93 Reacties

één jaar geleden

Mijn zoontje vond het ook heel spannend op de opvang afgelopen keer heb ik hen gevraagd of hij mij een wc kon lagen zien. Dat deed hij toen heb ik heel overdreven gezegd dat het wel een hele mooie wc was en dat hij daar heel goed op kan plassen. Daarna naar huis gegaan en hij heeft het de heletijd goed gedaan. Weet niet of dit de truc was of dat het geluk was daar gaan we donderdag achter koken.

één jaar geleden

Reactie op Colet

Mijn zoontje vond het ook heel spannend op de opvang afgelopen keer heb ik ...
Het proberen waard!

één jaar geleden

Plassen gaat goed, kakjes houdt ze zolang op tot ze buikpijn heeft of ze wacht tot ze r pamper aan heeft voor het slapen. Of, gewoon fijn elke keer recht in r broekje 😶🙃

één jaar geleden

Ik zie al dit topic open staan voor zindelijkheidstraining en heb even een vraagje. Hoef ik niet een nieuw topic te openen🤭. Hoe doen jullie dit als je op pad gaat?! Ons zoontje heeft thuis alleen een onderbroekje aan en het gaat best goed. Nog wel soms een ongelukje. Maar vind het een soort zonde een luier aan te doen als we weer weggaan. Nemen jullie dan gewoon heel veel setjes kleding mee? En een potje in de auto oid? Vind het best lastig

één jaar geleden

Ik zie al dit topic open staan voor zindelijkheidstraining en heb even een ...
Wij gingen in het begin de deur uit met een onderbroek aan, namen een extra broek en onderbroek mee en nog een extra broek en luier. Ook laten plassen voor we de deur uitgingen en direct erna.

één jaar geleden

Wij zijn vandaag begonnen, met de bekende 'box'. 8 onderbroeken verder, maar ook veel succesjes gehad. Morgen nog een dagje thuis en als alles zaterdag goed gaat, gaan we zaterdag eventjes weg. Wij zullen ook extra ondergoed en kleding meenemen. Als we iets langer moeten reizen, voor die tijd plassen en nadien. Gaan het zien. Hij vindt het in elk geval leuk om veel ranja te drinken en appelsap. 🤣

één jaar geleden

Wij hebben het tempo van onze dochter gevolgd en ze doet het super! We zorgen absoluut voor voldoende redervesetjes, maar ik ben er niet zo'n fan van om 'voor de zekerheid' weer een luier aan te doen. Je wilt niet dat een kind op dat vangnet gaat vertrouwen als ze eigenlijk zindelijk zijn. Dus waar we zijn, vertel ik direct waar de wc is en mocht er nergens een wc zijn, zou ik het potje meenemen.

één jaar geleden

Wij gaan er aan beginnen ☺️

één jaar geleden

Dochter zit verstopt… heeft 7+ dagen haar kaka opgehouden en nu lukt het niet meer… afgelopen 3 dagen was ze op logee en konden we het niet int oog houden, en 3-4 dagen deed ze wel vaker. Is gisteren gestopt met eten, vandaag een hele dag mee bezig geweest en de dokter gebeld. Sebier naar de apotheek van wacht denk ik 😬😬 iemand tips?

één jaar geleden

Reactie op KirstenSam01

Dochter zit verstopt… heeft 7+ dagen haar kaka opgehouden en nu lukt het ni ...
Roosvicee pruimen laten drinken dat kan helpen.

één jaar geleden

Hier heeft ze helemaal uit haar zelf gisteren drie keer op het potje geplast 🤗 vanochtend zei ze half slapend: mama ik moet plassen. En ja hoor 🥳 ik ben kei trots 🥰 We hebben beneden en boven al maanden een potje staan , dit dochtertje laten zien en ze heeft er paar keer op geplast, maar ze deed dat niet zo bewust denk ik als gisteren en vandaag. We wilden in de vakantie in sept actiever beginnen met potjestraining, maar als dit zo door gaat dan is dat niet nodig. Het is bij haar vanzelf gegaan. Ik denk dat ze toen ook gewoon niet klaar voor was.

