772 Reacties

2 jaar geleden

Ohhh ik dacht dat het nooit zou gebeuren... maar van het 1 op het andere moment slaapt onze kleine meid de nachten door! 🥳 Ze drinkt nu 5 voedingen in 24uur, en slaapt van 19.30-5.30uur door... wellicht ook wel langer, maar 5.30uur is het tijdstip dat ik haar moet voeden op werkdagen 🙈 Ik hoop zo dat dit zo blijft! En hopelijk is het een hart onder de riem voor de mama's die er nog wel uit moeten snachts: het kán zomaar ineens voorbij zijn! ❤❤❤

2 jaar geleden

Reactie op Nitij

Ohhh ik dacht dat het nooit zou gebeuren... maar van het 1 op het andere mo ...
Niiiiice. Hoe oud is ze nu?

2 jaar geleden

Reactie op Lautje8

Niiiiice. Hoe oud is ze nu?
23 weken en net de 7 kilo voorbij

2 jaar geleden

Zijn er meer dames die sinds de geboorte van hun kindje vaker ziek zijn? Ik weet niet of iemand weet of je eigen immuun wat lager kan zijn door het geven van borstvoeding, maar ik ben nu al voor de 3e keer ziek (koorts, overgeven en aan de schijt) binnen 6 maand en voor de bevalling was ik echt nooit ziek! Het is zó irritant!

2 jaar geleden

Reactie op Nitij

Ohhh ik dacht dat het nooit zou gebeuren... maar van het 1 op het andere mo ...
🤞🤞🤞

2 jaar geleden

Zijn er meer dames die sinds de geboorte van hun kindje vaker ziek zijn? Ik ...
Ik heb in ieder geval sinds de geboorte duidelijk een lagere weerstand. Al drie keer een koortslip gehad in de afgelopen vijf maanden. Eerst was dat maar maximaal twee keer per jaar. Ik wijt het eigenlijk vooral aan de gebroken nachten en niet per se aan de borstvoeding. Al draagt dat vast bij aan een lagere energie.

2 jaar geleden

Yes, zeker vaker ziek en onderweg 😥 maar ik wijt het meer aan de vermoeidheid dan door de borstvoeding.

VRIEND

2 jaar geleden

Ja helaas wel! Afgelopen 2 jaar (na de geboorte van ons eerste zoontje) wel 5-6x flinke buikgriep gehad en ook geregeld verkouden. Daarvoor was ik NOOIT ziek. Denk idd een combinatie van je lichaam dat weer moet herstellen na zwangerschap, weinig slaap, bv geven, etc. Irritant is het zeker 😩

2 jaar geleden

19 weken - 3 keer per nacht nog 😅😅

2 jaar geleden

Niet meer ziek, maar ik ben wel enorm moe steeds. Ook duizelig. Zoontje drinkt vrij veel op het moment en ik eet mij een ongeluk, maar blijf dus moe. Herkennen anderen dit?

2 jaar geleden

Reactie op Cillycilly

Niet meer ziek, maar ik ben wel enorm moe steeds. Ook duizelig. Zoontje dr ...
Ja, ik herken dat wel. Ik begreep dat de duizeligheid door de hormonen komt die je lichaam aanmaakt mbt de borstvoeding. Wel vervelend, zeker als ik op pad ben 😔 De vermoeidheid zal wel komen doordat het aanmaken van de melk energie kost, door de kortere nachten en door het constant bezig zijn denk ik. Bij mij zal het daar iig wel aan liggen.

2 jaar geleden

Reactie op Buideltje

Ja, ik herken dat wel. Ik begreep dat de duizeligheid door de hormonen komt ...
Herkenbaar dus. Het gekke vind ik dat ik die duizeligheid eerst niet had. Vraag mij dan af of het komt omdat hij nu meer drinkt. Hij is nu 5,5 maand en nog niet geen drinkmoment wat vervangen wordt door vast voedsel dus. Ik heb voor de zekerheid wel de huisarts ingeschakeld voor mijzelf. Het is inderdaad heel vervelend. De duizeligheid maakt mij onzeker bij het tillen van mijn kind en op werk.

