772 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Gietertje

Ok, een vraagje.. Volgende week begin ik weer met werken en ga ik dus ook k ...
Ik kan zelf prima een keer overslaan. Ik heb dan geen stuwing of lekkende borsten. Dat heb ik overigens nooit. Om mijn productie op peil te houden doe ik dit alleen bij uitzonderingen en kolf ik voordat ik ga en als ik thuis kom. Vanavond ben ik borrelen dus kolf ik om 6 uur ren beetje af en als ik vannacht thuis kom dan kolf ik ook een voeding.

2 jaar geleden

Hoi allemaal! Op hoeveel voedingen zitten jullie nu? Ik voed op verzoek en kom meestal op 7 tot 8 uit, inclusief de nacht en een gekolfd flesje om 23u. Zou zo graag naar minder voedingen gaan, zeker als ik over 2 maanden weer moet werken. Zoontje is nu 11 weken, maar als ik ga werken dus 4 maanden en 2 weken. Er kan nog veel veranderen maar nu door reflux en geen ritme in slaapjes komt het gewoon nooit goed uit en zie ik het niet minder worden. Wel steeds vaker om de 3,5 uur voeden ipv 3 en ook in de nacht zit er nu wel eens 4 of 5 uur tussen. Het zal vanzelf dus wel komen, maar vroeg me af of jullie al op minder momenten zitten en hoe, of daar ervaring mee hebben met eerdere kindjes?

2 jaar geleden

Reactie op taartjes1234

Hoi allemaal! Op hoeveel voedingen zitten jullie nu? Ik voed op verzoek en ...
Ik zit met 11 weken ook nog op 7 voedingen.

2 jaar geleden

Reactie op Cillycilly

Ik zit met 11 weken ook nog op 7 voedingen.
Ik ook!

2 jaar geleden

Reactie op taartjes1234

Dochter is bijna 12 weken. Kom al een aantal weken meestal op 6 voedingen uit. Moet wel zeggen dat de kleine meid s nachts doorslaapt. Ze krijgt nog een voeding rond 22.30 uur en slaapt dan door tot een uur of 7/8. Overdag komt ze meestal om de 3/4 uur. 'S ochtend doet ze vaak een lang slaapje en 's middags slaapjes van 30/45 minuten. Als ze dan wakker wordt heeft ze meestal nog geen honger en gaat ze spelen in de box of met mij een boekje lezen. Ik denk dat elk kindje zelf het beste aan kan geven aan hoeveel voedingen hij/zij behoefte heeft. Hoor ook vaak dat sommige kindjes,zelfs 10-12 keer per dag een voeding nodig hebben, dus dan 'valt' 7x nog mee;)

2 jaar geleden

Reactie op taartjes1234

Ha, Ik zit met 10,5 week op 8/9 voedingen per dag. Echt pittig nog en mijn werk begint al over 5 weekjes. Hoop dan ook echt op minder voedingen te zitten. Ik voed tussen 19:00 en 07:00 3 of 4 keer dus kom nog niet echt aan mijn nachtrust toe helaas.

2 jaar geleden

Ik zit met 10 weken op 5 a 6 voedingen en moet helaas volgende week weer werken 😭

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Overslaan betekend waarschijnlijk stuwing en lekkage, waarschijnlijk barste ...
Stuwing valt denk ik wel mee hier Ik denk dat ik gewoon vlak vantevoren ga kolven en dan eventueel nog even (op de wc ofoz of als er wel een ruimte is) met m’n handkolfje nog wat Tussen m’n gezelschap gezellig kolven in het restaurant zie ik niet zitten hoor 😂 Je ziet echt alles als ik kolf (iig hoe ik het doe en ik heb m’n handen niet vrij.. dus daar heb ik echt een privé-ruimte voor nodig 😛

2 jaar geleden

Reactie op taartjes1234

Met 14 weken zit ik nogsteeds op 6 a 7 voedingen. Hij slaapt nog niet door, dus snachts komt hij ook ongeveer 2 keer. Ik hoop dat dit uiteindelijk wel over gaat en hij wel gaat doorslapen. Maar we wachten het rustig af.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op taartjes1234

Hier een jochie van 12 weken. Sinds we uit sprong 2 zijn, voed ik 9-10 x pd ipv 9-12x. En nu we duidelijk de 3e sprong in gaan, slaapt hij s'nachts opeens 5-6 uur voor de eerste nacht voeding ipv 2,5-4 uur! 😁 Het consultatiebureau zei al; ritme komt vanzelf, geef het tijd. Jij hebt nog tijd. Die kleintjes groeien en ontwikkelen zo veel zo snel! Komt goed!

