26 Reacties

2 jaar geleden

Same here... vreselijk, we zouden het zo graag van die kleintjes overnemen, niet dan?

2 jaar geleden

Hier ook het gevoel. Hoort er helaas bij ben ik bang.

2 jaar geleden

Hier ook 2 maanden lang elke week wel wat. Begon met corona, toen even paar dagen goed toen buikgriep, daarna weer een heftige verkoudheid die op corona leek. En dan gaat ze nog niet eens na de opvang, maar ook ikzelf ben behoorlijk ziek geweest die laatste maanden, terwijl ik al jaren niet ziek ben geweest. Door die hele corona gedoe zijn we niks meer gewend, en als je hoort en leest wat er nu allemaal ineens rond gaat. Hopelijk blijft het hier voorlopig ook even rustig klaar met het ziek zijn

2 jaar geleden

Dan zijn we toch niet alleen. Veel beterschap voor alle zieke kindjes en bezorgde mama's. 馃崁馃

2 jaar geleden

Elke maand wel 1 a 2 dagen hier dat we onze zoon moeten thuishoren omdat hij koorts heeft, en meestal de dag zelf dat hij thuis is is hij dan weer helemaal in orde 馃檮

2 jaar geleden

Hier gaat ze 2/3 van de tijd niet omdat ze ziek is. We missen ons vrolijke meisje. Ze eet de afgelopen weken nog maar heel weinig omdat ze voortdurend infecties doormaakt en daardoor geen honger heeft. Ik heb het idee dat ze nooit helemaal kan aansterken hierdoor. Als ze 1 dag gaat, is ze gegarandeerd enkele dagen later ziek. En zo gaat dit al maanden. Ik word er erg onzeker en moedeloos van. 馃槩

2 jaar geleden

Reactie op Kathds

Hier gaat ze 2/3 van de tijd niet omdat ze ziek is. We missen ons vrolijke ...
Heel herkenbaar. We gingen afgelopen maand van oorontsteking naar longontsteking. Hij leeft dan echt op knijpzakjes. Net hersteld en nu weer verkouden. Laten we maar hopen dat het over is wanneer ze naar de basisschool gaan. Beterschap 鈾ワ笍

2 jaar geleden

Hier ook continu ziek. Laatst had ze drie weken lang af en aan koorts. Ze kon toen ook 3 weken niet naar de opvang.. En hoesten.. heel vaak en veel hoesten! Soms kunnen we er nachten niet door slapen. Hoor graag als anderen het vele hoesten herkennen, maak me daar best zorgen om (al heeft een jaar geleden onderzoek in zkh uitgewezen dat er niets met haar luchtwegen aan de hand is)

2 jaar geleden

Reactie op beebs1

Hier ook continu ziek. Laatst had ze drie weken lang af en aan koorts. Ze k ...
Hier ook een meisje wat heeeeel veel hoest de laatste weken. Meerdere keren dokter geweest en longen klonken elke keer schoon. Gewoon pech denk ik?

2 jaar geleden

Hier ook eentje die al enige tijd hoest. Volgens de dokter normaal. Onze kindjes zijn geboren tijdens een lockdown en moeten nu al die luchtweginfecties inhalen. Hier zitten we inmiddels al aan de 8e maag/darm infectie sinds november. Top! 馃槩馃槩馃槩

2 jaar geleden

Pfff zo herkenbaar dit. Ik mis mijn vrolijke meid. Ze is ZOO vaak ziek.. ze heeft telkens niet genoeg tijd om aan te sterken omdat ze dan w茅茅r ziek is. We gaan morgen bloedprikken in het ziekenhuis om te kijken of er iets is, of dat ze wellicht tekorten heeft. Ik vind het echt zielig om haar zo zwak en ziek te zien. En de artsen blijven maar zeggen dat dit normaal is, en dat alle kindjes z贸贸 vaak ziek zijn. In mijn omgeving zie ik het niet, ja kindjes die eens in de zoveel maanden ziek zijn. Die van mij is tweewekelijks ziek met hoge koorts. Ergens wel fijn om te lezen dat wij niet de enige zijn, want soms voelt het wel zo 馃槩

2 jaar geleden

Reactie op P_km

Pfff zo herkenbaar dit. Ik mis mijn vrolijke meid. Ze is ZOO vaak ziek.. ze ...
Sterkte, mama. 馃崁

