772 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op MBRB

Max is nu 4,5 uur.. met een beetje mazzel hoeven we er maar één keer uit vo ...
Ze is bijna 5 weken

2 jaar geleden

Reactie op Cherize

Hoe lang slapen jullie baby's door in de nacht? Volgens mij slapen borstgev ...
Vannacht 10 uur en gister 9 uur 😱 vraag me af of het niet te lang is

2 jaar geleden

Reactie op IRISLL

Gisteren om half 11 gevoed tot vanmorgen 7 uur wakker gemaakt (ivm school en alles lekte 😅)

2 jaar geleden

Reactie op IRISLL

Wow dat is echt lang. Die van mij is ruim 10 weken en meestal maar 4 uur. 2x 6 uur gehad, maar helaas nog niet doorgezet

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Cherize

Mijn bv baby wordt s'nachts 2-3 keer wakker.

2 jaar geleden

Reactie op Cherize

Helaas maximaal 3 uur en vaak zelfs minder (hij is nu 7 weken). Met 5 weken ging het zelfs beter, toen zat er af en toe 4 uur tussen. Even doorbikkelen nog, ik ga ervan uit dat het spoedig beter zal worden.

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Die van mij ook. Meestal tussen 12~1, 3~4 en dan rond half 6 weer 🥲

2 jaar geleden

Reactie op Cherize

Gisteren een keer 8 uur, dat was voor het eerst zo lang. Vandaag 6 uur en daarna 4,5 uur. Maar heb vorige week ook nog een nacht gehad dat hij om de 3 uur kwam. Dus eerder was het om de 3,4 of 5 uur. Ik hoop dat hij er nu zoals de afgelopen dagen wat langer tussen gaat laten. Om de 3 uur vind ik wel heel vervelend, maar om de 4 of 5 uur vind ik niet heel erg. Ik vind het vervelender als hij niet snel in slaap valt, gelukkug gaat dat snachts nu meestal wel goed!

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Dat is iedere 2,5 uur. 4 uur of langer is zo zeldzaam:dat is in zijn 9 weken maar 3 of 4 keer gebeurd.

2 jaar geleden

Mijn ervaring na 4 kids, nu jongste 8 wk. Laat ze lekker drinken zo veel als wil..tot laatste voeding in de avond clusteren Dan slapen ze rond 4,5 uurtjes door ongeveer. Je kan ook een beetje kunst 30cc bijvoeden na je laatste borst. Werkte ook prima bij mij.. merk dat er om de 2 /3 weken dagen zijn dat ie meer wil, opvoeren van de productie voor de groei.. slappere borsten als gevolg maar dat is tijdelijk..

2 jaar geleden

Reactie op Cherize

De afgelopen week laat hij 5u tussen voedingen, echt een verademing. Dus 18-23-4u en dan vaak rond 7 of 8 weer, dan ga ik ook echt naar beneden en start de dag. De 23u voeding doet de vriend met afgekolfde melk, dus ik hoef er s’nachts nog maar 1x uit! Hij valt ook heel snel weer in slaap bij de 18-23-4u voedingen. Na 4u is zijn slaap vaak wel onrustiger. Voorheen was het s’nachts elke 2,5u-3u voeden. Mijn baby is morgen 10 weken.

2 jaar geleden

Reactie op Cherize

Wow dat is echt lang. Die van mij is ruim 10 weken en meestal maar 4 uur. 2 ...
Jaa echt heel lang, hopelijk kan je ook snel wat langer achter elkaar slapen 😘

2 jaar geleden

Verschonen jullie ook bij elke nachtvoeding? Wij deden dat tot nu toe wel omdat hij in het begin vaak in slaap viel aan de borst en dit was een handige manier om hem wakker te krijgen maar hij is nu volgens mij wakker genoeg en hij krijst tijdens een verschoning het hele huis bij elkaar. Hij komt nu om de 2,5 uur ongeveer voor een voeding maar we hebben al wel eens gehad dat hij wat meer uurtjes doorsliep en opeens een natte romper had. Maar elke keer helemaal uit bed gaan en verschonen breekt een beetje op (hij slaapt al zo slecht dus elke minuut telt voor ons).

2 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Verschonen jullie ook bij elke nachtvoeding? Wij deden dat tot nu toe wel o ...
Nee, ik doe om de voeding verschonen. Ik verschoon ook op bed, heb naast bed een bakje staan met luiers en doekjes. Zo hoef ik zelf ook niet uit bed. Zit je ook al in een grotere maat luiers? Dat wil nog wel eens helpen tegen doorlekken.

2 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Ik niet. Alleen als hij gepoept heeft. Slaapt nu regelmatig door dus dan krijgt ie ook geen schone luier. Toen hij nog wel vaker in de nacht kwam deed ik het alleen als hij gepoept had

2 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Ik verschoon wel elke voeding, maar hij laat ook steeds meer tijd tussen voedingen. Vind het niet heel veel extra werk om te doen. Maar als hij zo snel al voor een volgende voeding komt, dan snap ik het wel als je niet elke voeding verschoond.

2 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Nee. 1 x per nacht. Bv na 5-6 uur

2 jaar geleden

Reactie op Daphne90

Ik heb ook een hele rollercoaster gehad met borstvoeding tot nu toe. Het gi ...
Hi! Hoe weet je dat ze verstopt zijn? Ik vermoed dat dit bij mij ook zo is…

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Ik verschoon wel elke voeding, tenzij hij binnen de afgelopen 2,5 uur al verschoond is. Dan doe ik gewoon een voeding en sla ik de verschoning over. De luier kan s'nachts meestal wel een uur of 5 aan zonder door te lekken. Inmiddels bent mijn man de helft van de nachtelijke verschoningen over, om en om. Scheelt toch best wat, ondanks dat ik zelf alle voedingen doe.

2 jaar geleden

Zijn er ook al mama’s die gaan beginnen met bv afbouwen? Ik ben deze week gestart volgens het schema van lalecheleague. Dan ben ik vlak voor ik weer moet werken begin maart klaar met afbouwen. Dan heb ik 6wk over het afbouwen gedaan. Ik ga bij week 4 kijken hoe dat mij bevalt. Dat zijn voor mij 2 voedingen en 1x kolven. Kijken of mijn boobs het daar mee eens zijn en of ik het ok vind. Dan hoef ik op het werk iig niet te kolven (is op werk prima geregeld als ik we zou willen, maar heb er geen zin in). Ik ben zo benieuwd hoe het afbouwen zal gaan!