772 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op LHS3

Mijn oudste dochter was een fles weigeraar.. Mede mijn eigen schuld (te laa ...
Dank je voor je reactie🙂. We blijven proberen. Er staat hier al een arsenaal aan flesjes🤣. De lactatiekundige raadde aan om met het flesje van Lansinoh te oefenen. Schijnen veel weigeraars op een gegeven moment te pakken.

2 jaar geleden

Ik heb ineens sinds gister dat mn borsten zacht en leeg voelen… alsof de productie is afgenomen? Baby wil ook vaker drinken lijkt wel en huilt meer… heeft iemand van jullie dit ook gehad? Heb net gekolft na voeding en kwam weinig uit

2 jaar geleden

Ik heb ineens sinds gister dat mn borsten zacht en leeg voelen… alsof de pr ...
Klinkt als een regeldag/dagen

2 jaar geleden

Ik heb ineens sinds gister dat mn borsten zacht en leeg voelen… alsof de pr ...
Had ik ook Neem fenegriek capsules. En je hebt zo weer lekker veel melk. Ik heb deze bij Amazon op geweldig advies van de verloskundige.

2 jaar geleden

Is er iemand die ervaring heeft met Orthiflor Start en borstvoeding? Geven jullie dat met afgekolfde melk, of los met gekookt (en afgekoeld) water? En helpt het ook? Ik kreeg het vandaag door de osteopaat aangeraden en eerder ook al door de jeugdverpleegkundige, dus ik overweeg het nu te gaan gebruiken.

2 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Is er iemand die ervaring heeft met Orthiflor Start en borstvoeding? Geven ...
Ik geef het met afgekolfde melk.. water drinkt hij niet, is ook echt vies vind ik zelf heb het zelf ook gedronken tijdens zwangerschap. Of het werkt geen idee… nog steeds kramp maar wellicht minder… wel altijd volle luiers

2 jaar geleden

Kleine slaapt soms door van 22.30 tot 07.00 super fijn, maar zoooo’n volle borsten dan ‘s ochtends, haha

2 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Is er iemand die ervaring heeft met Orthiflor Start en borstvoeding? Geven ...
Ik gaf het met afgekolfde melk en dat werkte prima voor paar weekjes, nu mee gestopt:)

2 jaar geleden

Kleine slaapt soms door van 22.30 tot 07.00 super fijn, maar zoooo’n volle ...
Ik heb een handkolf naast mn bed om de druk ervan af te halen, werkt ook wel fijn!

2 jaar geleden

Ons zoontje van 8,5 week laat nog altijd 2 uur tussen de voedingen overdag en 2,5 (soms 3) in de nacht. Iemand die dit van deze leeftijd herkent? En wordt dit snel beter? Zo wordt terug naar werk gaan binnenkort wel heel erg zwaar 😥

2 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Ons zoontje van 8,5 week laat nog altijd 2 uur tussen de voedingen overdag ...
Dat is nog wel kort ja.. Gekke vraag maar is wel echt honger? Met krampjes krijgen ze vaak ook zuigbehoefte en lijkt het op honger. Groeit hij verder goed? Dan heeft hij misschien gewoon veel behoefte.. Je zou eens na de borst een afgekolft flesje na kunnen geven kijken of hij het dan langer kan rekken tussen de voedingen.

2 jaar geleden

Reactie op LHS3

Dat is nog wel kort ja.. Gekke vraag maar is wel echt honger? Met krampjes ...
Geen gekke vraag want ik vraag dat mezelf ook af. Drie nachten geleden liet hij er opeens wel een keer 4 uur tussen dus hij kan het wel. Hij groeit goed, echt precies op de curve. Hij heeft heel veel last van kramp, de hele dag en nacht door dus de signalen zijn inderdaad lastig te herkennen. Flesje, in ieder geval voor de nacht is een goede om eens te proberen.