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op P_km

Pfff zo herkenbaar dit. Ik mis mijn vrolijke meid. Ze is ZOO vaak ziek.. ze ...
Wat vervelend. Fijn dat ze het bloed even controleren. Toch fijn hopelijk uit te sluiten dat er iets is. Hier ook veel koorts. Net twee uur lopen "vechten" voor ze op mijn schoot in slaap is gevallen. Zo zielig. Want ze heeft koorts en is doodop maar wilde maar niks. Ook tussendoor weer gespeeld maar was ze ook te moe voor. En maar huilen terwijl ze heel erg keelpijn heeft en stem steeds wegvalt. Zo zielig zieke kindjes 鈽癸笍. Een geluk. Om me heen hoor ik juist dat ze super vaak buikgriep hebben. Dat heeft ze dan weer niet 馃.

2 jaar geleden

Reactie op Kathds

Sterkte, mama. 馃崁
Dankjewel, jij ook 馃尮

2 jaar geleden

Reactie op 2020mama

Wat vervelend. Fijn dat ze het bloed even controleren. Toch fijn hopelijk u ...
Echt super zielig! Breekt echt je hart om je kindje zo te zien. Hopelijk knapt ze gauw op 馃尮 Bij ons adviseren ze constant nurofen in combinatie met zetpil. Ik heb echt het idee dat ik mijn kindje helemaal volstop met medicijnen. Ik ben totaal geen fan maar als ik zie hoeveel ze huilt en er last van heeft besluit ik toch om het te geven. Hoe doen jullie dat als jullie kindje ziek is?

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op P_km

Echt super zielig! Breekt echt je hart om je kindje zo te zien. Hopelijk kn ...
Wij geven als ze pijn heeft wel paracetamol en nu met de koorts voor het slapen ook. Gemerkt dat als we dat bij ziekte niet doen het een drama nacht wordt en ze heeft dan hmdie slaap ook nodig voor herstel. Verder niet standaard bij koorts. Laatst met 6e ziekte had ze echt heel hoog (tegen 42 gr) en was ze ook een zielig hoopje en doodop toen wel steeds gegeven. Maar meestal is ze ondanks de koorts wel actief en wil ze gewoon spelen, dan doen we er niks mee. Soms tijmsiroop bij keelpijn, maar afgelopen week weigerde ze dat steeds, dan niet. Zelf geen ervaring met nurofen voor kindjes, is dat een poeder? Vooral mijn man vindt het lastig medicijnen te geven. Maar hij mag zelf voor zichzelf kiezen of hij pijn wil uitzitten of niet. Als onze dochter echt pijn en last heeft door het ziek zijn kan ik dat niet aanzien en krijgt ze gewoon paracetamol als het nodig is

VRIEND

2 jaar geleden

Na een week een keer niet ziek te zijn geweest dinsdag om 16 uur van opvang gehaald met koorts en vandaag om 12 uur ivm heel veel hoesten. Ze blaft als een zeehond. Zo zielig dat ze zo ontzettend vaak ziek is.

2 jaar geleden

Reactie op 2020mama

Na een week een keer niet ziek te zijn geweest dinsdag om 16 uur van opvang ...
Ahhh wat sneu zeg! Je ziet ze vajer ziek dan niet ziek. Die van mij is net weer beter. Wij hebben onderzoeken gedaan in het ziekenhuis en uiteindelijk was de conclusie om 2 maanden lang een lage dosering antibiotica te geven. 10 dagen later en ze had weer 40 graden koorts, dus merk nog weinig verschil. Ik vraag me echt af hoe we de winter door moeten komen. Heb het idee dat ze gewoon niet op kracht kan komen. Zoals jij ook zegt 'zo zielig dat ze ontzettend vaak ziek is'. Dat deel ik ook.

2 jaar geleden

Fynn krijgt dinsdag eindelijk buisjes en de neusamandelen worden verwijderd, we hopen heeeel erg dat dat er voor gaat zorgen dat hij minder ziek is (en snachts beter slaapt馃馃徏馃馃徏) als dat niet gaat helpen krijgen we een nieuwe verwijzing voor de kinderarts om te onderzoeken of hij een afweerstoornis heeft. Vind de winter ook spannend, vorig jaar is hij op een week na ruim 2 maand ziek geweest.

2 jaar geleden

Reactie op Marielleolthof

Fynn krijgt dinsdag eindelijk buisjes en de neusamandelen worden verwijderd ...
He he eindelijk veel succes igg en veel beterschap aan alle zieke kindjes. Bij ons niet echt aan de orde niet zo heftig als jullie omschrijven