31 Reacties

2 jaar geleden

Drinken wel...dit hebben we vrij vlot al gedaan met de munchkin beker zonder handgrepen. Eten met een lepel is echt heeel af en toe. Hier vindt ze het ook leuker om deze ergens te lanceren 😂

2 jaar geleden

Hij eet zijn eigen boterhammen. Verder drinkt hij zelf uit een tuitbeker (wij hebben gewoon die van de action) en nu ook uit zo'n soort bidon beker van Bing. En hij wil graag proberen te drinken uit onze glazen. Ook rietjes vindt hij heel interessant. Misschien een beetje uitproberen of jouw kleine een tuitbeker, gewone anti lek beker, rietjes beker of bidon wil 🤷🏼 En ik laat hem oefenen met scheppen als hij niet nog ergens naartoe moet. Want het wordt wel een zooitje. Inderdaad ook veel op z'n kinderstoel/ grond en kleding. Maar ja, ik laat dat maar om hem te laten oefenen. En hij oefent graag met een volwassen gebaksvorkje. En dan veel samen doen. Soms heeft hij zijn lepel of vorkje en stuur ik het bordje een beetje de goede kant op.

2 jaar geleden

Zelf drinken wel. En ze wilt nu ook steeds vaker zelf eten en ‘scheppen’ met haar vork/lepel. Gaat nog niet altijd even goed, maar ze probeert het wel steeds meer 😂 meestal eindigt het met dat ze het met haar handen doet en het bestek (met eten) ligt dan op de grond.

2 jaar geleden

Hier allebij wel. Zelf drinken al langere tijd. Lepel gaat ook goed maar nog wat lomp. Sinds aantal weken prikt ze ook zelfs alles op met een vorkje.. dat heeft haar voorkeur

2 jaar geleden

Zelf drinken alleen met een fles of rietjesbeker. Open beker snapt ze nog niet. Scheppen met een lepel kan ze ook nog niet hier. Ze pakt wel alles zelf met haar handen, brood, fruit etc.

2 jaar geleden

Ja hier eet ze al een paar maanden zelfstandig, met lepel wil nog niet heel goed maar met vork een stuk beter. Meestal stopt ze na een tijdje en dan komen de handjes weer aan de beurt. Drinken doet ze uit een rietjes beker en als ik een open beker met een rietje er bij doe, dan drinkt ze er ook gewoon uit en dat zonder te knoeien.

2 jaar geleden

Bij ons drinkt ze met een 360°c beker, zelf. Eten doet ze zelf, zolang het met de handjes is 🙈 met een lepel zelf eten wordt gooi- en smijtwerk

2 jaar geleden

Reactie op Itsme2902

Bij ons drinkt ze met een 360°c beker, zelf. Eten doet ze zelf, zolang het ...
Hier precies hetzelfde.

2 jaar geleden

Ja 360 beker, eten op bord. Vaak met handen maar brood kan ze soms aan een vorkje prikken.😃 Een mes krijgt ze soms ook. Maar dat is meer vasthouden en kijk eens wat ik heb gescoord!!😁

2 jaar geleden

Hier drinkt ze al heel lang zelf uit een 360 beker en zijn aan het oefenen met een open beker. Dan niet helemaal vol, steeds kleine beetjes erin.. ze eet eigenlijk ook al veel zelf zoals brood, fruit stukjes etc. Avond eten met de pot mee ook zelf en als ze een potje krijgt doe ik een beetje in bakje met lepel voor haar en geef ik tussendoor de rest uit het potje met een andere lepel

2 jaar geleden

Drinken doet ze zelf uit de 360-beker of nog uit een flesje. Eten doet ze ook zelf, maar de tweede boterham moeten we altijd voeren. Ze kan slecht in de kinderstoel zitten (neurologisch) en staand aan tafel is ze binnen de kortste keren weg. Avondeten eet ze zelf. Meestal met haar handjes en nu als vaker met een vork. We leggen wel altijd bestek voor haar neer. Soms krijgt ze een hapje van ons, zodat ze wat meer binnenkrijgt. Het toetje voeren we nog altijd, want daar gaan dan ook de handjes in..

