772 Reacties
2 jaar geleden
Zijn er meer mensen die een kleine baby hebben?vandaag is onze zoon 3 maand ...
Hier enigszins zelfde verhaal.
Ik geef een beetje extra met de fles zodat zijn gewicht toeneemt.
Ondertussen moet ik zorgen voor vollere melk. Dus fenegriek tabletten, malt dranken, veeel water en goed eten. Niet gaan afvallen of zo aub.
2 jaar geleden
Reactie op Lautje8
Hier enigszins zelfde verhaal.
Ik geef een beetje extra met de fles zodat ...
Omdat hij het verder dus goed doet, wil ik hem nog niet de fles geven.
Ik ven wel gaan sporten, maar niet met het idee om nu al af te gaan vallen.
Maar ik gebruik nog geen fenegriek tabletten of maltdranken. Helpt dat goed?
Misschien moet ik die dan nog kopen!
2 jaar geleden
Zijn er meer mensen die een kleine baby hebben?vandaag is onze zoon 3 maand ...
Mijn zoontje is ook wat aan de kleine kant qua gewicht. Hij zou nu al boven de 5kg moeten zijn, maar is dat nog niet. Ik geef hem nu elke avond een flesje gekolfde melk en ik probeer overdag 2u, maximaal 3u tussen de voedingen te houden.
Ik heb thuis een baby weegschaal zodat ik zijn groei kan bijhouden. Hij is sinds gisteren net 5kg en dat was na een voeding.
Ik probeer nu ook mijn melkproductie wat te verhogen want ik heb het idee dat het net niet genoeg is. Soms is hij heel onrustig aan de borst en dat is dan net wanneer ze niet zo vol aanvoelen.
Ik drink al veel water en ontbijt met havermout. Ik moet ook eigenlijk meer eten, maar dat lukt niet altijd.
@lautje8 Ik ben ook wel benieuwd naar die fenegriek tabletten. Helpen die ook bij het verhogen van je melkproductie?
2 jaar geleden
Het gewicht hangt ook af van het start gewicht.. Wanneer je een tevreden baby hebt zou ik me niet druk maken.. Mijn eerste dochter was net 3000 gram bij de geboorte en viel ook nog af in de kraamweek, dus die was ook licht en net op de onderste lijn en nummer 3 was zowat 4000 gram bij de geboorte en is geen gram afgevallen tijdens de kraamweek. De oudste is nog steeds super dun en klein.. Mijn middelste haalt haar in en er zit 2 jaar verschil tussen.. Grafiekjes en tabellen zeggen niks. Elk kind ontwikkeld zijn eigen lijn hoe hoog of laag of gemiddeld die ook is..
Wanneer je baby niet tevreden is of er lijkt wat aan de hand zou ik verder gaan kijken. Anders zou ik me echt niet druk maken.
2 jaar geleden
Hoelang slaapt jullie baby het langst door? Hier baby bijna 8 weken en langst is ca 4,5 uur… maar meestal 3 uur
2 jaar geleden
Mijn zoontje van 12 weken (precies vandaag) slaapt van 19:30 tot 5:00 - 6:30. Daarna een voeding en wil hij vaak nog slapen tot 8:00/8:30 😄 hij weegt 6,4 kg, ik begreep dat het daar mee te maken had, dan ze vanaf de 6 kg meer gaan doorslapen!
2 jaar geleden
Reactie op soofje1993
Mijn zoontje van 12 weken (precies vandaag) slaapt van 19:30 tot 5:00 - 6:3 ...
Wat goed zeg! En hoe gaat het dan met je borsten? Doet het geen pijn als je zolang niet voedt?
2 jaar geleden
Wat goed zeg! En hoe gaat het dan met je borsten? Doet het geen pijn als je ...
De eerste keren wel! Echt wel stuwing, maar na een aantal ochtenden is dat echt minder! Bijzonder hoe dat werkt 😄
Al had ik dan wel een aantal keer mijn borsten gereset, dus helemaal leeg maken in de ochtend!
