17 Reacties

4 jaar geleden

Bij mij helpt vanille vla bij zuur... ook dat moet je natuurlijk toevallig in huis hebben

4 jaar geleden

Bij mij helpt vanille vla bij zuur... ook dat moet je natuurlijk toevallig ...
Helaas niet, maar ik ga het wel op mijn boodschappenlijst zeggen :D

4 jaar geleden

Bij mij helpt melk en vanille vla :)

4 jaar geleden

Rennies werkt prima!

4 jaar geleden

Melk of Rennies helpen bij mij. En zuur krijg je trouwens niet alleen van zuur eten of frisdrank. Ik krijg het bijvoorbeeld van komkommer en sommige zoete dingen. Vorige zwangerschap kreeg ik het trouwens van andere dingen dan nu.

4 jaar geleden

Bij mij werd via de vk cornflakes afgeraden ipv cornflakes is het beter om muesli te gaan eten. Probeer veel water te drinken.. Eet goed en verdeel je eten over de dag in 6 delen. Eet niet veel maar ook niet veel.. Probeer groente en fruit te eten.. misschien dat dat je zuur toch wat verminderd 👍

4 jaar geleden

Ja zuur wordt erger gedurende de zwangerschap. Half glaasje melk werkt hier goed

4 jaar geleden

Bij mij werd via de vk cornflakes afgeraden ipv cornflakes is het beter om ...
Water geen probleem doe ik al, fruit en groenten ook. Altijd groenten bij het avond eten en fruit als avond snack. Maar ik zal eens proberen om mijn eten wat te verdelen. En musli, oke zet ik ook op mijn lijstje, bedankt :)

4 jaar geleden

Wordt idd alleen maar erger.. gaviscon en rennies werken beide goed. Als tip, toch even in huis halen

4 jaar geleden

Reactie op Amy2

Wordt idd alleen maar erger.. gaviscon en rennies werken beide goed. Als ti ...
Bij de supermarkten wordt het ook verkocht, die zijn nog even open

4 jaar geleden

Antagel mag je nemen maar ik slik ook omeprazol 20 mg als het echt niet meer gaat. Ook in overleg met vk. Omeprazol helpt eigenlijk altijd als het heel erg is.

4 jaar geleden

Melkproducten. Dode cola. Omeprazol kun je tegenwoordig ook in vrije verkoop bij de drogist krijgen. Wel even overleggen met je vk.

4 jaar geleden

Rennies hebben we tegenwoordig standaard in huis, in de tas, in de auto, in het nachtkastje, noem het maar op. Bij onze eerste dochter heb ik er vanaf week 20 dagelijks last van gehad. Nu al vanaf week 4 helaas :(. Als rennies niet meer werken overstappen naar omeprazol, werkt ook dat niet meer dan kun je bij de apotheek ook nog een vloeibaar wit goedje halen. Succes!

4 jaar geleden

VSM Okugest zuigtabletjes! Is homeopathisch en ja mag er max 12 per dag. Dus bijvoorbeeld als je heel veel last hebt 6x2 of elk uur 1 wanneer het het ergst is. Ik heb ze standaard in huis, ook zonder zwangerschap 😊

4 jaar geleden

Oh en gember! De vk raadde mij gembercapsules (potje van bv kruidvat) aan om die standaard 's morgens bij je vitamines te nemen. Ik gebruik ze nu al 3 weken en lijkt wel te werken. Daarnaast verse gember in je thee of waterfles (bv met munt/citroen)

4 jaar geleden

Rennie als ik er erg veel last van heb. Dit is meestal pas vlak voor het slapen (waarsch ook in combinatie met vermoeidheid). Je zou ook nog eens op internet kunnen kijken welke combinatie van producten meer last geven, hoeveel tijd er tussen het eten moet zitten, of je fruit juist wel/niet in de avond etc. En of je daar iets anders in kan en wil doen bijv. :) Bij mijn eerste zwangerschap maar heel even last gehad aan het begin, daarna niet meer. Hoop dat dat voor jou ook zo is!

4 jaar geleden

Ik drink gember thee. Paar stukjes verse gember in een kop, kokend water erbij, beetje honing evt. Werkt hier erg goed voor de misselijkheid en zuur