772 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Meer90

Ben je ongesteld? Dat schijnt voor een dip te kunnen zorgen
Dit is bij mij niet het geval. Ik kolf altijd rond de 1 liter op een dag.

2 jaar geleden

Ik had dit ook. Bij mij bleek ik naar 1x een toeschietreflex te hebben en daarna niet meer... gebruik nu een neusspray van de huisarts en heb er geen last meer van! 😁

2 jaar geleden

Reactie op Gietertje

Hier is de hongerhuil ‘lait’ (Frans voor melk) 😂 Ik vraag me serieus af of ...
Hier ok! 😍

2 jaar geleden

Ik ben bang dat mijn borstvoedingsavontuur wel eens tot zijn einde kan komen binnenkort. Gisteren en vandaag twee volledige dagen op de opvang en vanaf volgende week zelfs vier. Ik kolf net geen drie voedingen bij elkaar met drie keer kolven (vaker kan straks ook niet op werk) en waarschijnlijk heeft mijn kleintje er straks echt wel vier per dag nodig omdat ik echt lang weg ben. Ik word erg verdrietig van het idee om te moeten afbouwen met het risico dat het helemaal niet meer lukt. Als jullie nog goede tips hebben, hoor ik ze graag.

2 jaar geleden

Ohh wat balen zeg.. Misschien kun je na de voedingen nakolven. Misschien krik je je productie net wat op.. Al zal er 10 ml uitkomen deze kun je dan invriezen als ijsklontjes en dan aan de voedingen aanvullen.

2 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Ik ben bang dat mijn borstvoedingsavontuur wel eens tot zijn einde kan kome ...
Je schijnt je melkproductie wat te kunnen verhogen. Hier staan wat tips: https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/294-te-weinig-melk-oplossingen Zelf heb ik in het begin van het borstvoeding geven hulp gezocht bij een lactatiekundige en kan nog steeds bij haar terecht met vragen. Echt een aanrader om tips voor jouw situatie te krijgen van iemand met kennis en die je ook een hart onder de riem kan steken als je dat nodig hebt. Heb je het geld er niet voor (over), dat is er ook een hulplijn van La Leche League waar je kunt vragen om tips: https://www.lalecheleague.nl/contact Zelf geen ervaring mee, maar misschien heb je hier iets aan?

2 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Geen tips helaas om je productie te verhogen. Maar waar ik mij ‘goed’ bij voel is het te gaan combineren. Ik kolf zo veel als dat ik kan (heb gelukkig wel nog een voorraad in de vriezer) dus nu nog volledig bv maar zal straks een voeding vervangen worden door kunstvoeding, zo blijf ik hem wel borstvoeding geven, maar net wat meer binnen door extra kunstvoeding☺️

2 jaar geleden

Reactie op daantje_28

Geen tips helaas om je productie te verhogen. Maar waar ik mij ‘goed’ bij v ...
Mag ik vragen welke kv je gebruikt? Zag dat nutrilon een speciale variant heeft icm borstvoeding. (Nutrilon prefea). Benieuwd of dit echt een betere optie is icm borstvoeding of dat het net zo goed voeding van bijv. Kruidvat kan zijn?

2 jaar geleden

Reactie op daantje_28

Geen tips helaas om je productie te verhogen. Maar waar ik mij ‘goed’ bij v ...
Ik ga precies hetzelfde doen :) Ik kolf ook (net geen) 3 voedingen en ben ook bijna door m’n vriezervoorraad heen.. Dus wss volgende week al een kunstvoeding per dag dat ik werk Voor zolang ik het nog zie zitten (en er nog redelijk wat uit krijg), ga ik door met kolven en live borstvoeding geven :)

2 jaar geleden

Mag ik vragen welke kv je gebruikt? Zag dat nutrilon een speciale variant ...
Wij gebruiken inderdaad gewoon Kruidvat. Twee weken geleden voor het eerst gegeven, en zowel de kunstvoeding als borstvoeding blijven er beide even goed in gaan. (Even rustig aan getest ivm koemelk allergie in de familie), merk ook niks anders qua spugen, krampjes of ontlasting!

2 jaar geleden

Mijn zoontje 15 weken drinkt heel weinig (of veel minder) per voeding sinds een paar dagen. Hij is super alert en wil de hele tijd om zich heen kijken. Eerst zaten we op ruim 10 minuten ene borst en 5 minuten andere kant. Nu halen we Max 5 aan iedere kant per keer. Hierdoor komt hij ook veel vaker voor een voeding en ook vaak aan het einde van de wakkertijd. Hij is al een paar keer aan de borst in slaap gevallen - wat ik op dat moment niet zo erg vond, maar ik wil niet dat dat de gewoonte wordt. Iemand tips?

2 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Ik heb in de nacht en ochtend dat ik wel genoeg extra's heb, dus dan zet ik zo'n lekbakje op m'n ene borst terwijl ze uit de andere drinkt. Hiermee krijg ik elke nacht minimaal een half flesje extra bij elkaar zonder er iets voor te hoeven doen (toch weer 4 flesjes in de week). Geen idee of het voor jou zou kunnen werken, maar hier is het wel een uitkomst.

