772 Reacties

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Pleun22

Productie gedaald sinds ik werk :( Kolf me suf baal echt heel erg
Zwaar balen, zeg! Ik hoop dat dat me bespaard blijft... En bij jou snel weer aantrekt!

2 jaar geleden

Voor de mede-afbouwers: hoeveel doen jullie in een flesje kv? Ik zit nu op 6x bv per dag maar ik lees overal dat mijn zoontje op kv al op 4x voeding zou moeten zitten. Omdat hij wat last heeft van spugen maak ik liever de flesjes niet te groot + ik heb natuurlijk nog 5 andere voedingen te geven.

2 jaar geleden

Reactie op taartjes1234

Voor de mede-afbouwers: hoeveel doen jullie in een flesje kv? Ik zit nu op ...
Oh ik doe ook nog steeds 6 voedingen hoor Nog niet zo strikt allemaal.. Meestal 120 of 150 ml plus schepjes Met afgekolfde melk krijgt ze ook (maar) 100-150 vaak op Ik doe het ook nog steeds op de manier van borstvoeding.. om de 3-4 uur (wanneer ze aangeeft dat ze honger heeft) Ik denk dat ze volgens de ‘boekjes’ te weinig krijgt, maar ze is ook maar een kleintje, dus ik wil haar ook niet volstouwen Eergisternacht was ze ziek (misselijk, alles eruit gekotst, en niks willen drinken.. heel zielig :() Gisteren heeft ze dan denk ik ook helemaal te weinig gehad, maar ik denk dat haar darmpjes weer rustig moeten wennen aan eten nu. Dat zou ik zelf ook hebben als ik zoveel had gekotst. Ze heeft gister sochtends 7 minuutjes borst gehad (normaal 8-12), toen 100 cc gekolfde melk, daarna voor het slapen gaan nog eens 50 cc gekolfde melk Daarna 120 plus schepjes kunst, dan 50 cc borstvoeding plus 5 minuten borst en tot slot 6 minuten borst (in haar slaap.. ze sliep te diep denk ik voor een echte droomvoeding) En ze was de hele dag vrolijk en tevreden :)

2 jaar geleden

Reactie op Pleun22

Heb ik ook 😢😢😢

2 jaar geleden

Reactie op Pleun22

Hoe lang kolf je al op werk? De eerste week terug op werk kolfde ik te weinig en ik maakte me erg zorgen. Deze week gaat het al beter en kolf ik net een beetje meer dan ik nodig heb. Wie weet, wordt het vanzelf weer wat beter.

2 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Hoe lang kolf je al op werk? De eerste week terug op werk kolfde ik te wein ...
Vandaag iets betere dag gehad, klopt idd! Heb meer hoop nu

2 jaar geleden

Ik ben verkouden sinds een week, de baby hoest ook. Zo erg.. Ik startte weer met werken/zij gaat naar de crèche. Wellicht daar gehaald. Weerstand opbouwen? Maar wat me opvalt; door verkouden te zijn, drink ik vaker warme melk met honing. Vooral voor het slapen gaan. Ik geef borstvoeding op verzoek, ik kolf een keertje af in de ochtend/een uur na de eerste voeding van de dag. Om voorrad te hebben. Sinds drie dagen kolf ik steeds zo'n 160ml, waar ik voorheen max. 110 kolfde, soms zelfs maar 50 ml. Ik schrik er zelf van. Specifiek maar herkent iemand dit? Kan het dat (meer) melk drinken, meer melk maakt?

2 jaar geleden

Ik zie veel mama's struggelen met afname van de BV maar zijn er hier ook mama's met over productie? Ik merk nu ze vaker de fles krijgt dat ze haar vaak verslikt aan de borst en veel te veel aan de borst drinkt (geeft dan erg veel terug) dus ik neig soms al naar kolven en fles geven omdat het frustreert als ze zo onrustig aan de borst hangt. Vooral als mijn toeschiet reflex komt.. Dan zijn het net 2 douche koppen Nu slaapt ze dus ook nog eens door en wordt ik rond 6 uur wakker met 2 voetballen die lekken.. Ze krijgt dan 1 borst leeg en andere kolf ik af (anders te veel pijn) hoeveel tijd heeft het nodig voor mijn borsten snappen dat er nachts geen baby meer aan hangt?? (want die stuwing is geen pretje) Vandaag 3x gekolft en dan kolf ik met gemak 700 ml😲... Aan de fles drinkt ze gemiddeld a 140/150.. Meer mama's met struggelss met veel melk?

