63 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Mx4

Op je buik beademd? Waar is dat voor?
Mijn zoon heeft ook op de ic gelegen met een longontsteking (geen corona). Als je op je buik ligt is je longinhoud groter omdat er geen druk op de longen staat. Dus alle corona patiënten op de ic liggen op hun buik.

4 jaar geleden

Hoi allemaal! Even een andere insteek: in denk dat ik al Corona heb gehad! Mijn man, ik, mijn broertje en een vriend zijn vorige week op wintersport geweest in Mayrhofen. Nu lees je online dat daar hele zieke jongens van thuis gekomen zijn, het is een haard voor Corona. We moeten dan ook in quarantaine allemaal. De mannen, alle drie, hebben klachten. Koorts, grieperig, hoesten, keelpijn en een soort spierpijn. Best wel likely to be Corona. Als zij alle drie het hebben: heb ik het ook (gehad)! Want ik heb ze nog geknuffeld en mijn man gewoon gekust. Echter, misschien omdat mijn weerstand hoger was omdat ik niet gedronken heb (dank je baby) of omdat ik meer oestrogeen in mijn lijf heb (dank je baby) had ik geen symptomen. Ik ben een halve dag een beetje verkouden geweest, maar een goede lange nachtrust (dank je baby) en ik was weer top fit! Ik voel me nu ook de hele tijd top fit! Beetje vermoeid, maar dat is ook de baby ;). Soms denk ik wel eens... wat als... maar meestal denk ik: de antilichamen geef ik waarschijnlijk ook door! Een gewone griep is ook goed! Kindje mag nog tot november groeien! En als het echt slecht is... dan was er ook niets aan te doen.. dit is nu eenmaal de wereld waar we momenteel in leven. Hoop dat jullie wat hebben aan mijn verhaal. Ik ga er vanuit dat wij vrouwen/moeders onze baby’s gewoon beschermen 🥰

4 jaar geleden

Reactie op Suusama

Hoi allemaal! Even een andere insteek: in denk dat ik al Corona heb gehad! ...
Geen idee of wij Corona hadden in huis. Wel een flinke griep. Ik zelf had het mildst, mijn oudste zoontje begon en had koorts geen eetlust, oorpijn, verkouden tot bloedneus toe en hoesten. Nu gaat het weer goed. Mijn partner had 10 dagen klachten. Griep symptomen, koorts, keelpijn, spierpijn, hoesten en we hebben toen ook luuf, tijgerbalsem en neusspray gebruikt. Mijn jongste van toen 9 maanden had hoesten, snotterig, benauwd en soms spuugde hij door het hoesten melk weer uit. Ook hij is er na een week er bovenop gekomen. Ik had een weekje verhoging en voelde mij ook grieperig. Na die week bleef de verhoging maar ik voelde mij wel goed en fit. Mijn ongesteldheid bleef uit, eerst dacht ik door de griep. Toch maar getest en wat blijkt. Ik ben zwanger. Ik hoop dat in ons huis het nu goed is en we antistoffen hebben aangemaakt mocht het een lichte vorm zijn geweest. 🙏🏻

4 jaar geleden

Geen idee of wij Corona hadden in huis. Wel een flinke griep. Ik zelf had h ...
Mijn jongste van 2 had het ook hoge koorts, hoesten, snotkouden en bloedneus (nooit eerder gehad). Andere 3 jongens niks (beetje verkouden). En mijn man en ik ook niet. Denk bij ons dus iets anders.

4 jaar geleden

Reactie op Suusama

Hoi allemaal! Even een andere insteek: in denk dat ik al Corona heb gehad! ...
Hier een soortgelijk verhaal. Mijn vriend kwam ontzettend ziek terug van zakenreis uit Toronto. Hoesten, kortademig en heel zwak. Een aantal dagen later kwamen we erachter dat hij in contact was geweest met iemand die Corona had. Dus de kans groot is dat hij besmet was. Ik heb daarentegen bijna nergens last van gehad. Alleen kortademig. Weet niet hoe dat kan maar ik zou het ook moeten hebben gehad lijkt me...

