772 Reacties

2 jaar geleden

Ik ben ook heel benieuwd wanneer de eerste menstruatie weer komt! Heb wel redelijk lang gevloeid na de bevalling vind ik zelf (tot 8 weken), nu is de kleine meid ruim 19 weken en nog niks. Heb ook nog niet echt het idee dat het eraan zit te komen. Gebruik geen hormonale anticonceptie. Het kan sowieso wel een halfjaar duren bij borstvoeding, maar kan natuurlijk ook eerder of nog later dan dat. We zullen zien 😏

2 jaar geleden

Reactie op mamaST

5 maanden na de bevalling en al 3 x gemenstrueerd. 🙄 (volledige borstvoedi ...
Ik ook! Meteen weer regelmatig. Vanaf 6 weken na de bevalling kwam mijn cyclus weer op gang (wat spotting en krampjes) en bij 3 maanden weer de eerste echte menstruatie. Ook fulltime borstvoeding, zelfs met nog bijna 8-9 voedingen per dag.

2 jaar geleden

Reactie op annam87

Precies hetzelfde hier ! In de nacht sliep hij eerst 7-8 uur door en nu wil ...
Hier precies hetzelfde!! Ook s nachts elke 1,5 uur, al weken. Ze zeggen dat het niet alleen slaapregressie is maar ook vaak samenhangt met dat je als moeder weer gaat werken. Soort extra behoefte aan nabijheid. Vind ik ook wel logisch klinken 😊.

2 jaar geleden

Maar ook meteen weer regelmatig na de 1e x?
Redelijk regelmatig, iets sneller op elkaar dan eerst!

2 jaar geleden

Reactie op Pleun22

Ja allemaal niet helaas :-( schijnt voor te komen … lactatiekundige zegt ve ...
Wij hebben soms ook van die momenten. Vaak is het zo dat ze dan te moe is of toch ergens last van heeft ( bijv. Last van haar buikje). Bij mij helpt het soms om tijdens het voeden witte ruis op te zetten. Dan is ze wat rustiger, waardoor ze lang genoeg aanhapt zodat de melk goed gaat stromen, en meestal blijft ze dan drinken en wordt ze steeds rustiger. Anders geef ik haar idd een flesje en kolf ik af.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op anoniem-465322

Hier precies hetzelfde!! Ook s nachts elke 1,5 uur, al weken. Ze zeggen dat ...
Oh ja, nog helemaal niet aan gedacht! Hier begint hij ook weer steeds vaker 's nachts te komen weer.

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 4 maanden drinkt al paar weken heel onrustig en trekt steeds aan de tepel. Iemand een idee? Het maakt niet zo veel uit waar ik voed (rustig slaapkamer of druk café), hij doet het overal.

2 jaar geleden

Reactie op Fannyke89

Mijn zoontje van 4 maanden drinkt al paar weken heel onrustig en trekt stee ...
Nog geen tandjes in aantocht? Mijn dochter doet het alleen als ze bijna vol zit

2 jaar geleden

Reactie op LHS3

Nog geen tandjes in aantocht? Mijn dochter doet het alleen als ze bijna vol ...
Hmm tandjes zou kunnen. Hij kwijlt wel veel 😂 Hij doet het meteen aan de start van de voeding dus hij zal dan niet volzitten. Dankjewel voor je reactie.

2 jaar geleden

Reactie op Fannyke89

Hmm tandjes zou kunnen. Hij kwijlt wel veel 😂 Hij doet het meteen aan de ...
Als ze tandjes krijgen willen ze namelijk graaaag bijten😬😬

2 jaar geleden

Reactie op Fannyke89

Mijn zoontje van 4 maanden drinkt al paar weken heel onrustig en trekt stee ...
Ja de mijne doet het ook al 2 weken ongeveer, hij heeft dan last van zijn tandvlees. Vooral bij een fruithapje dat een beetje zuur krijgt ie erg last. Nu heeft hij 3 soorten bijtringen en het enige dat helpt is een knuffeldoek en soms gebruikt hij mijn tepel als bijtring. Heel vervelend want het doet soms pijn. En ik merk ook dat hij vaak op zijn eigen vingertjes bijt en helemaal gefrustreerd raakt. Ben wel benieuwd wanneer zijn tandjes doorkomen want ik voel en zie niets dan alleen roze tandvlees

2 jaar geleden

Ik ben gisteren en vannacht naar festival geweest en wijntjes gehad.. Ik zou ze tellen voor het kolven en voedingen weg te doen.. Tel kwijt geraakt na 4 wijntjes 😂 gezien mijn kater waren het er wel een paar te veel zeg maar.. Nu heb ik vannacht gekolft rond 2 uur en net om 9 uur. Hoelang zouden jullie wachten om baby weer zelf te voedden?

2 jaar geleden

Reactie op LHS3

Ik ben gisteren en vannacht naar festival geweest en wijntjes gehad.. Ik zo ...
Lastig dat je de tel kwijt bent. Ik reken altijd met ongeveer 2 uur per glas vanaf dat je bent gaat drinken. Misschien kijken hoe je jezelf voelt of heb je ondertussen alweer gevoed?

2 jaar geleden

Reactie op LHS3

Ik ben gisteren en vannacht naar festival geweest en wijntjes gehad.. Ik zo ...
Ik houd altijd een beetje de vuistregel aan: als ik kan auto rijden kan ik ook voeden haha

2 jaar geleden

Voor de zekerheid heb ik nog een voeding weg gedaan en net haar zelf gevoed. Moet zeggen dat ik meestal al veel melk heb maar de voedingen die ik nu weg heb gedaan waren echt volle kolf flessen (280ml)😶

2 jaar geleden

Vraagje, ik begin overmorgen weer met werken en ik wil met de handkolf gaan kolfen op werk. Maar hoe zorgen jullie ervoor dat jullie veel kolfen/toeschietreflex?

VRIEND

2 jaar geleden

Vraagje, ik begin overmorgen weer met werken en ik wil met de handkolf gaan ...
Filmpjes en foto's van de kleine kijken 😍 en lekker ontspannen

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Filmpjes en foto's van de kleine kijken 😍 en lekker ontspannen
Hopen dat het helpt!

2 jaar geleden

Vraagje, ik begin overmorgen weer met werken en ik wil met de handkolf gaan ...
Ik heb een oxytocine neusspray voor mijn toeschietreflex via de huisarts.

2 jaar geleden

Ik heb een oxytocine neusspray voor mijn toeschietreflex via de huisarts.
Ik ook! Helpt heel fijn als ik geen TS op gang krijg met t apparaat en filmpjes/fotos/knuffeltje van mn dochter