772 Reacties

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Evachristina90

Hoe herken jij het clusteren? Ik vind dat super moeilijk om te herkennen. H ...
Die van mij heeft ook vaak ook zuig behoefte, maar neemt hem speentje... Als hij op zijn mouwtje sabbelt en smak geluidjes maakt, maar ook zijn boer-huiltje heeft of ligt te persen, weet ik dat het zuigbehoefte is ipv honger. Als hij echt alles aflebbert wat in zijn handen komt en probeert te happen als je tegen zijn wang tikt, of hoorbaar heel erg hard zuigt op iets, dan is het duidelijk honger. En clusteren herken ik doordat dit praktisch ieder uur gebeurt. Maar ieder mens is anders. Check wat de tekenen zijn die je overdag herkent die puur tel zijn en niet ook iets anders.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Die van mij heeft ook vaak ook zuig behoefte, maar neemt hem speentje... Al ...
* hem is geen (speentje) * tel is (puur) trek

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Oh fijn!! Ik hoopte al dat als de krampjes zouden verdwijnen de tussenpozen ...
Ik heb bij ons kleintje ook het vermoeden dat hij oververmoeid is... Ik voel met je mee! Hij heeft gisteren overdag ook alleen maar onderweg geslapen tijdens wandelen en boodschappen doen. Sterkte!

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Ik heb bij ons kleintje ook het vermoeden dat hij oververmoeid is... Ik voe ...
De manier van het boek droomritme geprobeerd? Gister mee begonnen, goed begin gehad ermee, een vrolijke baby! Ingebakerd in z’n bedje leggen bij elk slaapje

VRIEND

2 jaar geleden

De manier van het boek droomritme geprobeerd? Gister mee begonnen, goed beg ...
Ik heb het boek niet, maar bedankt voor de tip. Tijdens de sprong was er geen beginnen aan, maar ik zal inderdaad maar weer proberen om hem op zijn slaapplek te leggen rond de tijd waarop hij het vaakst in slaap is. Heb ik bijgehouden op de app.

2 jaar geleden

Wat hier heel erg helpt is om over haar wenkbrauw te aaien. Ik leg m’n hand naast haar hoofd en strijk met m’n duim over haar wenkbrauw…. Dan slaapt ze telkens in no time ☺️

2 jaar geleden

Lees net over moedermelk online verkopen. Doet hier iemand dat?

2 jaar geleden

Reactie op Lautje8

Lees net over moedermelk online verkopen. Doet hier iemand dat?
Dat is verboden

2 jaar geleden

Dat is verboden
Och ja klopt. Sorry. Woon niet in NL

2 jaar geleden

Reactie op Lautje8

Och ja klopt. Sorry. Woon niet in NL
Doneren kan wel 😊

2 jaar geleden

Hoe snel zou het beter gaan met een baby als je stopt met koemelk producten bij borstvoeding ? Iemand ervaring mee?

2 jaar geleden

Hoe snel zou het beter gaan met een baby als je stopt met koemelk producte ...
Ik dacht een keer 8 weken te hebben gehoord

2 jaar geleden

Als je onder begeleiding van een kinderarts/huisarts gaat kijken hoe je kindje reageert op koemelk(vrij) moet je vlgns mij 4 weken koemelkvrij eten. Heb het nog even opgezocht: https://www.24baby.nl/baby/gezondheid/koemelkallergie-bij-babys/

2 jaar geleden

Waarom zou je stoppen met koemelk producten?

2 jaar geleden

Reactie op Lautje8

Waarom zou je stoppen met koemelk producten?
Vanwege een vermoedde koemelkallergie. Voor alle allergenen geldt: probeer het 2 weken volledig weg te laten. Koemelk zit ook in onverwachte dingen verwerkt, dus bestudeer ingrediëntenlijsten voor je iets eet en als je vegetarisch eet: vraag een diëtist waar je de gemiste voedingsstoffen dan vandaan moet halen.

2 jaar geleden

Wij moeten 4 weken stoppen met koemelk. We zitten nu op bijna 2 weken en mijn dochter heeft nog steeds symptomen (bloed bij ontlasting), maar is wel een veel vrolijker kindje…dus ligt er een beetje aan wat de symptomen zijn en of je kijkt naar gedrag of fysieke dingen, denk ik? Maar in elk geval een maand. Oh, en je moet trouwens ook soja vermijden hè? Maar dat heb je misschien al wel gelezen.

2 jaar geleden

Reactie op Ederisien

Vanwege een vermoedde koemelkallergie. Voor alle allergenen geldt: probeer ...
Als het alleen om koemelk gaat zou je opzich niet volledig vegan hoeven eten. Je zou producten van schapen en geiten kunnen eten ipv koe. Inderdaad wel goed opletten want met name melkpoeder zit in veel meer producten dan je zou verwachten.

2 jaar geleden

Reactie op Cillycilly

Als het alleen om koemelk gaat zou je opzich niet volledig vegan hoeven ete ...
Nee, dat is niet zo. Officiële folder vd kinderarts: https://www.diakonessenhuis.nl/folders/koemelkvrij-dieet-borstvoeding

2 jaar geleden

Reactie op anoniem-465322

Nee, dat is niet zo. Officiële folder vd kinderarts: https://www.diakonesse ...
Ah ik zie het. Dan gaat het dus niet meer alleen om koemelk. Dan is het best een pittig dieet. Vegan en geen soja producten/amandelmelk.

2 jaar geleden

Zijn er meer mensen die een kleine baby hebben?vandaag is onze zoon 3 maanden en maar 4,7 kg. Ik weet dat ik niet onzeker moet zijn, ik deed wel alles goed qua borstvoeding zeiden ze op het consultatiebureau. Maar moeten over 4 weken wel nog een keer komen voor wegen en meten. Verder loopt de borstvoeding goed, geeft ons zoontje heel goed aan als hij honger heeft, hij heeft ook volle plas en poepluiers en is sterk en helder en toch word ik er een klein beetje onzeker van. Snachts gaat het slapen goed, maar het enig dat nog zou kunnen helpen is dat hij overdag beter gaat slapen. Ik hoop zo dat zijn lijntje niet verder afbuigt! Heb er niet echt zin in om in de medische molen terecht te komen. En wil al helemaal niet stoppen met borstvoeding.