4 jaar geleden

Uitzending van zojuist 1vandaag informatie over zwangerschap en corona.. https://www.npostart.nl/eenvandaag/20-03-2020/AT_2123926

4 jaar geleden

Reactie op Meez

Uitzending van zojuist 1vandaag informatie over zwangerschap en corona.. h ...
Kan je niet meer terug zien

4 jaar geleden

Reactie op chantalll-24

Kan je niet meer terug zien
Aflevering van gisteren is wel weer terug te zien. Wellicht dat die morgen wel beschikbaar is. Of anders voor degene met Ziggo via de mediabox terug kijken....

4 jaar geleden

Reactie op Meez

Uitzending van zojuist 1vandaag informatie over zwangerschap en corona.. h ...
Ik kan jou link wel openen hoor :)

4 jaar geleden

Tip aan elke zwangere: luister even de laatste Podcast van Podnataal op Spotify. Is een speciale aflevering voor zwangere vrouwen op dit moment.

4 jaar geleden

Lieve mensen, Helaas zit ik al meer dan een week in thuisisolatie ivm corona verdenking. Eerst mijn man nu ik. Ik heb 4 dagen 40 graden koorts gehad. En niemand die er iets aan kan doen. Huisarts en verloskundige allemaal niet. 8 paracetemol per dag en meer niet. En hopen dat je snel opknapt. Ik ben nu 6+1 Ik heb afgelopen 4 mnd 2 x miskraam gehad 1ste met 5+4 2de met 5+1 dus slechter kon het voor mij niet uitkomen om nu corona te krijgen of hoe je het ook wilt noemen. En in de zelfde tijd dat ik daarvoor 2 miskramen heb gehad. Maar gelukkig zit tot nu toe alles nog goed en heb ik 3 april mijn 1ste echo 😁 alleen jammer genoeg wel alleen zoals iedereen denk ik zo. Dus koppie op. En zoals ze zeggen het is niet schadelijk voor de baby maar de koorts kan wel schadelijk zijn maar helaas kunnen ze daar niets aan doen.

4 jaar geleden

Reactie op Dayanita

Lieve mensen, Helaas zit ik al meer dan een week in thuisisolatie ivm cor ...
Oh spannend! Beterschap 🙏🏼ik duim voor je 🙏🏼

4 jaar geleden

Reactie op Dayanita

Lieve mensen, Helaas zit ik al meer dan een week in thuisisolatie ivm cor ...
Spannend! Hou je ons op de hoogte? Heel veel beterschap!!

4 jaar geleden

Reactie op Dayanita

Lieve mensen, Helaas zit ik al meer dan een week in thuisisolatie ivm cor ...
Beterschap, ik hoop dat je je snel beter voelt

4 jaar geleden

Heel Veel beterschap x

4 jaar geleden

Reactie op Dayanita

Lieve mensen, Helaas zit ik al meer dan een week in thuisisolatie ivm cor ...
Veel beterschap en positief denken! 🙏

4 jaar geleden

Reactie op Dayanita

Lieve mensen, Helaas zit ik al meer dan een week in thuisisolatie ivm cor ...
Heel veel sterkte!

4 jaar geleden

Reactie op Dayanita

Lieve mensen, Helaas zit ik al meer dan een week in thuisisolatie ivm cor ...
Oh jeetje wat heftig! Vooral die koorts is t probleem dan hè.. en paracetamol hielp niet echt dus? Nou ik ga voor je duimen dat er 3 april een goede echo is!!

4 jaar geleden

Ik maak me er niet druk om, het heeft gewoon weg geen zin. En stress is ook slecht voor de baby. Vind het vooral jammer dat de echo's niet allemaal doorgaan. Alleen de echt nodige. Dat ik ziek zou worden maak ik me echt niet druk om.