772 Reacties
2 jaar geleden
Komen jullie kindjes goed aan? Ik laat ons kindje niet wekelijks wegen bij ...
Heeft hij nog steeds volle plasluiers? Dan kun je er volgens mij op vertrouwen dat het goed zit :-). Kindjes groeien ook op een curve: in het begin heel hard en naar mate ze ouder worden steeds minder hard.
2 jaar geleden
Voor de dames die fulltime kolven: hoe vaak kolven jullie per dag?
Hij huilt nu zo vaak aan de borst, waardoor ik bang ben dat hij niet genoeg binnen krijgt. Overweeg fulltime te gaan kolven hierdoor (fles drinkt hij beter)
2 jaar geleden
Bedankt voor de reacties!
Cb denkt dat hij huilt aan de borst omdat ik nog te vaak voed met 13 weken. Ik zat op elke 3 uur, ga nu naar elke 4 uur. Eerst dat maar proberen, dan eventueel fulltime kolven als dat niet werkt.
2 jaar geleden
Reactie op LHS3
Voed je niet op aanvraag?
Bij mij is het de ene keer 3 uur en soms ook wel ...
In theorie wel. Maar hij is niet zo duidelijk in wanneer hij wil eten. Hij zuigt altijd op zijn vuistjes, vooral als hij moet poepen.
Het duurt wel echt lang voordat hij gaat huilen, dus daar wacht ik nooit op.
Hoe gaat dat bij jou?
2 jaar geleden
Reactie op Cillycilly
In theorie wel. Maar hij is niet zo duidelijk in wanneer hij wil eten. Hij ...
Ja, ze zuigt idd ook veel op de handjes maar kan wel goed zien en horen wanneer ze honger heeft, dan huilt ze echt met "neeehhh" (weet niet of je bekend bent met dunstan babytaal) en krampjes is huilt ze veel intenser en beentjes intrekken. Ik wacht dus echt op het "Nehh" huiltje
2 jaar geleden
Reactie op LHS3
Ja, ze zuigt idd ook veel op de handjes maar kan wel goed zien en horen wan ...
Ja dat harde huilen bij krampjes is goed te herkennen (hartverscheurend..). Dat ‘neeeeeh’ huiltje gebruikt hij vaak meer als hij in zijn bedje/box ligt en het zat is. Geef hem aandacht en het is weer klaar.
Heb nog geen ‘honger huil’ ontdekt. Zal mij nog eens in dunstan verdiepen. (Ooit weleens gelezen)
2 jaar geleden
Vraagje voor de mama's die alle voedingen kolven:
Hoeveel cc drinken jullie 14 oude baby's per voeding? En in het bijzonder; hoeveel cc bij de laatste avondvoeding?
Onze meid klokt bij de avondvoeding van 18.45uur als we haar op bed leggen 180cc weg. De rest van de voedingen drinkt ze aan de borst, dus heb ik geen idee wat ze drinkt... maar is 180cc normaal en niet veel te veel?
2 jaar geleden
Reactie op Nitij
Vraagje voor de mama's die alle voedingen kolven:
Hoeveel cc drinken jullie ...
Ik kan niet helemaal antwoord geven op je vraag. Maar hier een baby van 15 weken en drinkt ‘s avonds ook een fles van 180/190 leeg. Soms overdag ook een flesje van 180, zou volgens de berekening te veel zijn.. maar hij vraagt om meer voeding als we hem minder geven. Vindt het wel nog lastig hoe veel bv ik hem mee moet geven naar het kdv straks
2 jaar geleden
Reactie op daantje_28
Ik kan niet helemaal antwoord geven op je vraag. Maar hier een baby van 15 ...
Dankjewel! Fijn te weten dat er meer baby's zijn die lekker weg drinken met borstvoeding 😉
Ik heb ook geen idee wat mee te geven naar de opvang. Wel wil ik bij oma en dr opvang reserve mee geven (flesje dat omvalt of iets), dus als het tekort is wat ik mee geef kunnen ze altijd nog een reserve zakje pakken denk ik dan...
Morgen gaat ze een dag naar mn zus, dan geef ik veel mee, hopelijk heb ik daarna dan wat beter zicht op wat ze drinkt overdag. Ingewikkeld soms he?
2 jaar geleden
Reactie op Nitij
Dankjewel! Fijn te weten dat er meer baby's zijn die lekker weg drinken met ...
Ik geef ons meisje al 2 maanden gekolfde melk en begin er nu een beetje kijk op te krijgen hoeveel ze wanneer drinkt. De eerste twee voedingen 's morgens drinkt ze rond de 130cc, daarna nog drie voedingen van rond de 170cc. Als ze 's nachts komt krijgt ze ook 130cc.
Misschien heb je er wat aan om te bepalen hoeveel je mee moet geven naar de opvang. Al zal wel kindje ook weer anders zijn.
2 jaar geleden
Ik kolf ineens minder dan normaal. Iemand hier ook last van (gehad) en misschien tips?
2 jaar geleden
Reactie op Meer90
Ben je ongesteld? Dat schijnt voor een dip te kunnen zorgen
Had ik idd ook gelezen, maar niet ongesteld. Ook niet het gevoel dat het eraan zit te komen.