2 jaar geleden

Hier drinkt hij zelf uit de munchkin 360 beker en de drinkbeker met rietje van hetzelfde merk. We zorgen dat de bekers steeds bij hem in de buurt zijn. Ook tijdens het eten gaven we tussendoor de bekers met water. Dit heeft bij ons geholpen. Hij had de eerste maanden geen interesse om echt uit die bekers te drinken (hebben zo’n 8 verschillende bekers aangeschaft 😅). Eten doet hij al vanaf 6 maanden (deels) zelfstandig - met z’n handen. Is elke dag dus één grote kliederboel 🤣. Eten met lepel en vorkje probeert hij ook, maar is nog lastig. Paar hapjes lukken vaak wel, maar daarna gaat hij toch weer eten met z’n handen en belanden de vork en lepel op de grond. De hapjes opscheppen hebben we aan het begin wel echt begeleid. Hij lepel/vork in z’n hand en dan hielp ik hem met opscheppen en het weer terugbrengen naar z’n mond.

2 jaar geleden

Zoontje eet vanaf 6 maanden zelf 😊 met z’n handjes. Tegenwoordig krijgt hij er altijd bestek bij en dat gaat steeds beter, maar nog steeds gaat de meerderheid er met zijn handjes in. Hij drinkt zelf uit een rietjesbeker. Met een open beker kan hij ook, maar er is altijd een moment dat hij om gaat, dus daar moet je wel altijd een hand bij in de buurt houden. We oefenen met de open beker in bad.

2 jaar geleden

Zelf drinken met zo'n 360 beker gaat hier uitstekend. Ook drinken uit een fles (niet een zuigfles maar gewoon een petfles kan ze ook. En het idee van een rietje snapt ze ook, maar gaat nog wat lastig. Stukjes brood en eigenlijk alles wat ze met haar handjes kan eten gaat ook prima...al zit het vaak tot in haar haren 🤣 Met bestek, gaat nog niet. Dus dat is voeren en zij maakt ook nog geen "wil ik zelf doen!" aanstalten.

2 jaar geleden

Hier wil hij alles zelf doen. Dus we prikken het vaak aan een kunststof vork en eten maar. Hij wordt ook echt boos als hij het niet zelf mag doen😣. Drinken gebeurt vanuit een munchkin beker. Gaat echt top!

2 jaar geleden

Hier drinkt ze ook sinds een tijdje alleen uit een beker (klein siliconen beker die makkelijk vast te houden is). Ze dringt wel al lang zelf uit haar flesje met rietje, die gaat mee op verplaatsing. Eten doet ze al heel lang alleen, wel met haar handen. We leggen altijd een vork of lepel bij haar bordje en vaak neemt ze die erbij, soms niet, soms houdt ze hem enkel vast om er eten mee te prikken en alsnog met haar handen eraf te halen. Ik laat haar er nog wat mee oefenen.

2 jaar geleden

Mijn zoontje drinkt zelfstandig uit een 360 graden beker met en zonder handvaten. Hij wilt heel graag zelf eten maar dit is soms moeizaam. Als wij de lepel of vork vullen lukt het zelf maar zelf prikken of de lepel vullen is soms lastig.

2 jaar geleden

Reactie op Colet

Mijn zoontje drinkt zelfstandig uit een 360 graden beker met en zonder hand ...
Dat lukt hier ook niet wij doen het op haar vork of lepel en ze stopt die in haar mond of met haar handen stopt ze het eten in haar mond. Drinken uit een beker kam ze wel maar in ben momenteel over op de fles, ze drinkt slecht met een beker dus even goed drinken is nu even prioriteit

2 jaar geleden

Mijn dochtertje probeert met een vorkje eten te prikken, soms lukt het. Dat krijgt ze dan wel in haar mond. Als het aanprikken niet lukt dan gaat ze met haar handen verder. De yoghurt met een lepel is meer wat eraan blijft plakken, de lepel krijgt ze er vervolgens redelijk in. Maar na de yoghurt zit echt alles onder!! Moet zeggen dat ik nu heel blij ben met onze gietvloer, doekje erover en schoon! Bij mijn zoontje woonden we nog in ons oude huis, met houten vloer, en was ik een stuk minder relaxed tijdens het zelf eten 😂

2 jaar geleden

Reactie op Shanti...

Mijn dochtertje probeert met een vorkje eten te prikken, soms lukt het. Dat ...
Wij hebben een bureau stoel onderplaat van Ikea onder de kinderstoel 😇 dat houd mij heel relaxed 😜