22 Reacties

3 jaar geleden

Ja hoor, hier ook. Ik laat hem meestal even gaan dan, hij wil dan ook zn fles niet drinken 😆 Pas als ie klaar is met poepen gaan we weer verder.

3 jaar geleden

Reactie op Thereforyou

Ja hoor, hier ook. Ik laat hem meestal even gaan dan, hij wil dan ook zn fl ...
Oke dat klinkt hetzelfde ja😋 heeft hij dan soms ook maar alleen een ‘natte scheet’?

3 jaar geleden

Yep! Alleen was het vannacht 2 keer 1.5 uur. 😪

3 jaar geleden

Ja doet mijn zoontje ook met de nodige geluiden. Alsof hij weet ik niet wat naar buiten moet werken. Maar is inderdaad soms slechts een natte scheet of toch wat poep maar nooit extreem veel. Hij doet het standaard als hij wakker wordt na een voeding, tijdens verschonen en soms al tijdens voeding.

3 jaar geleden

Gaat hier bijna de hele dag door 🤣

3 jaar geleden

Herkenbaar! Bij het wakker worden, soms onder de fles en dan ook niet willen verder drinken. Poep is zacht en vaker hoor ik alleen scheetjes. Ben je overgestapt van voeding? Wij nu sinds een 1,5 wk van bv naar fles.

3 jaar geleden

Ik heb wel eens gehoord dat een baby wel perst (vaak met een hoop gekreun en steun) maar dat ze nog niet weten waar heen ze moeten persen. Het klinkt wel logische maar geen idee of dit waar is

3 jaar geleden

Herkenbaar. Hier met bv zo'n 5 keer per dag. Soms gaat het ook wel gepaard met krampjes. Zielig.

3 jaar geleden

Reactie op Shar1289

Herkenbaar! Bij het wakker worden, soms onder de fles en dan ook niet wille ...
Ja precies dat! Nee ben niet overgestapt, nog steeds borstvoeding. Misschien zijn het ook wel darmkrampjes?

3 jaar geleden

Reactie op Rianneke85

Herkenbaar. Hier met bv zo'n 5 keer per dag. Soms gaat het ook wel gepaard ...
Ja en je doet er niks aan helaas he😟 alleen knuffelen helpt.

3 jaar geleden

Hier ook... Wordt net ook weer wakker met groot verdriet.. kreunen en aanspannen.. er komt een scheet en ze valt weer in slaap... Ik doe dan maar haar buikje masseren.. meer kunnen we volgens mij niet... vind t ook zoo zielig 😫🤭 Die pruillipjes 😪

3 jaar geleden

Hahaha terwijl ik dit lees zit ze lekker te knetteren op mn schoot. En lekker kracht zetten 😂

3 jaar geleden

Oeps... terwijl ik dit net lees heb ik net mijn zoontje verschoond. Van top top teen, alles zat onder😂💩 Hij begon op mijn schoot, was lekker kracht aan het zetten, was duidelijk bezig. En het bleek idd zo te zijn! Heerlijk😆

3 jaar geleden

Bij het cb vertelde ze mij dat een baby nog moet leren poepen dus soms zo aanspant dat ze ook hun poepertje aanspannen en hem daardoor juist afsluiten. Ik denk dat het ook best wel eens krampjes kunnen zijn. Daar laten ze ook vaak scheetjes bij. Soms helpt het om met de beentjes te fietsen en ze af en toe in gehurkte houding te houden.

3 jaar geleden

Hier soms wel een half uur bezig. Vaak tijdens de ochtendfles waardoor die er heerlijk onrustig in gaat. Huilen, persen, dan weer lachen, dan weer persen met als gevolg een overvolle luier 😆

3 jaar geleden

Reactie op ZOJ

Hier ook... Wordt net ook weer wakker met groot verdriet.. kreunen en aansp ...
Jaaa die pruillipjes zijn zooooo zielig 😵

3 jaar geleden

Reactie op Fgm

Ik heb wel eens gehoord dat een baby wel perst (vaak met een hoop gekreun e ...
Hahaha dat had ik bij het persen met de bevalling, geen idee wat ik aan het doen was een of ik het goed deed 😅

3 jaar geleden

Reactie op charissa2911

Ja en je doet er niks aan helaas he😟 alleen knuffelen helpt.
Zuigen kan helpen..

3 jaar geleden

In het begin kon mijn zoontje goed tijdens voeden poepen, dat lukt nu niet. Idd veel drukken zonder resultaat. Poept nu alleen als mijn man hem vasthoudt, verticaal met zijn rug naar zich toe, tegen de borst. Kijken ze samen tv en duurt niet lang dat een volle luier komt!

3 jaar geleden

Reactie op Lindseeey

Bij het cb vertelde ze mij dat een baby nog moet leren poepen dus soms zo a ...
Dit doen wij inderdaad ook. Bij het persen gaat ze overstrekken en dan knijpt ze haar billetjes samen. Dan leggen we dr neer en houden de beentjes inderdaad gehurkt. Helpt altijd heel goed. Hierdoor zie je dat tijdens het kracht zetten wel druk komt op het anusje maar dan de goede kant op. En komt de ontlasting 9 van de 10 keer naar buiten.