één jaar geleden

Reactie op Ien82

Hier heeft ze helemaal uit haar zelf gisteren drie keer op het potje geplas ...
Hier zelfde instelling gehad! Ze geeft al een poosje aan wanneer ze plast of poept, maar door kleine zusje had ik er totaal geen zin in om door te pakken en ongelukjes schoon te maken 😂🤭 Toen 2 weken geleden gewoon met zelfgemaakte plas kaart en stickers weer eens opgepakt, maar dan met luier broekjes. En eigenlijk houd ze die gewoon droog. Ze vind het geweldig op het potje (maakt muziekje als ze plast). Nu ook al paar dagen zonder luier en op de wc met bril verkleiner. Fantastisch hoe het nu gaat! Fingers crossed dat het zo blijft !

één jaar geleden

Ik wist niet dat ik zo enthousiast kon zijn over poepen en plassen op de toilet! Maar elk succesje en natuurlijk een volle kaart worden gevierd alsof er iemand jarig is. Hopelijk gaat het vandaag bij de opvang ook al met wat succesjes 👌

één jaar geleden

Plassen gaat prima, maar kaka doen is een ramp… Heeft 1 keer pijn gedaan bij haar zegt ze, waardoor ze het begint op te houden… heeft wel eens 10 dagen opgehouden, zat zo verstropt beneden dat we er een lavement hebben moeten inspuiten… Door dat is alles nu nog veel traumatischer dus doet ze enkel kaka in pamper of broek… heel vervelend… Iemand tips? Ondertussen is het een echte angst bij haar geworden

één jaar geleden

Reactie op KirstenSam01

Plassen gaat prima, maar kaka doen is een ramp… Heeft 1 keer pijn gedaan b ...
Kun je zien aan je kindje als ze moet? Wij zette haar dan op het toilet en pakte er een boekje bij. We hadden een zoekboek dus ze had heel veel te kijken en ondertussen vroeg ik haar dan of ze een bepaald ding kon zoeken. Zo werd ze afgeleid en lukte het haar. Nu is het geen probleem meer.

één jaar geleden

Reactie op Elske

Kun je zien aan je kindje als ze moet? Wij zette haar dan op het toilet en ...
We zien het aan haar en zetten r dan op het potje. We proberen haar inderdaad af te leiden en met r te praten etc. Hebben ook van die potjes boekjes maar dat werkt mss niet als afleiding maar eerder als stimulans… dus gaan ook eens een ander boekje zoeken, dankjewel. 🙏🏻

één jaar geleden

Hier elke keer of anders regelmatig gevraagd wil je op de wc of potje. Soms deed ze wat en soms zat ze maar. Nu sinds een wk zonder luier! Donderdag een slechte dag gehad maar ze was ook niet fit. We moeten haar wel aan herinneren dat ze naar de pot moet...

één jaar geleden

Hier ging het heel goed maar nu ineens begint ze er een spelletje van te maken. Net gewoon terwijl ik in de keuken was broek uit gedaan en midden in de woonkamer gepoept... help😅

één jaar geleden

Hanna is sinds een week of 4 zindelijk overdag, er zijn heel wat stickerkaarten aan vooraf gegaan maar vandaag was ze zelf naar de wc gegaan om te poepen, zelf haar kleren uit/naar beneden en zelf op de wc gaan zitten, ze riep me om haar billen te vegen, heeel trots.

één jaar geleden

Onze dochter is sinds begin van het jaar overdag zindelijk. Ik vroeg me af hoe pak je de nachten aan? Heel af en toe is ze sochtends nog droog maar meestal niet. Weet even niet zo goed waar ik moet beginnen met snachts zindelijk worden.