13 Reacties

één jaar geleden

De afgelopen weken was het 1 of 2 slaapjes en lag het er net aan hoe het uit kwam. En wilde hij smiddags steeds minder makkelijk in slaap komen. Nu waren we overdag afgelopen week thuis en was het echt maar 1 slaapje, maar dan kon hij vanaf 11 uur ongeveer echt 3 uur lang slapen. Ik denk dat hij op de opvang wel nog 2 slaapjes houd, want dan word hij eerder wakker gemaakt om weggebracht te worden en moet hij daar meer in het ritme mee gaan en daar passen zijn natuurlijk slaaptijden nu niet bij. Wij hebben hem er gewoon in gevolgd en als hij wel weer moe zou zijn in de middag dan leggen we hem wel nog een keer in bed.

één jaar geleden

Wij gaan ook overschakelen naar 1 slaapje (proberen toch..). Ons pruts is de laatste dagen om 5u wakker ipv 7u dus vermoed dat ze er wel klaar voor is, ze is ook tegen 19u niet meer moe als ze moet gaan slapen. We hopen dus dat het aan haar slaapjes ligt :)

één jaar geleden

Ik ga het ook proberen in het nieuwe jaar, dan ben ik 3 dagen achter elkaar thuis. Kunnen we mooi oefenen 🙊😂 zal wel gepaard gaan met een chagrijnig meisje de eerste paar dagen haha. Maar hier idd hetzelfde probleem, voorheen altijd rond 8 uur wakker, nu rond 6 uur. Dus het word wel tijd

één jaar geleden

Sinds 10 maanden deed mijn zoontje ontzettend moeilijk met het 2e slaapje en dat werd steeds erger. Hij sliep dan vaak niet in de middag, maar lag gewoon rustig in bed te chillen voor 40 min. Vlak voor zijn eerste verjaardag was het zo erg dat ik alleen maar naar zijn kamer hoefde te kijken en hij begon al te huilen en te schreeuwen. Ik probeerde al steeds het ochtendslaapje uit te stellen, maar dat ging in het begin echt niet. Vanaf 11 maanden hield hij het net vol tot 10, soms half 11 (maar de slaapjes werden er helaas niet langer op) en vanaf zijn verjaardag ongeveer lukte het om het slaapje verder te rekken naar 12 uur. Hij begon opeens ook later wakker te worden (was altijd 7, maar werd toen 8 uur) en opeens was het 's nachts echt een drama voor een week of 2. Één nacht werd hij om de 30 minuten wakker, de volgende nacht weer een paar keer in het begin van de nacht, en nu slaapt hij weer door. Hij slaapt nu overdag langer (2.5~ 3 uurtjes) en wordt 's ochtends weer om 7u wakker. Ik denk dat het voor ons een langer proces was omdat hij zo vroeg al het tweede slaapje begon te weigeren, maar nog niet zo lang wakker kon blijven in de ochtend op die leeftijd. Maar volgens mij is het sowieso de eerste periode van de overgang naar 1 slaapje even doorbijten. Als het rekken van het slaapje in de ochtend lastig is, kun je je kindje ook mee naar buiten nemen (beter nog als ze al lopen!). Naar een speeltuin of een parkje of gewoon een montessori wandeling door de buurt oid. Mijn zoontje loopt nog niet dus hij viel soms in slaap in de kinderwagen 🥲 Maar het hielp alsnog wel een beetje bij het rekken van zijn slaapje.

één jaar geleden

Hier ook sinds 10 maanden! Ze weigerde ochtend slaapje ongeacht Hoelaat ze wakker werd smorgens.. sindsdien 1 slaapje. Eigenlijk zonder problemen gegaan!

één jaar geleden

Hier is de overgang zo soepel gegaan dat ik niet eens zeker weet hoe lang we al op 1 slaapje zitten 😅 Meneer gaat nu tussen 12 en 13 u naar bed en slaapt meestal tussen de 2 en 3 uur 👍🏼

één jaar geleden

Hier gewoon toen hij dat uit zichzelf deed een aantal weken geleden. Ik heb het niet ‘geoefend’ oid. Hij ging van de ene op de andere dag aan het einde van de ochtend langer slapen (3 uur ipv 1,5) en daardoor was de middag niet meer nodig.

één jaar geleden

Wij merkten het aan meerdere dingen. En hij ging ineens uitslapen sochtends. Vaak na 8 uur, half 9 wakker dus is het de moeite niet om ochtendslaapje te doen. En de dagen dat hij wel sochtends sliep dan weigerde die zn middagslaapje. Dus nu rond 8/09:30 wakker en dan om 13:00 naar bed. Avond vaak tussen 18:30/19:00 naar bed.

één jaar geleden

Hier al heel lang wisselend één en twee dutjes. Hangt er wat vanaf hoe de nacht geweest is.

één jaar geleden

Hier al 2 maanden 1 slaapje omdat ze middags slecht sliep. Dat gaat super! Sinds ze op 1 slaapje zit slaapt ze in de middag zo'n 2 a 3 uren.

één jaar geleden

Hier ook ong 2 maanden nu 1 slaapje (v.a. 11 maanden ongeveer) m’n zoontje wilde eerst in de ochtend gelijk 2 á 3 uur slapen om vervolgens in de middag niet meer te slapen. Nu slaapt hij van 12 tot 14.30/14.45 en dit gaat super goed. Eerst begonnen om hem om 11 uur te laten slapen en dit steeds wat opgerekt in 2 maanden tijd.

VRIEND

één jaar geleden

Hij loopt nu steeds vaker te jammeren en in zijn oogjes te wrijven in de late ochtend, maar valt niet meer in slaap aan de borst. Pas in de late middag, wanneer hij van zijn 2e dutje heeft. Sinds deze kerstvakantie, waarschijnlijk omdat we nu wat uitslapen. Als ik les geef, trek ik hem tussen 6 en 7 uit bed, en doet hij meestal wel 2 dutjes.