9 Reacties

één jaar geleden

Gewoon nog even mee wachten? Ze is er duidelijk nog niet aan toe.

één jaar geleden

Wij hebben het potje al een hele tijd in de woonkamer laten staan en op een gegeven moment wilde hij er zelf op zitten. Eerst gewoon met luier en broek aan en na een aantal dagen zonder. We hebben ook altijd wat speelgoed/een boekje erbij en gaan er bij zitten. Het heeft tijd nodig. Afgelopen zomer hebben wij een aantal stappen kunnen zetten mbt zindelijkheid en van het een op het andere moment wilde meneer niet meer. Gezien zijn leeftijd toen hebben we ook niet gepusht. Nu wil hij af en toe weer op het potje en dan laten we hem ook even zitten en maken we het heel gezellig.

één jaar geleden

Maak het potje leuk! Dus laat haar eerst even met haar broek aan erop zitten bijvoorbeeld en ga samen een boekje lezen of met de blokken/duplo of ander speelgoed. Ga gewoon even naast haar zitten en leg je telefoon weg, gewoon even 10 minuten alle aandacht geven. Zorg ook dat je haar een vast moment op de dag erop zitten, dus bijvoorbeeld voor het slapen gaan. Verwacht ook niet gelijk resultaat, gewoon even voor de leuk op het potje zitten. Daarna kun je het langzaamaan uitbreiden. Ik heb het boekje gelezen zindelijkheid is kinderspel, hele praktische handige tips 👍🏼

één jaar geleden

https://omny.fm/shows/ouders-van-nu-vraagt-door/zindelijk-worden dit is een interview met de schrijfster van dat boek. Is wel interessant

één jaar geleden

Gewoon nog even mee wachten? Ze is er duidelijk nog niet aan toe.
Ze hoeft ook nog helemaal niks hoor, het gaat alleen om het feit dat ze begint te schreeuwen wanneer ik haar op het potje zet. Ik ken mijn dochter en ze vind alles eng wat nieuw is, dus wil ik het haar alvast kennis laten maken en het “leuk” proberen te maken. Vandaar dat ik vraag om tips. En nee, ik push haar niet. 😉

één jaar geleden

Reactie op Linndaa

Maak het potje leuk! Dus laat haar eerst even met haar broek aan erop zitte ...
Goeie tips! Ik ga binnenkort verhuizen en ga het potje dan ook in de kamer zetten. Ik denk dat het een goede kennismaking is met het potje. 🥰

één jaar geleden

Reactie op Linndaa

Maak het potje leuk! Dus laat haar eerst even met haar broek aan erop zitte ...
deze tips zal ik zeker meenemen! Hartstikke bedankt 🥰

één jaar geleden

Ik denk dat je er dan ook beter mee kan wachten als ze verder nog helemaal geen signalen geeft er klaar voor te zijn. Heeft ze bijvoorbeeld vaak een droge luier? En geeft ze aan dat ze haar luier vies vindt? Mijn zoontje vond het ook altijd leuk en gezellig om mee te gaan plassen, dus ik dacht dat ie wel op het potje wilde maar hij wil niet. We vragen het nu gewoon regelmatig of hij op het potje of de wc wil en hij geeft dan aan van niet. Dan houdt het op. Komt wel later.

één jaar geleden

Misschien haar laten doorspoelen. Laten zien hoe haar knuffel gaat plassen en als ze zelf zover is laat je haar zitten op de wc met de deksel dicht. Ik liet mijn zoontje bv zo ook een filmpje kijken terwijl ik mijn tanden ging poetsen. Hij is met 20 maanden zinderlijk geworden.