2 jaar geleden

Ok ik ben eruit.. ik ga nu echt afbouwen met borstvoeding 😬 Sowieso moeten we nu al combineren met kunst, omdat ik niet genoeg kolf voor wat ze drinkt als ik weg ben.. en dit weekend (en wel vaker) was ze overdag weer zooo aan het borstweigeren.. heeft vast te maken met een sprongetje en/of wat verkouden zijn.. maar het levert me gewoon soms te veel gedoe op.. En zij wordt er ook niet blij van om elke keer te janken alsof ze wordt vermoord als ik haar voor m’n borst hou.. Het is dan ook echt een hongerkrijs.. een flesje gaat er op zo’n moment meteen in 😬 Denk dat ze het toch makkelijker vindt en soms als ze moe is en honger heeft te lui is om aan de tiet te gaan. Dat ze doorheeft dat ze op de crèche en als het papadag is makkelijker gaat 😛 De vriezervoorraad thuis en op de crèche is op twee zakjes na op, dus als ik nu werk, krijgt ze wat ik nog kolf (ga ik mee afbouwen) en voor de rest kunstvoeding Gisteren heeft ze al twee flesjes kunst gehad en dat ging erin alsof ze nooit anders heeft gehad 😊 En ze heeft ook gewoon geslapen als een roosje :) Voor zolang het lukt, wil ik nog wel savonds en snachts/sochtends geven, maar dat zal ook wel snel gedaan zijn denk ik Ik ga die momentjes wel stiekem missen, maar vind het ook wel fijn om zeker te weten wat ze binnenkrijgt en geen frustratie meer te hebben met weigeren :)

2 jaar geleden

Zijn er hier al babys die vanaf de avond doorslapen tot de volgende ochtend? Ik bedoel, wij maken onze baby nu nog wakker om 22:30 uur voor de nachtvoeding en hij vind dat helemaal niet leuk😂 krijgt dus nu 6 voedingen per dag. Kan deze voeding al worden overgeslagen en dus overgaan naar 5 voedingen of is hij daar nog te jong voor denken jullie? Hij is nu 4 maand

2 jaar geleden

Zijn er hier al babys die vanaf de avond doorslapen tot de volgende ochtend ...
Verschilt erg per baby. Maar onze zoon is vandaag precies 4 maanden en zit al een tijdje op maar 5 voedingen. Laatste weken (omdat hij nu alles afgekolfd per fles krijgt ipv uit de borst) soms zelfs maar 4 voedingen.

2 jaar geleden

Ik heb Corona gehad en sindsdien is mijn productie een stuk minder, dat weet ik omdat ik iedere dag 1 flesje kolf zodat mijn man een voeding kan geven. Dat was eerder zo’n 160ml, nu kom ik met moeite aan de 90/100ml. Meer mensen die na ziekte een dip hadden? Ik vertrouw er op dat mijn lijf het wel weer oplost, ik kan er online alleen bijna niets over vinden.

2 jaar geleden

Reactie op bbgvjfvnb

Ik heb Corona gehad en sindsdien is mijn productie een stuk minder, dat wee ...
Ik hen nu corona en merk het ook. Eerst 180 bij niet leegkolven nu amper 130. Borsten voelen ook leeg aan. Hoe lang geleden had jij corona?

2 jaar geleden

Reactie op bbgvjfvnb

Ik heb Corona gehad en sindsdien is mijn productie een stuk minder, dat wee ...
Ik heb geen Corona gehad, maar 2 dagen flinke buikgriep.. toen is m’n productie ook omlaag gegaan.. en doordat ik de week erna weer moest gaan werken en 4 dagen moest kolven overdag, is hij ook niet 100% meer bijgetrokken denk ik.. Ik kolfde altijd na de ochtend/nachtvoeding.. dan had ze genoeg aan 1 borst en kolfde ik de ander (80-120 ml uit 1 borst). Tijdens en nadat ik ziek was, heb ik dat een poosje niet gedaan en daarna had ze nooit meer genoeg aan 1 borst sochtends. Ik denk dat ik het nog wel had kunnen opkrikken weer hoor, maar dat vind ik te veel gedoe (vooral sochtends/snachts als ik er al vroeg uit moet voor m’n werk)

2 jaar geleden

Ik heb ook een dip gehad maar na 3 weken weer volop melk👌nu heb ik al veel melk dus kon het bij mij geen kwaad. Ik denk en hoop dat je lichaam wel reageert op de behoefte van je kindje en je kind krijgt altijd meer uit de borst als dat de kolf kan. Goed eten en drinken erbij💪💪

2 jaar geleden

Reactie op anvss

Ik hen nu corona en merk het ook. Eerst 180 bij niet leegkolven nu amper 13 ...
Een week geleden, ik ben er twee dagen behoorlijk ziek van geweest met hoge koorts. Voel jij je wel oké?