2 jaar geleden

Oef die nachten … weer elke 2 uur nu. Baby 3.5 maand , gesloopt!

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op LHS3

Ik zie veel mama's struggelen met afname van de BV maar zijn er hier ook ma ...
Hoe meer vraag, hoe meer er geproduceerd wordt. Dat geld ook voor kolven. Als je je borsten alleen 'afroomt' met de kolf ipv leeg trekt, puur zodat de ergste druk eraf is, zal je lichaam door hebben dat s'nachts minder melk nodig is en minder aan gaan maken. Zoveel mogelijk door de stuwing heen bijten waar mogelijk. Heeft bij mij ook geholpen. Heb nog steeds een stevig toeschietreflex, maar de kleine kan het gelukkig aardig behappen. Na de verstopte melkklier, net aan het begin van werk en kolven, is mijn productie meer terug gelopen, maar door regelmatig kolven, stimuleer ik deze nu weer. Je kunt altijd ook je melk doneren aan de moeder melk bank 😁

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Hoe meer vraag, hoe meer er geproduceerd wordt. Dat geld ook voor kolven. A ...
Ik haal idd alleen de druk eraf in de ochtend met de HK kolf. Kolf hem niet helemaal leeg want nog meer stimulatie moet maar niet. Ik ga me eens verdiepen in het doneren van melk! Fijn dat je productie weer op pijl is💪 We moeten trots zijn dat we al zo lang ons kindje voorzien van vloeibaar goud😍

2 jaar geleden

Reactie op Pleun22

Oef die nachten … weer elke 2 uur nu. Baby 3.5 maand , gesloopt!
Hier idem dito! Elke 1,5u/2,5u.. 🥴 zal wel de slaapregressie zijn. Nu overdag ook elke 2,5u. Ach, gelukkig is het tijdelijk, ze zullen het wel nodig hebben.

2 jaar geleden

Baby weigert ineens mn borsten 😩 Heeft iemand dit gehad? Al paar dagen nu

2 jaar geleden

Reactie op Pleun22

Hier ook. Maar hij is ook aardig snotterig. Uit de fles is nu denk ik makkelijker voor hem. Hoop dat t snel verandert. Niet leuk, een krijsend kind aan de borst

2 jaar geleden

Reactie op Pleun22

Is je baby verkouden? Spoel het neusje eens met fysiologisch water voor het voeden?

2 jaar geleden

Reactie op Pleun22

Helemaal en allebei? Ik heb 3 weken geleden wel hele slechte dagen gehad... dat ze na 5min ging huilen en sowieso geen 2de borst wilde. Is dat wat er bij jou ook gebeurd?

2 jaar geleden

Reactie op LHS3

Ik zie veel mama's struggelen met afname van de BV maar zijn er hier ook ma ...
Ja hoor, ikke! Op werkdagen kolf ik 3x 15min en zit ik ook regelmatig tussen de 600 en 700mL. Ben er heel blij en trots op! Wil ook nog lang zo doorgaan. Ik kolf 's avonds rond 21u nog even kort, zodat mijn borsten 's nachts niet zo hard zijn en ik mijn zoontje (19wk) inderdaad niet omver spuit 😅 Mijn zoontje heeft 'n poosje doorgeslapen, nu dus weer even niet meer, hihi. Maar het duurde bij mij ongeveer een week tot 10 dagen eer mijn borsten waren gewend aan de afwezigheid van een voeding in de nacht.. Succes!

2 jaar geleden

Hier idem dito! Elke 1,5u/2,5u.. 🥴 zal wel de slaapregressie zijn. Nu ove ...
Precies hetzelfde hier ! In de nacht sliep hij eerst 7-8 uur door en nu wil hij inderdaad elke 2-3 uur weer drinken ( en gulzig ook) Overdag hetzelfde 😅 regelmaat is geheel verdwenen en kan de honger signalen daarom misschien ook wat minder herkennen. Gewoon aan toegeven dan maar ?

2 jaar geleden

Reactie op Nitij

Helemaal en allebei? Ik heb 3 weken geleden wel hele slechte dagen gehad... ...
Nee hij begint niet eens met drinken zelfs… gaat echt krijsen en overstrekken :-( aan beiden kanten. Wel beetje verkouden, had neusspray van te voren geprobeerd maar hielp niet. Weet het even niet… misschien na het douchen proberen

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op annam87

Precies hetzelfde hier ! In de nacht sliep hij eerst 7-8 uur door en nu wil ...
Ik geef sowieso nog steeds op verzoek. Honger laten leiden is niet bepaald een optie, lijkt mij 😋