772 Reacties

2 jaar geleden

Help ik heb een papfles weigeraar! Mijn dochtertje is bijna 3 maanden en weigert plots compleet gevoed te worden met de fles. Over enkele weken moet ik terug gaan werken en ik ben radeloos. In het begin deed ze dot goed maar sinds enkele dagen geleden pfff… Ze hapt door mijn tshirt heen naar mijn borst terwijl ik haar de papfles aanbied (vers gekolfd trouwens) Ik probeer elke keer zo’n 10min lang maar geef dan toch altijd gewoon de borst. Ze geraakt helemaal over haar toeren en ik ook. Niet omdat ik het gehuil niet kan aanhoren maar omdat ik weet dat ik er binnenkort 3 dagen in de week niet zal zijn om dit te doen.

2 jaar geleden

Reactie op CyntjeB

Help ik heb een papfles weigeraar! Mijn dochtertje is bijna 3 maanden en we ...
Is het niet dat ze bij jou liever de borst heeft? Dat als iemand anders het flesje geeft, dat ze het wel wil? (heb gehoord dat dat sowieso beter is.. ook ivm eventuele borstweigering… ik durf zelf geen flesje meer te geven 🙈)

2 jaar geleden

Reactie op CyntjeB

Ik herken je gevoel! Wij hebben ook een fles weigeraar… eerst ging het prima, iedereen kon de fles geven en nu ineens moeilijk en echt overstuur. Uiteindelijk toch de borst gegeven (wel 15 minuten wachten i.v.m. gewenning). Maar het is wel vervelend!

2 jaar geleden

Reactie op CyntjeB

Mijn dochter neemt van mij ook geen flesje aan, alleen de borst. Terwijl mijn man of mijn moeder haar wel de fles kunnen geven. Heb je dit misschien al geprobeerd? Snap dat het frustrerend is!

2 jaar geleden

Reactie op Marros91

Iemand tips hoe je kan zorgen dat de baby goed aanhapt? Onze kleine man is ...
Gefeliciteerd met je zoon 😊. Snel lactatiekundige inschakelen! Anders krijg je straks kloven en dan is het echt niet leuk meer. Als je aanvullend verzekerd bent krijg je het vaak vergoed. Zou bijv een te kort tongriempje kunnen zijn, of misschien net een voedingshouding die niet goed voor jullie werkt ofzo. Moeilijk om op afstand te beoordelen.

2 jaar geleden

Reactie op CyntjeB

Exact dit heb ik hier ook aan de hand. Dochtertje van bijna 3 maanden weigert de fles met (vers) gekolfde melk terwijl ze het eerst zonder problemen nam. Maakt niet uit wie dit geeft en of ik nu wel of niet in de buurt ben. Maakt me heel erg bang aangezien ze volgende week al wendagen heeft op de crèche en over 2 weken 4 dagen per week moet gaan. Iedereen zegt dat het daar wel plots zal lukken, maar dat stelt mij niet gerust. Ik ben ook radeloos en weet niet hoe ik dit kan aanpakken :(

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op anoniem-465322

Gefeliciteerd met je zoon 😊. Snel lactatiekundige inschakelen! Anders krij ...
Dankjewel voor je reactie! Ondertussen is m’n zoontje 12 weken oud en gaat de borstvoeding super! We bleken allebei spruw te hebben, waardoor het aanhappen nog slechter ging en het dus ook zo een zeer deed. Ben wel met tepelhoedje gaan voeden destijds en helaas lukt het nu niet meer zonder, maar daar heb ik me bij neergelegd ☺️ Ben allang blij dat het zo goed gaat.

2 jaar geleden

Reactie op Marros91

Dankjewel voor je reactie! Ondertussen is m’n zoontje 12 weken oud en gaat ...
Ah fijn dat het nu zo goed gaat! Ik zag later pas dat mijn reacties op verkeerde volgorde stond, oudste reacties eerst 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Marros91

Dankjewel voor je reactie! Ondertussen is m’n zoontje 12 weken oud en gaat ...
Probeer over een weekje of in weekend evengoed eens zonder. Even laten zuigen zodat de tepel omhoogkomt te staan, en dan zonder. Zo deed ik het ook. 💌

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op anoniem-465322

Ah fijn dat het nu zo goed gaat! Ik zag later pas dat mijn reacties op verk ...
Haha dacht ik al 😁

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Lautje8

Probeer over een weekje of in weekend evengoed eens zonder. Even laten zuig ...
Oh dat heb ik nog nooit geprobeerd, goeie, ga ik eens proberen. Merk dat de drempel steeds hoger wordt, omdat ik bang ben dat het weer zo een pijn gaat doen…

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Marros91

Oh dat heb ik nog nooit geprobeerd, goeie, ga ik eens proberen. Merk dat de ...
Succes! You got this!

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Succes! You got this!
Thanks 😘

2 jaar geleden

Reactie op MarietjeBoss

Oh! Hier nog 2x in de nacht. Misschien moet ik dit ook eens proberen want i ...
Ik ben ook erg benieuwd hoeveel je dan geeft dat hij nu langer door slaapt

2 jaar geleden

Reactie op IRISLL

Hier 9 weken, en slaap van 21.30/22.00 tot 8.00/9.00
Hoe krijg je dat voor elkaar?

2 jaar geleden

Hoeveel voeding geven jullie mee naar de oppas? Ik ga volgende week weer werken en ben dan van 8.00 tot 17.15 uur weg bij mijn dochter. Het grootste flesje wat ze een keer weg heeft gewerkt is 120cc geweest. Maar ik voed op verzoek dus het is voor mij wel echt zoeken wat ik mee moet geven. 😅

2 jaar geleden

Reactie op Kim0709

Hoeveel voeding geven jullie mee naar de oppas? Ik ga volgende week weer we ...
https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/267-hoeveel-melk-in-een-fles Bij ons klopt deze berekening.

2 jaar geleden

Reactie op kimvandd

Hoe krijg je dat voor elkaar?
Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten! Hij slaapt wel altijd ingebakerd en ik geloof echt dat dat er aan mee helpt. Verder dronk ie toch nog overdag om de 3 uur, nu elke 4 uur. Helaas moeten we er nu elke ochtend uit om z’n zus naar school te brengen haha.

2 jaar geleden

Reactie op Kim0709

Hoeveel voeding geven jullie mee naar de oppas? Ik ga volgende week weer we ...
Wij kunnen bij de opvang flesjes/zakjes in de vriezer bewaren :) Dus dan hebben ze altijd een voorraadje :) Nu ik weer werk, geef ik de gekolfde melk van de dag ervoor mee.. het ligt eraan hoe laat ze gedronken heeft als we haar brengen, hoeveel ze echt drinkt op een dag.. En sowieso verschilt het nog wel eens.. ik hou het maar net bij met kolven denk ik 😬 (Meestal drinkt ze 3 keer.. een keer 100, een keer 150 en nog een keer 100 of iets minder/meer.. dat ligt aan de tijd)

2 jaar geleden

Komen jullie kindjes goed aan? Ik laat ons kindje niet wekelijks wegen bij het weeguurtje maar we wegen hem zelf thuis (eerst zelf op de weegschaal en dan samen met hem) en heb het gevoel dat hij echt niet meer zo aankomt zoals eerst. Maakt me een beetje onzeker en ben bang dat mn borstvoeding niet meer voldoende is😅 hij is nu 15 weken