17 Reacties

3 jaar geleden

Yep had ik ook bij m’n eerste zwangerschap, na de zwangerschap was hij verdwenen, ze zeiden tegen mij ook dat het vaak voorkomt.

3 jaar geleden

Had ik bij dr derde ook nu volgens mij niets. Is 99% van de tijd onschuldig je kan er nog een keer naar vragen bij een volgende echo als je wat meer gerustgesteld wil worden.

3 jaar geleden

Ik heb er drie jaar geleden twee gehad. Zijn toen vanzelf weggegaan.

3 jaar geleden

Bij mijn termijnecho hebben ze dit ook gezien. Op mn rechter eierstok met een diameter van 4,5 cm. Toen de vk dat zei schrok ik eerst ook! Maar idd...het schijnt vaak voor te komen en zou vanzelf gedurende de zwangerschap moeten verdwijnen. Ze heeft er een aantekening van gemaakt maar scheen zich er verder niet druk om te maken...moeten we proberen ook niet te doen dan denk ik 😊 Wat er hieronder ook al eerder is gezegd, ga ik er bij mijn 20 wk echo wel naar vragen. Maar ik denk (en hoop) dat het tegen die tijd al weggetrokken is.

3 jaar geleden

Ja ik heb het ook, de verloskundige zei inderdaad dat het in de meeste gevallen vanzelf wegtrekt. Ik probeer mij maar geen zorgen te maken zolang dat ook wordt gezegd. Lekker genieten dus! 🤗

3 jaar geleden

Bij 8weken echo had ik het ook, op 13 weken echo was het bijna volledig weg. Ze zei het tegen mij ook dat het zou wegtrekken. Dus ik had me er helemaal geen zorgen in gemaakt. Lekker genieten..

3 jaar geleden

Ik heb het ook. Zonder zwangerschap heb ik ze al regelmatig. Trekken vanzelf weg. Is een restantje van een gesprongen eitje dat dan opzwelt (corpus luteum cyste).

3 jaar geleden

Een vriendin van me had het ook bij een echo, en de eerstvolgende echo was de cyste verdwenen. Ik zou me er niet direct druk om maken als ik jou was. Zolang je baby maar oke is! (jouw welzijn is natuurlijk ook belangrijk.)

3 jaar geleden

Een cyste is een onschuldig vochtblaasje. Kan groter worden, kleiner maar ook helemaal verdwijnen. Kunnen ook op andere plekken voorkomen bijv in borsten.

3 jaar geleden

Had ik ook. Na mijn vorige miskraam zagen ze een cyste. Was na mijn menstruatie. Volgende maand was het verdwenen. Maak je geen zorgen. Kan soms vanzelf verdwijnen

3 jaar geleden

Had ik ook, bij mijn eerste echo was hij 4,9 x 4,5 en met de volgende echo een aantal weken later was hij ruim de helft geslonken. Komt inderdaad vaker voor en kan meestal geen kwaad

3 jaar geleden

Ja.. gehad .. 10 cm .. maar dat was voor mijn zwangerschap. Ik ben toen met een kijkoperatie geopereerd. Maar ik weet niet wat ze doen als je zwanger bent. Bij mij moest het spoedig, want de cyste was enorm en het zou kunnen dan mijn eierstok dan zou afsterven. Ik wil je totaal niet bang maken want na de operatie heb ik gewoon alles kunnen behouden en ben ik gewoon zwanger geworden en nu van de 2e. Gewoon de doktoren vertrouwen. Ze zijn kundig!

3 jaar geleden

Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik een bijplacenta heb waar zich mogelijk een cyste is bevindt. Do krijg ik nog een echo via andere apparatuur die het beter zou moeten zien. Vind t toch maar spannend..

3 jaar geleden

Ik heb precies het zelfde. Voor de zwangerschap was de cyste zo'n 1,5cm. Nu door hormonen rond de 5cm. Kan geen kwaad mits de cyste niet nog veel groter wordt.

3 jaar geleden

Thanks mamas, ik verbaasd me niet ivm ik heb idd pcos was maar toen de symptomen nog niet helemaal vastgelegd. 35kg afgevallen en toen ik weer van de pil af ben ben kwam symptomen terug. Ben wel optijd zwanger geraakt. Dank je wel voor alle geruststelling 😘

3 jaar geleden

Ik ben zwanger van een tweeling en cyste van rond de 8/9 cm. Wordt goed in de gaten gehouden. Ligt eraan waar die zit of het problemen gaat opleveren. In het ergste geval moeten ze het met een kijkoperatie weghalen. Dat is mijn grootste angst. Maar in de meeste gevallen is het niet nodig.

3 jaar geleden

Reactie op AnneloesMaria

Ik heb het ook. Zonder zwangerschap heb ik ze al regelmatig. Trekken vanzel ...
Ja ik had hetzelfde. Met 7 weken een cyste, deze was verdwenen met de 10 weken echo