go ...
Dankjewel

2 jaar geleden

Reactie op debbie14

Ja dat wel maar denk wel te lang gewacht . Voortaan als de nachten echt kri ...
Beterschap!! Hopelijk gaat het snelbeter. Wat is een huilschema. Krijg er rillingen van als ik dat woord al lees.

2 jaar geleden

Reactie op Joanne0418

Beterschap!! Hopelijk gaat het snelbeter. Wat is een huilschema. Krijg er ...
Ja het is ook echt een verschrikkelijk iets ! Dan moet je ze laten huilen eerst 3 min dan even kusje op de bol geven en welterusten zeggen niet uit bed halen en dan weer 8 minuten laten huilen en zo elke dag meer minuten tot de 15

2 jaar geleden

Reactie op debbie14

Ja het is ook echt een verschrikkelijk iets ! Dan moet je ze laten huilen e ...
Pffff gewoon niet aan beginnen en je gevoel volgen🙂 al is dat heel moeilijk met alle meningen en adviezen van anderen. Hoe is het met de kleine en hoor oorontsteking inmiddels?