2 jaar geleden

Reactie op taartjes1234

Ons zoontje is vandaag precies 13 weken. Wij zitten nu sinds ongeveer 2 weken op 5 voedingen. Wij spelen ‘s avonds wel een beetje vals door een fles afgekolfde melk te geven ipv hem uit de borst te laten drinken. Maar sinds we dat doen slaapt hij door, dat is langzaam opgebouwd. Van eerst 5 uurtjes achter elkaar naar nu tussen de 9 a 10 uur per nacht ☺️

2 jaar geleden

Vandaag mijn eerste werkdag na 10 weken en dus ook 3x per dag kolven.. Nu slaapt Leah al nachten door en wordt ik dus al overvol wakker. De eerste borst drinkt ze de spanning af maar borst 2 (nu links) krijgt ze dus nooit leeg.. Zonet eerste kolf sessie op het werk gehad en kolfde 200ml.. (max 10 min. Dubbel gekolft) Leah drinkt max 140 ml. Maar nu 3.5 uur later staat mijn linkerborst op knappen, lees pijn en Leah ligt bij de gastouder nog lekker te tukken.. Ik heb het vermoedden dat ik het met kolven dus niet goed leeg krijg Iemand tipsss

2 jaar geleden

Reactie op LHS3

Vandaag mijn eerste werkdag na 10 weken en dus ook 3x per dag kolven.. Nu s ...
Ik heb geen tip. Alleen compliment. Wat prachtig dat je doorgaat met borstvoeding & kolven. Wees blij dat je veel en goede melk hebt.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op LHS3

Vandaag mijn eerste werkdag na 10 weken en dus ook 3x per dag kolven.. Nu s ...
Ik ben dat ook ervaren toen ik voor het eerst kolfde... Bij mij zakken volgens mij de kolven wat naar beneden als ik dingen aan het doen ben. Misschien dus dat ze in verschillende posities houden helpt. Anderzijds kun je de gebieden waarvan je voelt dat niet goed leeg komen, zelf met de hand masseren /melken tijdens het kolven. Zie het als hand expressie tijdens het kolven. Tot slot ben ik bij mezelf gewerkt dat de haakaa gek genoeg de boel beter leeg krijgt dan mijn kolven... Misschien zit er iets tussen dat helpt...

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Ik ben dat ook ervaren toen ik voor het eerst kolfde... Bij mij zakken volg ...
Hebben jullie de goede maat borstschild? Dat hielp bij mij enorm! Ik heb kleine tepels, dus die er standaard bij zat, was te groot 😬

2 jaar geleden

Reactie op daantje_28

Ons zoontje is vandaag precies 13 weken. Wij zitten nu sinds ongeveer 2 wek ...
Oh! Hier nog 2x in de nacht. Misschien moet ik dit ook eens proberen want ik heb het idee dat ze zich niet helemaal vol drinkt aan de borst. Hoe laat geef je dat flesje?

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Ik ben dat ook ervaren toen ik voor het eerst kolfde... Bij mij zakken volg ...
De Haakaa heb ik veel gebruikt rond de kraamweek en idd erg fijn! Maar als ik die er nu aanhang dan haalt die niet veel uit. Ik ben gisteravond positief getest dus en nu behoorlijk belabberd! 1 voordeel nog een weekje mini bij me hebben😆 Voor op het werk zal ik idd eens masseren voor en tijdens het kolven

2 jaar geleden

Afgelopen week had ik het idee dat mijn kleine man veel beter at dan de week ervoor. Eindelijk weer rustig 10 minuten aan de ene borst en daarna vaak nog 4/5 minuten aan de andere borst. Overdag komt hij om de 2,5 uur en 's nachts gemiddeld om de 3 (heel soms 4 en soms ook nog 2,5) Nu bleek hij net bij het consultatiebureau weer maar 90 gram te zijn aangekomen in plaats van 150 gram (afgelopen drie weken kwam hij elke week maar 90-100 gram aan) en nu twijfel ik dus enorm aan mijn productie. Nog tips hoe ik kan checken of het mijn productie is en als dat het geval is, wat ik dan zou kunnen doen? Het cb begon al over kunstvoeding maar ik wil het liefst zo lang als mogelijk bv blijven geven.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Afgelopen week had ik het idee dat mijn kleine man veel beter at dan de wee ...
Snap ik helemaal! Ik lees veel over borstmelk stimuleren met fenegriek, borstvoedingsthee werkte voor mij goed, en havermout hoor ik ook veel goeds over. Die van mij drinkt net zo vaak als die van jou, dus ik denk dat hij al val genoeg drinkt... Misschien kun je hem stimuleren om langer te drinken, door een beetje kroelen en hem te aaien tijdens het voeden. Die van mij wordt daar altijd heel vrolijk van. Verder had ik ergens iets langs zien komen over de voedingswaarde van je melk verhogen, maar ik weet echt niet meer wat of waar... Hopelijk weten meer mensen hier daar iets over.

2 jaar geleden

Misschien eens een dag afkolven om te kijken hoeveel je dan hebt? Afkolven naast de voedingen helpt sowieso met de productie.