361 Reacties
2 jaar geleden
Ik ben nu 16.5 weken zwanger van de tweede! Zo leuk. Bij eerste heeft 2 jaar geduurt voor dat ik werd van onze dochter (3 miskramen voor haar gehad). Nu gaat alles in een keer goed. Kan het nog steeds niet geloven! Zo gezegd voel ik mij🥰🥰
2 jaar geleden
Ik vind het wel stevig, zwanger met een peuter in huis. Ik ben nu 7 weken en zo misselijk als wat. Kan niet lang recht staan, ben heel snel draaierig en moet snel naar adem snakken terwijl ik eigenlijk best sportief ben. Oh zo balen dat 1e trimester. Dankbaar hoor, absoluut. Maar was even vergeten hoe naar het constante misselijke gevoel was. Kan soms amper mijn dochtertje eten geven. 🤢
2 jaar geleden
Tussen mijn 1ste en 2de zit 1 jaar en 9 maanden.
Tijdens zwangerschap niks geen last
Alleen met bevalling ( werd uiteindelijk ook weer keizersnede) kwamen ze erachter dat ik gaatjes in de baarmoeder had (tijdens het persen gebeurt waarschijnlijk).
En het herstel was stukken zwaarder omdat je een peuter hebt rondlopen en een baby. Die kwam trouwens dag en nacht om de 2/3 uur 😬. Dus voor jezelf zal het iets zwaarder zijn( of niet 🤷♀️)
Maar is wel leuk als ze zo samen opgroeien.
Heb dan meisje en jongen. Toen leuk nu heel vaak ruzie (8 en 6jaar)
Tussen 2 en 3 zit ruim 5 jaar. ( was een kadootje😊)
2 jaar geleden
Reactie op Denise-1988-
Streepje is streepje volgens mij hoor. Heb je er al nog 1 gedaan?
Ja die was negatief en inmiddels ook ongesteld 🙃
2 jaar geleden
Hoi, ik ben nu 23 weken zwanger van de tweede, uitgerekend 8 mei en m'n eerste, een dochter, is geboren 14 november. Gelukkig heb ik niet al teveel last, al begin ik nu sinds een week of 2 's middags en 's avonds last te krijgen van m'n buik. En ook erg moe/weinig energie en eetlust. Maar ik heb niet het idee dat m'n dochtertje hierdoor iets te kort komt. Nu is het ook een heel makkelijk en snel tevreden meisje, dus daar ook heel veel geluk mee. Ook heb ik een bonusdochter van 10 jaar, die is om het weekend bij ons. En onderling gaat dat gelukkig ook allemaal heel goed. Het heeft ongeveer 3 jaar geduurd voordat ik zwanger mocht worden van onze dochter (uiteindelijk via iui) Daarvoor 2 miskramen gehad. Dus erg dankbaar voor deze zwangerschap en dat echt een verrassing was. Soms denk ik wel eens mss was het handiger of beter geweest om er wat meer tijd tussen te laten. Maar gezien m'n leeftijd (39) toch ook weer blij dat het nu spontaan heeft mogen lukken. Het zal straks best pittig worden en druk, en ik hoop dat ik ook dan nog genoeg aandacht aan m'n dochtertje kan geven en net zoveel van haar kan genieten als nu. Maar denk dat die twijfel normaal is. En heb er ook vertrouwen in dat het wel goed komt. Ik weet uit ervaring dat het nou eenmaal niet vanzelf sprekend is om zwanger te worden en dat als het lukt ook alles goed blijft gaan. Ik vind zwanger zijn en kinderen krijgen iets heel bijzonders en iets waar je heel dankbaar voor mag zijn. Dus soms heb ik ook wel moeite als iemand zegt "we nemen een kind" of "we nemen een tweede". Wat ik graag zou willen zeggen of zou willen meegeven is dat als je zwanger bent en ook al heb je nog zoveel last probeer er toch van te genieten en dankbaar te zijn, veel vrouwen zouden graag alle ongemakken van je willen overnemen om maar zwanger te mogen zijn.
2 jaar geleden
Reactie op Trui
Wij zouden heel graag aan een tweede beginnen maar na bijna 14 maanden nog ...
Ik snap je gevoel. Ik heb ik november een spoed kz gehad en mijn zoontje is nu 13,5e maand. Ik was vorige zomer nog niet ongesteld geworden en een tweede kinderwens kort op elkaar was er, dus baalde flink. Ik had op dit forum ergens gelezen dat iemand nog een pillenstrip over had en geslikt had en dat die bloeding daarna dr eigen ongesteldheid opgang gebracht had. Dit had ik dus ook geprobeerd. Ik werd ongesteld na de pillenstrip dus was heel benieuwd of het nu een maand later natuurlijk doorzette. Echter bleef mn ongesteldheid uit en getest en ik was 3 weken zwanger.
2 jaar geleden
Reactie op November20
Ik snap je gevoel. Ik heb ik november een spoed kz gehad en mijn zoontje is ...
Nu ben ik 33 weken zwanger van ons tweede wondertje 🥰
2 jaar geleden
Reactie op Kathds
Ik vind het wel stevig, zwanger met een peuter in huis. Ik ben nu 7 weken e ...
Ah ik snap je helemaal. Hier nu 10 wkn en ook echt zo ziek van de zwangerschap. Kom de dagen echt nauwelijks door. Vorige keer ook heel lamlendig geweest maar met die kleine erbij is het echt zwaar. Kijk zo uit naar de 2e helft van de zwangerschap.
VRIEND
2 jaar geleden
Voor de mama's die hun 2de verwachten... nog tips met wat nu te kopen?? Ik vind het zo lastig omdat zijn zoontje van 14 maanden nog in ledikant moet slapen, en ik dus een nieuwe baby kamer nodig heb... of toch een doorgroei ledikant vast halen? Ik vind het zo lastig... hoe hebben jullie het gedaan?
2 jaar geleden
Reactie op KnR
Voor de mama's die hun 2de verwachten... nog tips met wat nu te kopen?? Ik ...
Onze dochter is 13 maanden en voor haar hadden we een doorgroeikamer gekocht, met het idee dat we deze door konden schuiven naar de tweede en zij dan een andere kamer zou krijgen. Haar broertje is nu 2,5 week oud en heeft toch maar zijn eigen doorgroeikamer gekregen omdat zuslief gewoon nog te klein is voor iets anders dan haar ledikant. Verder hadden we een soort triptrap met newbornset en hebben we nu gewoon een tweede gekocht zonder newbornset en natuurlijk een vaste dubbele kinderwagen, maar we gebruiken onze oude wagen ook nog als Devin in de maxi cosi zit of als zijn zus naar het kdv is.