2 jaar geleden

Reactie op Cillycilly

Herkenbaar dus. Het gekke vind ik dat ik die duizeligheid eerst niet had. ...
Die onzekerheid is heel herkenbaar, het is niet fijn als je je kind bijvoorbeeld vast hebt. Goed dat je ernaar laat kijken, laat je weten wat de huisarts ervan zegt? Ik ben benieuwd.

2 jaar geleden

Reactie op Cillycilly

Herkenbaar dus. Het gekke vind ik dat ik die duizeligheid eerst niet had. ...
Ik voel me ook steeds zo duizelig! Ik ben net ziek geweest en nog wat herstellende en ik dacht dat mogelijk de combinatie met vaker wakker zijn 's nachts (komt niet vaak voor voeding dan, maar toch even een speentje of hand vasthouden. Slaap is wel verstoord), en honger/niet op tijd eten (ik eet echt meer sinds ik bv geef) een oorzaak kon zijn. Ik ben vandaag op werk er echt even tussenuit gelopen en heb cake gezocht (🙈) omdat ik bang was bijna flauw te vallen.

2 jaar geleden

Reactie op Pirrie

Ik voel me ook steeds zo duizelig! Ik ben net ziek geweest en nog wat herst ...
Oh ja ik moet ook echt een stuk meer eten nu ik borstvoeding geef, anders ga ik me niet beter voelen. 😊 Ik zet inmiddels standaard de avond ervoor iets voor ontbijt klaar zodat ik dat snel kan eten ‘s ochtends (bijvoorbeeld overnight oats of ik maak s ochtends kwark met wat fruit en muesli of een smoothie, iig iets met veel eiwitten) en ik smeer ‘s avonds ook een stuk of 4 boterhammen, zodat ik er altijd één kan eten als ik trek heb en niet vergeet voldoende te eten omdat ik druk ben. Het spontane ‘waar heb ik nu trek in’ is er wel vanaf, maar het werkt op deze manier wel voor mij. Hoe doen jullie dat, zorgen dat je voldoende kunt eten gedurende de dag?

2 jaar geleden

Reactie op Cillycilly

Niet meer ziek, maar ik ben wel enorm moe steeds. Ook duizelig. Zoontje dr ...
Ik eet ook zó veel. Eet ik te weinig of 'te laat' (daarmee bedoel ik: ik heb voelbaar trek maar kan niet eten omdat 'k op werk ben o.i.d.) dan voel ik me er echt slecht door.

2 jaar geleden

Reactie op Buideltje

Oh ja ik moet ook echt een stuk meer eten nu ik borstvoeding geef, anders g ...
Fijn om te lezen dat jullie de duizeligheid herkennen. Ja dat eten. Ik bereid inmiddels de avond voordat ik ga werken veel eten voor in bakjes enzo. Normale lunch en daarnaast yoghurt met noten, kiwi, tomaatjes, crackers, muesli.. mijn collega’s zitten mij al te plagen dat ik echt de hele dag eet

2 jaar geleden

Reactie op Cillycilly

Fijn om te lezen dat jullie de duizeligheid herkennen. Ja dat eten. Ik be ...
O ja en ik probeer ook heel veel te drinken. Steeds thee als ik even achter de pc zit en thuis ook steeds een glas water als ik in de keuken ben.

2 jaar geleden

Ben ook steeds zo duizelig … heb soms het gevoel dat het je echt binnenaf op eet 😅 Blijf ook maar afvallen… moet echt goed op eten gaan letten als ik dit zo lees maar voel me gewoon te druk om echt goed voor mezelf te zorgen

2 jaar geleden

Zijn er ook mama’s die afkolven en maar bijvoorbeeld 70 kolven? Als ik andere mama’s vraag hoeveel hun kolven hoor ik vaak 160/180! Dit maakt mij best onzeker… ik snap wel dat ik de hoeveelheid aanmaak wat mijn baby drinkt .. soms denk ik wel.. is het wel genoeg…🙃