14 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook ! ‘S morgens slaapt ze 2 u 2.30 u en in de namiddag blijft ze wakker, is al enkele dagen zo en we trekken dit ook door tot 18.30… echt vervelend maar zoals je zegt we kunnen ze niet dwingen natuurlijk 😕
2 jaar geleden
Euhm hier is het wat anders 🤣
Meestal een dutje rond 10u van 30 tot 40min
Dan tegen de middag 12 of 13u vaak een uurtje
En dan rond 15u of 16u nog eens 30 tot 40min
Hebben al zoveel dingen geprobeerd en gedaan maar ik volg hem nu gewoon, geef ook nog borstvoeding en hij eet heel weinig pap maar geef het hem wel
Gaat slapen rond 20u en de laatste tijd pas rond 2u wakker 🙏 en dan rond 4u-5u
Dan is het slapen wakker tot 7u
2 jaar geleden
Reactie op JessicaB1983
Euhm hier is het wat anders 🤣
Meestal een dutje rond 10u van 30 tot 40min
...
Dat is pittig zeg.. Ik vind wat wij hebben al vermoeiend.
Je kindje volgen is inderdaad het beste wat je kunt doen. Wij hebben dat ook altijd gedaan maar we hopen wel dat die nachtelijke avonturen geen gewoonte gaan worden.
2 jaar geleden
Reactie op amberkas
Je zou kunnen proberen het ochtenddutje in te korten naar 30-45 minuten, da ...
Bedankt voor de tip! Morgen maar eens proberen.
2 jaar geleden
Wij hebben niet echt een schema en laten hem gewoon slapen. Dus hebben weleens gehad dat hij uitsliep tot half 10, als dat gebeurde was het weleens 1 dutje. En soms wilde een dutje gewoon echt niet. Pas was het ook maar 2x 3 kwartier op een dag. Was ook niet zoveel.
Ik volg hem er maar in. Gisteren was hij juist om half 7 al wakker en kwamen we zelfs op weer een keer 3 dutjes uit.
We hebben soms ook een slechte nacht, maar meestal blijft het dan bij 1 of 2 nachten en gaat het daarna weer goed.
2 jaar geleden
Hier slaapt ze ook ongeveer 1,5 smorgens en middag 1,5 en snachts van 20.00 tot 6.00/6.30 ongeveer. Maar we merken wel dat ze steeds langer wakker kan en wilt blijven tussen de slaapjes in waardoor ze automatisch wat korter slaapt. We maken haar namelijk om 11.30/11.45 gewoon wakker en om max. 16.30/16.45 wakker voor der avond eten. Dus ze kan slapen tot aan die tijden, maar ale ze nog niet moe is gaat ze dan ook nog niet naar bed. Vaak wordt ze toch wel zelf wakker rond die tijden en regelt ze het zelf wel.
Normaal was ze om 19.30 echt moe en nu speelt ze soms nog volop. Maar als we haar later naar bed brengen wordt ze niet later wakker van hihi. Maar hoop dat als ze naar 1 slaapje gaat ze het aangeeft hoe dan ook.
Hier is ze wel sinds 3 nachten onrustig ook. Vaker wakker gaat dan ook echt rechtop zitten en wij dan ook (van schrik) maar dan kletst ze wat en dan valt ze weer in slaap maar soms toch 30 min. Lang. Afgelopen nacht werd ze om de 2 uur wakker en kletsen enzo valt dan wel weer zelfstandig in slaap maar het is altijd weer spannend wat ze gaat doen.
En eerst sliep ze nog wel eens tot 7.00 uur nu 6.00 precies vaak weer wakker. Ik vermoed toch ook weer een fase.......
2 jaar geleden
Mijn zoontje doet soms ook maar 1 dutje in de middag maar wel van 3 uur lang. Leg hem sochtens nog wel op bed soms lukt het en soms niet maar hij gaat er prima op
één jaar geleden
Onze dochter van 19 maanden doet maar 1 dutje, van 12.00 tot ongeveer 14.00 en houd het dan prima vol tot 19.30 dan gaat ze weer slapen 😴