772 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Amooma

Zijn er ook al mama’s die gaan beginnen met bv afbouwen? Ik ben deze week ...
Jaa ik volg. ik wil ook graag bv afbouwen voordat ik begin met werken

2 jaar geleden

Hoi, Mijn zoontje is 5,5 weken, hij krijgt borstvoeding, maar wil graag hem op advies van de vroedkundige een flesje in de avond of snachts geven van afgekolfde melk. Hoe kan ik best een voorraadje opbouwen. Hoe doen jullie dit? Wanneer kolven jullie af?

2 jaar geleden

Reactie op Amooma

Zijn er ook al mama’s die gaan beginnen met bv afbouwen? Ik ben deze week ...
Ik wil wel gaan afbouwen, maar weet nog niet precies wanneer ik daarmee start. Ik vind het best lastig om voor mijzelf daarin een keuze te maken. Twijfel nog tussen starten met afbouwen wanneer ons meisje 10 weken oud is of toch pas wanneer ik weer aan t werk ben en het kolven eerst even goed kan proberen (dan is ze 12/13 weken).

2 jaar geleden

Reactie op YASMINH

Hoi, Mijn zoontje is 5,5 weken, hij krijgt borstvoeding, maar wil graag hem ...
Ik kolf na de vroege ochtendvoeding af. Ik merk dat ik dan de meeste melk heb en dat mijn borsten het fijn vinden dan geleegd te worden 😉

2 jaar geleden

Reactie op YASMINH

Ik kolf wanneer ik voel dat ze erg vol zijn. Meestal na avondeten. En dat in de koelkast. Ik geef het rond 23:00.

2 jaar geleden

Reactie op YASMINH

Ik kolf elke nacht/vroege ochtend :) Dan zijn m’n borsten (na 5-8 uur geen voeding) lekker vol en heeft onze dochter genoeg aan 1 borst :) De andere kolf ik dan af :) Heb nu al heel wat zakjes in de vriezer liggen 😊

2 jaar geleden

Ons kindje is geboren op 24 november 2021 en de borstvoeding verloopt heel goed; alleen beginnen de voedingen per dag te minderen… Ik heb het gevoel dat de productie ook begint te verminderen en dat maakt me zorgen/stress. Daarnaast zijn we ook met verbouwingen bezig waardoor ik wat meer stress heb

2 jaar geleden

Hoe gaan jullie het doen met kolven op het werk? Kolf je dan gewoon op de tijden dat je kindje normaal zou drinken? Of zou je minder vaak kolven? Bij mij lukt kolven het beste als m’n borsten lekker vol zitten (ik kolf nu elke nacht/vroege ochtend na het lange slaapje van 5-8 uur).. Maar weet niet of het erg is voor je productie als je minder vaak kolft overdag dan dat ze zou drinken.. sowieso ben ik benieuwd of ik genoeg kan kolven per keer, maar gelukkig heb ik nu al een redelijk voorraadje opgebouwd, zodat we even vooruit kunnen :) En mocht het niet (genoeg) lukken, dan vind ik dat ook geen ramp :) Ik zet er geen druk op voor mezelf.. ben al trots dat ik tot nu toe (dik 2 maanden) borstvoeding heb kunnen geven :)

2 jaar geleden

Reactie op NikkiDL

Ons kindje is geboren op 24 november 2021 en de borstvoeding verloopt heel ...
Nee. Dit is normaal! Gaat van 8-10 voedingen naar 5-7! ❤️

2 jaar geleden

Reactie op Lautje8

Nee. Dit is normaal! Gaat van 8-10 voedingen naar 5-7! ❤️
Jup! Mijn mannetje is van 13/11 en zit op zo'n 5 a 6 voedingen per dag!

2 jaar geleden

Hi mama's Ik vraag me af hoe gezond jullie eten. Ik kom namelijk niet elke dag aan koken toe en kan na al die maanden zwangerschap en overgeven (tot het eind) eindelijk weer een beetje normaal eten dus ik verwen mezelf met waar ik trek in heb. Overdag eet ik goed, volkoren brood, haverkoeken enz. Ik eet fruit en drink minstens 1.5 liter water. Maar s'avonds wil ik mc donalds, febo🙈🙈🙈, spareribs noem maar op. Ben heel erg benieuwd. 😁

2 jaar geleden

Reactie op Handpickedfromheaven

Hi mama's Ik vraag me af hoe gezond jullie eten. Ik kom namelijk niet elk ...
Wij eten 1x pw ongezonde avondmaaltijd, de rest gezond. Zorg idd ook voor genoeg fruit en water en eet volkoren brood, gezonde tussendoortjes etc. Scheelt wel dat 1 van ons altijd kan koken en de ander dan de kleine bezig kan houden.

