361 Reacties

2 jaar geleden

Yes, nu 10 weken. Ik voel me best goed alleen super moe. Dus als ik vrij ben van me werk doe ik een power nap als me dochter middagdutje doet. En ze gaat om 7 uur naar bed en mama dus ook. Zo kom ik ook aan me rust. Verder krijgt ze genoeg aandacht hoor. En straks met de 2e erbij netzo veel!

2 jaar geleden

Ik volg, want ik zou ook een 2e willen.

2 jaar geleden

Hallo mama, ik ben zwanger van een 2de. Als het kindje geboren wordt zit er 15 maanden tussen. Aan het begin was ik even misselijk maar dat ging snel over. Als ik weg moest of iets vertelde ik het aan mijn zoontje. En hij komt niks geen aandacht te kort. Mijn zoontje is 10 maanden. Ik denk dat het ook is hoe je er zelf in staat.

2 jaar geleden

Zou ook graag een tweede willen,maar moeten ook nog even wachten 🙈

2 jaar geleden

Ik lees mee! Ik wil ook graag een tweede maar de eerste slaapt nog niet door. Nog steeds 2 à 3 keer per nacht wakker dus vind het super eng om nu zwanger te raken.

2 jaar geleden

Ik wil ook graag een tweede, maar een vriendin met 3 kinderen raadde aan om nog even te wachten (onze eerste is nu 10 maanden). Ik twijfel want ik ben ook al 37... Ik had een heel makkelijke zwangerschap bij mijn eerste dus daar heb ik niet veel schrik voor (je weet natuurlijk nooit), maar ik heb vooral schrik voor nadien, als de baby er is en je hebt al een peuter in huis. Dat lijkt me zwaar. Denk dat de papa dan veel meer moet inspringen 😀

2 jaar geleden

Yes, ik ben nu bijna 14 weken zwanger van de 2e. Ons meisje is nu 10 maanden oud, dus als nr 2 geboren wordt is Suze 16 maanden oud. Ik heb me wel heel beroerd gevoeld en met vlagen nog wel, maar wij wilden bewust zo korte tijd ertussen. Maar als ik me zo beroerd voel dan twijfel ik soms echt wel of we hier goed aan gedaan hebben. Onze meid slaapt ook net pas de nachtjes door. Dus al met al nog best pittig zo, maar komt ook allemaal wel goed hihi. We zijn zo ontzettend blij dat het überhaupt maar weer gelukt is!

2 jaar geleden

Hier 26 weken zwanger van ons zoontje en onze dochter wordt volgende week 10 maanden. Als het goed is schelen ze zich dadelijk 13 maandjes. Ja, het zal wel pittig worden maar het lijkt ons ook heel leuk voor de kinderen. Deze zwangerschap is totaal niet te vergelijken met de vorige gelukkig. Vorig jaar tot 20 weken echt ellendig gevoeld en de nodige mentale klappen te verwerken gehad. Nu gaat vanaf week 1 eigenlijk alles zoals je het graag zou zien. Onze dochter sliep tot sprong 4 door, maar sindsdien is het hopeloos en heb ik minimaal 1x per week een nacht waarbij ik amper 3 uurtjes slaap. Linou gaat rond 8 uur naar bed en dan heb ik mijn handen pas vrij voor andere dingen, waardoor ik lig zelf vaak pas rond 11 uur in bed lig terwijl de wekker 3 dagen per week om 5 uur gaat. Uitslapen in het weekend zit er met een man die 6 dagen per week werkt en een baby ook niet echt in, maar als ik echt te moe ben slaap ik soms 's middags een uurtje met mijn dochtertje. Ze komt in elk geval zeker geen aandacht tekort, want de uren die we samen thuis zijn, ben ik ook thuis voor haar. Ze gaat twee dagen naar het kdv en twee dagen naar haar oma's, terwijl ik 3 dagen (soms 4) werk. Die ene dag alleen thuis heb ik wel echt nodig om het huishouden te doen, zeker nu! Uiteindelijk is het ieder zijn eigen keuze natuurlijk en helaas weet je nooit van te voren hoe je je bij een volgende zwangerschap gaat voelen en hoe snel het mag lukken. Ik mag me in elk geval enorm gelukkig prijzen dat het zo goed met me gaat en daar ben ik dan ook enorm dankbaar voor

2 jaar geleden

Ik ben aan het proberen voor een tweede. Vorige maand en deze maand ovulatietesten gebruikt. Daardoor gemerkt dat mij ovulatie nog erg onregelmatig is, terwijl mijn cyclus wel regelmatig is. Erg onhandig😖. Mijn zoontje is 10 maanden nu en hoop echt dat het binnenkort lukt, want wil er niet teveel tijd tussen.

2 jaar geleden

Reactie op Banaan

Zou ook graag een tweede willen,maar moeten ook nog even wachten 🙈
Same wij moeten ook even wachten. Hoop dat het ons in de toekomst gegund is

2 jaar geleden

Ondanks het advies om 1 haar te wachten ivm keizersnede. Toch zwanger geworden met 8 maanden. Nu 10 weken en de kleine is 10 maand. Ik voel mij goed, iets vermoeider en af en toe was misselijk vergeleken met de eerdere zwangerschap maar voor de rest is het tot nu toe goed te doen. Ik heb ook geluk dat onze zoon doorslaapt en ik daardoor aan mijn slaap kom. Kindjes schelen straks 16 maanden.

2 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Same wij moeten ook even wachten. Hoop dat het ons in de toekomst gegund is ...
Mag ik vragen waarom jullie moeten wachten? Ik zou best voor een tweede willen gaan maar mn man helaas (nog) niet...😏

2 jaar geleden

Mag ik vragen waarom jullie moeten wachten? Ik zou best voor een tweede w ...
Keizersnede en ik heb problemen met duizeligheids klachten al een hele poos... Zou niet weten hoe dat dan moet. Daarnaast heb ik gezegd zou ik graag willen dat Hanna goed kan lopen, dan hoef ik niet de hele tijd met haar te lopen.

2 jaar geleden

Mag ik vragen waarom jullie moeten wachten? Ik zou best voor een tweede w ...
Vragen mag altijd....

2 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Keizersnede en ik heb problemen met duizeligheids klachten al een hele poos ...
Nee idd, als ze kunnen lopen scheelt het al zoveel gesjouw!

2 jaar geleden

Ik! Wel nog heel pril. 4weken en 5 dagen.

2 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Same wij moeten ook even wachten. Hoop dat het ons in de toekomst gegund is ...
Inderdaad dat hoop ik ook 🥰

2 jaar geleden

Mag ik vragen waarom jullie moeten wachten? Ik zou best voor een tweede w ...
Ik heb een spoedkeizersnede gehad en hierbij is mijn baarmoeder behoorlijk uitgescheurd moest zelfs een echo laten maken,omdat ze bang waren dat mijn nieren hierbij waren beschadigd. Advies is hierom 1,5 jaar wachten minimaal het liefst 2 jaar 🙈 Nou wil ik sowieso wachten tot Liam zelf kan lopen zodat ik hem minder hoef te tillen. Mijn vriend wou 3 maanden terug alweer voor een 2e gaan en mijn gevoel wil ook wel,alleen mijn verstand zegt van doe nog maar even niet 🙈 zoo lastig vooral omdat veel in onze omgeving zwanger zijn ...

2 jaar geleden

Reactie op Banaan

Ik heb een spoedkeizersnede gehad en hierbij is mijn baarmoeder behoorlijk ...
Heftig!!

2 jaar geleden

Ja hier. 6+3 inmiddels 😄.