2 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Geen gekke vraag want ik vraag dat mezelf ook af. Drie nachten geleden liet ...
Een flesje heeft hier ook echt geholpen. In het begin zaten we in zo’n strak schema ivm sonde moesten we hem echt elke 3 uur voeden. Toen hij eenmaal weer helemaal terug aan de borst was liet hij er ook stipt 3 uur tussen omdat hij dat gewend was. Toen zijn we de laatste avond voeding via de fles gaan geven met afgekolfde melk ipv uit de borst laten drinken. Zo is het wekelijks iets uitgebreid met hoe lang hij kan slapen ‘s nachts. Zitten inmidddels op 9 uur👏🏼. Zal misschien niet voor ieder kindje werken, maar hier was dat echt dé tip die we gekregen hadden.

2 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Geen gekke vraag want ik vraag dat mezelf ook af. Drie nachten geleden liet ...
Ja het is soms lastig te herkennen.. Mijn dochter is nu 8 weekjes en ook last van krampjes en veel reflux, ze komt wel stipt om de 3 a 3,5 uur. As woensdag gaan we naar de osteopaat voor de krampen ect dat is echt een tip! Ze is veel relaxter en boert makkelijker. Misschien zou je in je omgeving eens kunnen horen of iemand een goede osteopaat kent voor behandeling van baby's het kan namelijk zoveel verschil maken

2 jaar geleden

Reactie op LHS3

Ja het is soms lastig te herkennen.. Mijn dochter is nu 8 weekjes en ook la ...
Ik ben vorige week naar de osteopaat geweest. Dat was sowieso fijn en sindsdien gaat het ook al wel ietsje beter. Hij slaapt al makkelijker in en hij heeft nu altijd minimaal 1 dutje van 2 uur en dat is al een verbetering ten opzichte van de weken daarvoor. Ik heb nu dinsdag een afspraak met een lactatiedeskundige, hopelijk kan zij mij hiermee nog wat verder helpen.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Ja! Hier ook! Hij is nu inmiddels 9 en een halve week en heeft nu 2 nachten achter elkaar dat hij 5 uur doorslaapt, voordat hij weer afzakt naar 2 en 3 uur! 🎉🎈🎊 Je ziet dan ook echt dat hij de laatste voeding zijn aanloop neemt door 20-45 minuten te drinken ipv 10 minuten. Maar daarbij moet gezegd worden dat hij de laatste 2 dagen ook weer een beetje aan het clusteren is. Maar dat nemen we voor lief als dat 5 uur slaap betekend!

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Ik ben vorige week naar de osteopaat geweest. Dat was sowieso fijn en sinds ...
Een dutje van 2 uur... 😮 luxe! Ik ga ook eens rond zoeken naar zo'n osteopaat. Die van ons heeft s'nachts geen kramp, gelukkig, maar overdag komt er steeds vaker een golfje terug...

2 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Die van ons heeft dat overdag ook lang gedaan. Gerust elke 1,5 uur willen drinken. De krampjes zijn nu minder (9 weken) en nu laat hij er overdag meestal wel 3 uur tussen en slaapt ook gerust 2 uur in zijn bedje daarna. Voelt als een enorme luxe nadat hij weken overdag bijna alleen maar op mij wilde slapen.

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Ja! Hier ook! Hij is nu inmiddels 9 en een halve week en heeft nu 2 nachten ...
Hoe herken jij het clusteren? Ik vind dat super moeilijk om te herkennen. Hij (10wk) vertoont 's nachts heel andere, veel duidelijkere(!), hongersignalen dan overdag. Wanneer hij overdag maar een dutje doet van 45 a 50min en hij daarna echt niet meer wilt slapen, neem ik 'm mee naar beneden. Lekker in de wipstoel en niet teveel prikkels. Hij houdt het dan nog vaak een uur vol en wordt dan onrustig en dan weet ik: honger! Maar ondertussen zit er dan gewoon weer 3 uur tussen de laatste voeding en dat moment.. Helluppie?

2 jaar geleden

Reactie op Cillycilly

Die van ons heeft dat overdag ook lang gedaan. Gerust elke 1,5 uur willen d ...
Oh fijn!! Ik hoopte al dat als de krampjes zouden verdwijnen de tussenpozen groter zouden worden en de slaapjes langer. Onze kleine is zo oververmoeid ook de hele tijd.