2 jaar geleden

Ditto

2 jaar geleden

Wij gaan morgen verhuizen en hebben tot die tijd in het weekend steeds ook moeten klussen etc. Dan echt geen zin meer in koken dus za/zo wordt hier vaak eten besteld. Overdag lukt gezond eten nog aardig, doordeweeks het avondeten ook wel maar na het avondeten vind ik wat lekkers (snoep/chips/popcorn) ook fijn. Oh en ik ben DOL op cola. Heb mij tijdens de zwangerschap ingehouden maar nu veel minder. Heel eerlijk: De hele tijd gezond doen kost mij moeite, dat komt wel wanneer ik er iets meer ruimte voor heb. Het lukt mij vaak veel makkelijker wanneer ik ook sport, en dat kan nog niet ivm mijn bekken. Ik ga heel rustig beginnen maar dat is nog niet genoeg om ook invloed te hebben op mijn eetpatroon. Komt wel. De baby lijdt er niet onder.

2 jaar geleden

Heeft iemand hier ervaring met de effecten van koemelkvrij eten en het verminderen van de krampjes bij je baby? Mijn dochter van 8 weken is nog altijd extreem oncomfortabel en heeft echt veel krampen. Ze heeft ook moeite met ontlasting, perst de hele dag door als ze wakker is, maar effectief kom er als we geluk hebben 1 poepluier uit. Nu weet ik dat ze niet iedere dag hoeft te poepen bij borstvoeding maar ik merk aan alles dat ze wel moet poepen maar het lukt gewoon niet, met een ontroostbaar meisje als gevolg. Ik wil nu in ieder geval koemelkvrij gaan eten om te kijken of dit effect heeft maar als er nog mensen zijn met andere ervaringen of tips dan hoor ik ze graag!

2 jaar geleden

Ik eet echt alles wat los en vastzit hahaha Vooral het snaaien van chocola en koekjes is erg de laatste tijd 🙈🙈🙈 Maar ik heb ook echt meer honger/(snaai)trek dan normaal (en ben al m’n zwangerschapskilo’s al lang kwijt zonder moeite te doen en kom er nu ook niet van aan..) Avondeten doen we meestal gewoon gezond, maar eigenlijk niet veel anders dan anders, dus ook wel eens een pizza of patat ofzo

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op YASMINH

Met de haakaa vang ik af en toe een teveel aan melk op terwijl hij drinkt aan de andere borst. Dat vries ik in in ijsblokjes, zodat het makkelijk te ontdooien is.

VRIEND

2 jaar geleden

Niet. Gezond eten dan... Mijn man werkt voltijd en doet af en toe boodschappen 'voor de hele week' zoals ik hem vraag. Zijn idee daarvan is alleen; pasta's. En dan ook bijna alleen pasta's... Naast dat je niet iedere dag hetzelfde wilt eten, heb ik meer nodig zoals vlees en groente. Hij koopt dan ook vaak ingrediënten zoals hij het wel eens klaar maakt, maar ik kom vaak andere gerechten en weet niet goed hoe hij gedacht had dat ik met deze ingrediënten een goede maaltijd op tafel zet, laat staan een lunch doe... Uiteindelijk komt het er vaak op neer dat hij kookt omdat ik eerder bezeten ben door een huilende baby (sprongetje) of dat we bestellen. Overdag snoep ik heel veel omdat ik vaak dorst Interpreteer als trek... Zodra de kleine uit zijn sprongetje is en weer slaapt overdag, kan ik werkelijk wat menu's gaan plannen en een goed boodschappenlijstje samenstellen, of missende ingrediënten op tijd zelf in de dichtsbijzijnde supermarkt halen...

2 jaar geleden

Hi, ik zie allemaal berichten voorbij komen over tijden tussen de bv en geven van flesjes met afgekolfde melk. Iemand ook een flesweigeraar toevallig😬? Ons dochtertje is bijna 10 weken en al vanaf dat ze 2 weken oud is oefenen we elke dag met een flesje afgekolfde melk. Vaak maar 30cc en dat dronk ze op, het zij wel met veel knoeien. Sinds 2 weken lijkt ze compleet vergeten te zijn hoe het werkt om aan een speen te zuigen....Ze speelt er een beetje mee, maar dat is het dan ook. Nu heeft ze ook verborgen reflux en krijgt ze sinds een week maagzuurremmers (via een spuitje en ook dat is een hele uitdaging😕). Wellicht dat het één met het ander te maken heeft. Een beetje moedeloos word ik er wel van....Meer mama's bij wie dit bekend voorkomt?

2 jaar geleden

Reactie op Chantal151821

Hi, ik zie allemaal berichten voorbij komen over tijden tussen de bv en gev ...
Mijn oudste dochter was een fles weigeraar.. Mede mijn eigen schuld (te laat gestart) waardoor de gastouder niet zo hele blij was 😅 ook had ze erge reflux maar geen verborgen.. Ik moest aan het werk dus ze had geen andere keuze dan aan de fles drinken of honger lijden. Ze had snel door dat de fles een betere keuze is. Wat erg hielp was om op tijd de fles te geven, niet wachten tot ze hysterisch was. Kwam er achter dat ze alleen een echt warme fles wilde en geen lauwe, dus fleswarmer strandje hoger gezet. En ze bleek voorkeur te hebben voor een difrax fles.. Nu met nummer 3 ben ik vroeg gestart en deze mevrouw heeft voorkeur voor de brown fles.. Geen baby gelijk Het komt vast goed! Geduld😅