15 Reacties

2 jaar geleden

Doorverwijzing naar kinderarts vragen?

2 jaar geleden

Misschien een allergie voor een bepaalde voedingsstof? Bij een vriendin van me een soortgelijk verhaal en het kind bleek een ei-allergie te hebben. Succes ermee. Zo jammer dat de antwoorden soms niet voorhanden zijn. 🤞🍀

2 jaar geleden

Reactie op Fem_x

Idd, ook dit!

2 jaar geleden

Een verwijzing naar een kinderarts zou niet verkeerd zijn. Als je kindje al zo lang diarree heeft dan kan het zijn dat bijna alle goede bacteriën uit de darmen verdwenen zijn. Je zou probactiol kunnen proberen om de darmflora weer op de rit te krijgen.

2 jaar geleden

Ken je protectis? Dat zijn druppeltjes die de darmflora ondersteunen. Zit ook vitamine D bij in. Ik geef ze al maanden aan onze meid nadat ze de ene maag-darm infectie na de andere opliep. Dat is een supplement en dus vrij verkrijgbaar. Misschien wel eerst even navragen bij je huisarts/kinderarts.

2 jaar geleden

Reactie op Kathds

Idd, ook dit!
Ja eens. Zeker omdat je in de regel toch even moet wachten voor je een afspraak hebt. Als het voor die tijd weg is, dan heb je de afspraak zo afgezegd maar als het nog langer aanhoudt kun je er niet zomaar terecht..

2 jaar geleden

Reactie op Fem_x

Wij hebben doorverwijzing gekregen om naar de kinderarts te kunnen

2 jaar geleden

Reactie op Kathds

Misschien een allergie voor een bepaalde voedingsstof? Bij een vriendin van ...
Hoe kwamen ze er achter? Want m'n zoontje krijgt elke week gebakken eitje op brood en daarna lijkt hij nergens last van te hebben

2 jaar geleden

De huisarts dacht aan: In januari dit jaar heeft m'n zoontje 3 darm virussen gehad en 2 bacteriën. En ze vermoeden dat mijn darmen nog niet hersteld zijn. Of een allergie, kans is groot. Ik heb zelf ook voedselallergieën Maar kon ook naar de kinderarts en daar kunnen we dinsdag heen (gelukkig) Alleen hij is minder gaan drinken, drinkt slecht melk of slimpie. Wel wat fruit gaat naar binnen. Iemand nog verder ideeën hoe ik hem meer vocht kan laten drinken?

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op DaniëlleS

De huisarts dacht aan: In januari dit jaar heeft m'n zoontje 3 darm viruss ...
Fijn dat je relatief snel bij de kinderarts terrecht kan. Bij ziekte en te weinig drinken werkt bij ons meestal drinkfruit en waterijsjes (zelf gemaakt veel water en beetje fruit).

2 jaar geleden

Reactie op DaniëlleS

Hoe kwamen ze er achter? Want m'n zoontje krijgt elke week gebakken eitje o ...
Hoe dat precies gelopen is, weet ik niet. Enkel dat de huisarts het af deed als 'peuterdiarree' en mijn vriendin moest aandringen op verder onderzoek omdat ze voelde dat er iets niet klopte'

2 jaar geleden

Reactie op DaniëlleS

Waterijsjes. Komkommer, tomaat, fruit idd. Drinkt ie een ander soort melk wel? Optimel of karnemelk bijv?

2 jaar geleden

Reactie op DaniëlleS

Wat fijn dat je snel terecht kan bij de kinderarts! Klinkt niet raar dat zn darmen nog niet hersteld zouden zijn. Wellicht probiotica voor kindjes toedienen? Heeft hij ook snel eczematische klachten? Mogelijk kan de kinderarts ook allergieën uitsluiten. Bij minder drinken zou je waterijsjes, thee met wat honing, vla, fruit of knijpfruit kunnen proberen. Misschien wil hij nu wel sabbelen aan ijsklontjes met dit hete weer? Of misschien brinta proberen bij ontbijt ofzo? Zo krijgt ie toch vocht binnen..

2 jaar geleden

Reactie op DaniëlleS

Appelsap werkte goed toen ons zoontje buikgriep had. Misschien kun je dat wat aanlengen met water?

2 jaar geleden

Reactie op DaniëlleS

Ik weet niet waar hij normaal gesproken uit drinkt. Soms wil hij ineens veel drinken als we hem een rietje geven (heeft hij normaal niet) en ik merk dat hij vaak veel drinkt op "saaie momenten" zoals tijdens het verschonen.