2 jaar geleden
Hoelang slaapt jullie baby het langst door? Hier baby bijna 8 weken en lang ...
Die van ons is 11 weken. Meestal 1 x ongeveer 6 uur, daarna telkens 3 of max 4 uur. Helaas voor ons is dat lange stuk van 19 tot 1, dus wij slapen zelf nog steeds niet veel beter. Maar dat zal op een gegeven moment wel recht trekken 🥱.
2 jaar geleden
Reactie op soofje1993
Mijn zoontje van 12 weken (precies vandaag) slaapt van 19:30 tot 5:00 - 6:3 ...
Haha chill! Die van ons is ook ruim 6,5kg maar kwam vannacht ineens weer 2x terwijl ie dat al ruim een maand niet had gedaan. Wij rekenden ons al rijk, niet dus 🤣😖
2 jaar geleden
Reactie op Evachristina90
Haha chill! Die van ons is ook ruim 6,5kg maar kwam vannacht ineens weer 2x ...
Haha, zoiets verwacht ik ook nog ja! Dat zal je altijd zien, als ze een ritme hebben, gooien ze het om 😂
2 jaar geleden
Hoelang slaapt jullie baby het langst door? Hier baby bijna 8 weken en lang ...
Met 10 weken slaapt hij 5,5 uur maximaal. Dan even verschonen en voeden rond 4:00 en daarna slaapt hij wel door tot 7:00. Hij ligt vaak alleen erg te persen na 4:00 maar doet dat wel in zijn slaap.
2 jaar geleden
Kan ik afgekolfde melk wat ik al 2 dagen in de koelkast heb nog invriezen? Ik kan hier niks ovee vindeb bij la leche league. Het is in medela zakjes in een afgelsoten schone groente lade. Waar alleen melk in zit.
Graag jullie advies😊
2 jaar geleden
Ok, een vraagje..
Volgende week begin ik weer met werken en ga ik dus ook kolven op m’n werk.
Dat is allemaal goed geregeld, dus dat komt goed..
Alleen hebben ze woensdag een uitje gepland.. nu kan ik vlak voor dat uitje gaan kolven natuurlijk.. maar dat uitje begint denk ik rond 4 uur en is inclusief eten.. dus zal rond 8 uur afgelopen zijn denk ik.. en dan moet ik nog met de trein naar huis (1,5 uur van deur tot deur ongeveer)
Dan zou er dus ongeveer 6 uur (waarschijnlijk meer) tussen de twee kolfbeurten zitten.. normaal kolf ik zo om de 3-4 uur, omdat m’n dochter dan ook ongeveer zou drinken..
Kan het kwaad om die ene keer een kolfbeurt over te slaan?
Snachts zit er ook vaak 5-8 uur tussen, dus op zich zouden m’n borsten het aan moeten kunnen denk ik?
Of denken jullie dat ik ergens onderweg of in het restaurant of iets nog moet kolven tussendoor?
Ik neem hem sowieso mee (want moet dus de hele dag al kolven 😛), maar vroeg me af wat slim was…
2 jaar geleden
Reactie op Gietertje
Ok, een vraagje..
Volgende week begin ik weer met werken en ga ik dus ook k ...
Ik zou dan of voordat he vertrekt nog ergens snel kolven. Maar als daar geen fijne ruimte voor is. Zou ik gewoon inderdaad een keer wat langer tussen laten. Vooral als er snachts ook weleens zoveel tijd tussen zit, zal die ene keer na 6 uur kolven denk ik geen verschil maken.
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op Gietertje
Ok, een vraagje..
Volgende week begin ik weer met werken en ga ik dus ook k ...
Overslaan betekend waarschijnlijk stuwing en lekkage, waarschijnlijk barstend op weg naar huis...
Kolf gewoon in het restaurant met een cover. Iedereen zal het begrijpen. Zoek desnoods even een hoekje op of vraag het personeel om een rustig plekje. Je moet toch altijd even wachten voor het eten wordt opgediend voor zo'n grote groep, of tussen de gangen door.